Telmore's aktiesalg og TDC
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-05-03 11:42

Hej

Og her kan man så læse om Telmore og TDC's "Samarbejde"

<copy>
TDC’s Telmore-køb er reelt en fusion
Konkurrencestyrelsen fastslår at samarbejdet mellem TDC og Telmore reelt
er en fusion.
http://www.comon.dk/newsletter.php?id=13920

09:54 KONKURRENCESTYRELSE: TELMORE REELT OVERTAGET AF TDC
Den såkaldte strategiske alliance, der for kort tid siden blev
annonceret mellem TDC og Telmore, er i bund og grund en fusion. Det
skriver Jyllands-Posten fredag på baggrund af oplysninger fra
Konkurrencestyrelsen.
Læs mere: http://www.netposten.dk/nyhedsbrevartikel.asp?artikelid=943231

STYRELSE: TELMORE-KØB ER EN FUSION
TDC-aktiekøb kan være reel overtagelse
http://www.mediawatch.dk/enews.asp?art=14158

</copy>

--
M.v.h. Ole®

Fra : Peter

Dato : 02-05-03 11:49

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i

> Og her kan man så læse om Telmore og TDC's "Samarbejde"

Hvad er problemet? Hvis du er utilfreds, kan du jo bare skifte til et
andet selskab. Det bliver bare svært at finde noget billigere end
Telmore. Hvis man virkelig er villig til at betale en højere pris for
at undgå TDC, handler man - alt andet lige - ikke rationelt.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-03 19:51

"Peter" <peter_usenet4@remove-hotmail.com> wrote in

> [...]
> billigere end Telmore. Hvis man virkelig er villig til at betale
> en højere pris for at undgå TDC, handler man - alt andet lige -

Man handlede jo også med TDC før - pengene gik bare "mindre synligt"
gennem Telmore til TDC som betaling for adgang til nettet.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-05-03 22:07

Hej

"Peter" <peter_usenet4@remove-hotmail.com> wrote:

>"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i

>Hvad er problemet? Hvis du er utilfreds, kan du jo bare skifte til et
>andet selskab.

Problemet ? - Er der noget problem ? - Jeg informerer blot, intet andet
!

Når det er sagt, så er der vel 2 ting tilbage i den sag, dels er der
nogen der har, skal vi bruge ordet 'løget', om tingenes tilstand, det
bevirker at man mister tiltroen og respekten for firmaet, dels startede
Telmore jo netop som en slags protest mod TDC, og den primære kundestrøm
i starten var folk som for alt i verden ville væk fra alt hvad der bare
lugtede at TDC - Og nu er de så tilbage i båsen igen....

--
M.v.h. Ole®

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-05-03 22:16

Det er da noget forvrøvlet sludder, for hovedparten af Telmores indtægter er
jo netop røget over TDC´s lommer hele. Kig på det samlede koncept og skift
hvis du synes det ændrer sig efter "fusionen". Resten er ren og skær
religionssludder.

- Frank

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 03-05-03 22:03

Hej

"Frank Leegaard" <frank.leegaard@mail.dk> wrote:

>. Resten er ren og skær religionssludder.

Om det er sludder skal jeg ikke kunne sige, men religion har du nok ret
i ! - Mon ikke de fleste har det sådan at de handler i et firma hvor
de selvfølgelig først og fremmest får en ordentlig betjening og vare,
men så sandelig også i høj grad sympatiserer med ejer/ledelse og den
måde foretagende drives på ? - Ja jeg gør ihvertfald !

--
M.v.h. Ole®

Fra : Peter

Dato : 02-05-03 23:39

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i

> [...]dels startede Telmore jo netop som en slags protest mod TDC

Kalder du det en protest at købe en masse minutter af TDC og dernæst
sælge dem videre? Tror du at private virksomheder stiftes primært for
at gøre kunderne glade eller primært for at sikre ejerne et afkast af
deres investering?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-05-03 00:12

> [...]

> Telmore jo netop som en slags protest mod TDC, og den primære
> kundestrøm i starten var folk som for alt i verden ville væk fra

Der er vist to ting du ikke har fra virkelighedens verden men fra din
egen lille fuglekasse...

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 04-05-03 22:41

Hej

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> wrote:

>Der er vist to ting du ikke har fra virkelighedens verden men fra din
>egen lille fuglekasse...

Hm, med mindre du vil påstå at bla. denne NG _ikke_ afspejler
'virkelighedens verden' så har du nok ret, men ellers ikke...

--
M.v.h. Ole®

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-05-03 23:05

> Hm, med mindre du vil påstå at bla. denne NG _ikke_ afspejler
> 'virkelighedens verden' så har du nok ret, men ellers ikke...

Hvor har du fra at Telmore blev startet som en protest mod TDC ? - og
at kunderne primært vil væk fra TDC ? (jeg kender personligt mange
der aldrig har været TDC kunder men som nu er Telmore kunder, mig
selv incl.)

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 06-05-03 02:29

"Peter" <peter_usenet4@remove-hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Telmore. Hvis man virkelig er villig til at betale en højere pris for
> at undgå TDC, handler man - alt andet lige - ikke rationelt.

Billigere kan det godt gøres (CBB er lidt (meget lidt) billigere)
men hvis man vælger dem så ryger kvaliteten sig sku også en tur.
Så beder man ligesom selv om problemerne ikke? LOL

Sammenregner man kvaliteten med prisen vil jeg dog vove den påstand at
Telmore er billigere end CBB.
Kvalitetsmæssige er det LAAAAAANGT foran CBB og alle de andre så den øre man
sparer på
den fidus er en yderst dårlig idé

Og så det Navn "club Blah Blah" (de kan ikke løbe fra det selvom de prøver).
Alene navnet får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig. Det kan man
simpelthen ikke kalde en seriøs forretning.
Men de er måske i bund og grund slet ikke seriøse? de har da valgt Sonofons
net og det alene er nok til
at holde mig i behørig afstand af dem. Det er en klam fidus.

Steven.

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-05-03 03:03

"Steven Nybo Andersen" <steven@1977privat.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
> Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.
> Så jo - jeg ved hvad jeg snakker om.

Jow .. jow ...

Èn som er startet med Motorola via rigstelefonen, de første 450 MHz´ter os.
osv....

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-05-03 21:53

"Steven Nybo Andersen" <steven@1977privat.dk> wrote in

> Og så det Navn "club Blah Blah" (de kan ikke løbe fra det selvom
> de prøver). Alene navnet får det til at løbe koldt ned af ryggen
> på mig. Det kan man simpelthen ikke kalde en seriøs forretning.

Ja jeg var også lige ved at få det dårligt da de lige kom frem og så
tilbød en erhvervsløsning - ervherv og "club blah blah" matchede ikke
rigtig i mine øre...

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-05-03 11:50

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> TDC's Telmore-køb er reelt en fusion

Det er mig en gåde, dette kunne komme som en overraskelse....for nogen
overhovedet..!

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Lars Christensen

Dato : 02-05-03 11:55

On Fri, 2 May 2003 12:50:00 +0200, "Bjørn Jørvad"
<hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote:

>Det er mig en gåde, dette kunne komme som en overraskelse....for nogen
>overhovedet..!

Heller ikke her. Men folk har ladet sig forblænde af gode gamle Frank.
For en gangs skyld har han ikke haft rent mel i posen. Men alle kneb
gælder i forretningsverdenen. Går den, så går den.

Lars

Fra : Peter

Dato : 02-05-03 11:59

"Lars Christensen" <lars@rifo-ofir.dk> skrev i

> Men folk har ladet sig forblænde af gode gamle Frank.
> For en gangs skyld har han ikke haft rent mel i posen.
> Men alle kneb gælder i forretningsverdenen.
> Går den, så går den.

Hvorfor føler du dig krænket eller forurettet af Frank Rasmussens
handlinger? Hvad berettiger dig til det?

Køber man mobiltelefoni hos Telmore fordi det er billigt og med god
service - eller udelukkende fordi det ikke er en stor virksomhed?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-05-03 12:00

"Lars Christensen" <lars@rifo-ofir.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Heller ikke her. Men folk har ladet sig forblænde af gode gamle Frank.

De forblænde må være folk med *meget* lidt indsigt i forretningsverdenen
eller mennesker med et minimum af livserfaring.

> For en gangs skyld har han ikke haft rent mel i posen.

Jeg vil mene at informationsmængden blot er holdt på et absolut minimum,
hvilket er ganske normalt.

> Men alle kneb
> gælder i forretningsverdenen. Går den, så går den.

Det drejer sig om overlevelse, udbygning og det at *drive* en forretning
..... og det *skal* gå .... ellers går virksomheden konkurs.

Fortsætter Telmore i sit segment med markedsrigtige priser og holder
serviceniveauet, kan jeg ikke se nogen problemer .... overhovedet.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Peter

Dato : 02-05-03 12:02

"Bjørn Jørvad" skrev i

> Fortsætter Telmore i sit segment med markedsrigtige priser
> og holder serviceniveauet, kan jeg ikke se nogen problemer

Jeg er helt enig! Men der er åbenbart nogle, der har et meget
religiøst forhold til deres teleudbyder...

Fra : Per Thomsen

Dato : 02-05-03 13:34

> Jeg er helt enig! Men der er åbenbart nogle, der har et meget
> religiøst forhold til deres teleudbyder...

Det er nok fordi mange føler sig snydt af TDC gennem årene.

Per

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-05-03 15:01

"Per Thomsen" <pt@FJERNDETTEmonacor.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er nok fordi mange føler sig snydt af TDC gennem årene.

Så kan de jo blive hos Telmore ..... og få noget af det tilbage, hvad det så
end er, de føler at være blevet snydt for.

PS: Mon ikke mange af dem som følte sig "snydt" af TDC, nu er blevet voksne
og dermed har indset at uden en fornuftig indtjening ingen virksomhed og
således ingen eller dramatisk færre arbejdspladser.
HUSK på at Telmore ingen midler har at investere for til videre
udvikling....i den nødvendige størrelsesorden. Det har virksomheden NU.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Per Thomsen

Dato : 05-05-03 09:23

> Så kan de jo blive hos Telmore ..... og få noget af det tilbage, hvad det

> end er, de føler at være blevet snydt for.

Personligt føler jeg mig snydt når jeg skal betale penge for noget hos TDC
som jeg kan få gratis stort set alle andre steder (f.eks. udspecificeret
regninger).

Men det er ikke blevet en religion for mig.
Hvis det kan betale sig for mig at skifte til TDC - gør jeg det.

Per

Fra : Fischer

Dato : 02-05-03 12:17

> De forblænde må være folk med *meget* lidt indsigt i forretnings-
> verdenen eller mennesker med et minimum af livserfaring.

Hvor er du klog ......

*Fischer

Fra : John K

Dato : 02-05-03 12:50

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er du klog ......

Ja, det er imponerende så klog han er...

Mvh

John K

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-05-03 15:03

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, det er imponerende så klog han er...

....og det er imponerende, hvor lidt kloge i 2 er......men gode til at
"råve op"....*det* er I....

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : John K

Dato : 02-05-03 21:45

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3eb27a74$0$48907$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fjols :(

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-05-03 22:25

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fjols :(

Morsomt nok tager jeg det som et kompliment ..... fra din mund/hånd...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : John K

Dato : 03-05-03 14:36

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3eb2e232$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Morsomt nok tager jeg det som et kompliment ..... fra din mund/hånd...

Fint nok med mig at du har det godt med at være et fjols.

EOD

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 03-05-03 15:10

John K wrote:

> Fint nok med mig at du har det godt med at være et fjols.

Slap da af.. mandens indlæg er proppet med smileys... chill out!

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/