ICC nummer på SIM-kort
Fra : Helmut Lotti

Dato : 25-04-03 13:43

Hej NG!

Er der nogen herinde der kender til sammensætningen i ICC numre på SIM-kort?
Er lidt interesseret i at vide hvad der identificerer land, operatør,
displaytekst.

Håber der er nogen herinde der har lidt vide på området de er villige til at
dele ud af!

Helmut Lotti

Fra : Lasse

Dato : 25-04-03 18:46

Hello!

Jeg har ikke nogen ekspert viden på området, men ved at de starter altid med
8945 hvor 45 er at læse som DK, derefter følger operatørkoden, hvor 01 er
TDC, 02 Sonofon, 03 vist Orange og 04 tror jeg er Telia, de sidste to er jeg
heller ikke sikker på.

Altså et normalt kort 894502XXXXXXXXXX

Fra : Helmut Lotti

Dato : 28-04-03 11:47

"Lasse" <lassevj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> TDC, 02 Sonofon, 03 vist Orange og 04 tror jeg er Telia, de sidste to er

Hej Lasse!

Tak for hjælpen. Jeg have næsten selv gennemskuet de 6 første cifre,
endvidere ved jeg, at det sidste ciffer er et chekciffer.
Men hvorfor 89 til at starte med?
Hvad med fx operatørnavn i display. Hvordan ved terminalen at man fx er
Telmorekunde og at der dermed skal stå Telmore i displayet, når man nu
benytter TDC net?

Med venlig hilsen

Helmut Lotti