Ericsson T10 og T18s fejl ?
Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 28-04-03 18:38

Hej

Her i huset har vi 2 Ericssoner: En T10 og en T18s. Begge telefoner går ud i
displayet periodisk. Men telefonen er stadigvæk tændt og virker helt
normalt, bortset fra at vi ikke kan se hvad der står i displayet. Det kan
afhjælpes ved at slukke for telefonen, og tænde den igen.
Kan nogen her hjælpe ? Hvad er der galt ?

--
Venligst

jan.illum@NOSPAMget2net.dk
(fjern "NOSPAM")

Fra : Georg

Dato : 28-04-03 19:37

Findes de modeller endnu??!

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 28-04-03 19:52

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Findes de modeller endnu??!

Kan du ikke læse ?

--
Venligst

jan.illum@NOSPAMget2net.dk
(fjern "NOSPAM")

Fra : Fischer

Dato : 29-04-03 05:39

> Her i huset har vi 2 Ericssoner: En T10 og en T18s.
> Begge telefoner går ud i displayet periodisk. Men telefonen
> er stadigvæk tændt og virker helt normalt, bortset fra at
> vi ikke kan se hvad der står i displayet.

Man skulle tro at det var forbindelsen mellem print og display der svigtede,
men så skulle man også bare tro at der skulle mere til at klare det end bare
en genstart.

Jeg har en T10, som pt. er udlånt til en bekendt.
Den kan af og til gå helt ud - især hvis den bliver fysisk "presset" -
f.eks. hvis den ligger i en stram bukselomme og man bevæger sig meget. Men
den dør helt - ikke kun displayet.

*Fischer

Fra : Peter Dissng

Dato : 29-04-03 07:31

Jan Illum Larsen wrote:

> [...]
> afhjælpes ved at slukke for telefonen, og tænde den igen.
> Kan nogen her hjælpe ? Hvad er der galt ?

Hej

"Fruens" T18 har samme problem, Det er "lidt" periodisk på hendes. Den
kan i perioder på 6 md fungere helt uden du ser fejlen. Men den kan også
som lige i tiden gøre det ca hvert 10 min.

Jeg syntes at kunne huske at jeg skilte den af, første gang problemet
var der, Jeg vil lige ved lejlighed forsøge igen, for at se om det er
det der er galt.

/Peter

Fra : JMo.

Dato : 30-04-03 01:06

Peter Dissng <ped@acoustics.auc.dk> wrote in

> "Fruens" T18 har samme problem, Det er "lidt" periodisk på hendes. Den
> kan i perioder på 6 md fungere helt uden du ser fejlen. Men den kan
> også som lige i tiden gøre det ca hvert 10 min.

Det lyder som et helt andet problem - nemlig snavs på batterikontakterne
(eller kontakter der ikke fjedrer ordentligt). Så skal der blot et lille
tryk på batteriet til at den går ud.

Det var et stort problem på de gamle 788 og 768 - men er blevet bedre på
T10/T18 vha. en ekstra batterikontakt. Men helt perfekt er det stadig ikke.

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 01-05-03 08:21

"JMo." <ns_sf009@mohr.cx> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det var et stort problem på de gamle 788 og 768 - men er blevet bedre på
> T10/T18 vha. en ekstra batterikontakt. Men helt perfekt er det stadig

På vores er det helt sikkert ikke kontakterne til batteriet, da telefonen
ikke går helt ud, kun displayet. Men tak for tippet alligevel. Ericsson
tilbød før i tiden at skifte disse kontakter, da De kendte til problemet.

--
Venligst

jan.illum@NOSPAMget2net.dk
(fjern "NOSPAM")

Fra : Per Jensen

Dato : 29-04-03 19:00

Helt normalt på en t10 eller t18, elastomeren der sider mellen printet og
displayet, virker ikke så godt mere
udskift elastomeren med en ny, brug hansker, så du ikke beskadiger
elastomeren, forbin dig ellers til jord, så du ikke
beskadiger din telefon., prisen for elastomeren svinger fra 10 - 35 kr.
,udskiftet på autoriseret værksted 235,00 + moms
slukker din telefon helt ,er det sikkert dit batteri som er skyld i det
hele.