Att: Henrik Stidsen og andre med en C/S55
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-04-03 09:17

Hejsa

Henrik du har en C55, right? I så fald må du og andre med en C/S55 gerne
melde tilbage om I kan downloade filer større end ca. 3 kb. I kan evt. prøve
de gratis spil og programmer på midlet.org/wap.

Kan I ikke skrive om I kan downloade (meget gerne også hvilken fil I har har
prøvet og hvor meget den fylder), hvilket abonnment I har og hvilke
instillinger I bruger i wap/http profilen?

Så vil jeg blive meget glad

Grunden er, at jeg har kontaktet Sonofon flere gange her de sidste 2½
måneder, og hver gang har de sagt "det er et kendt problem vi arbejder på
sagen", men så i går fik jeg denne besked: "Nej det virker ikke, og det
kommer ikke til at virke, prøv at ring til Siemens" Grrrr...!!

mvh Frank

Fra : *gavtyven*

Dato : 25-04-03 15:11

Jeg bruger ikke wap på min S55 men Kabel..
Og jeg må sige at mulighederne med det er enorme.Idet du forbinder tlf med
kablet bliver der aut.et nyt "drev" i denne computer på pcén.Hvor man så
bare trækker de forsk."spil - logoer - Ringetoner" osv osv Frem og tilbage.

Sådan et kabel ville da spare jer for mange Wap kroner og andet bøvl..

" ville bare lige sige det"

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ea8ee28$0$4372$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-04-03 15:56

"*gavtyven*" <trads@get2netFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tilbage.

> Sådan et kabel ville da spare jer for mange Wap kroner og andet bøvl..

Så skal man først købe et kabel, og med de få gange jeg skal overføre noget
kan det vist ikke betale sig så'n lige nu hvert fald. Desuden har Siemens
spæret for overførsler af java programmer via kabel, så det skal man først
have låst op. Måske jeg køber et kabel på et tidspunkt, men lige nu vil jeg
gerne have wap til at virke.

mvh Frank

Fra : *gavtyven*

Dato : 25-04-03 16:05

". Desuden har Siemens
> spæret for overførsler af java programmer via kabel, så det skal man først
> have låst op.

Så er det jo godt at der er andre stedre at hente dem...

Også sjovt at selv lave en Animation af eks. ungerne eller farmilien. og
overføre den til tlf..

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-04-03 17:38

> ". Desuden har Siemens
>

> Så er det jo godt at der er andre stedre at hente dem...

Øh, hvad mener du? Siemens har spæret for overførsler af java programmer fra
computeren til C55 via kabel.

mvh Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-04-03 16:57

"*gavtyven*" <trads@get2netFJERN.dk> wrote in

> [...]
> computer på pcén.Hvor man så bare trækker de forsk."spil -
> logoer - Ringetoner" osv osv Frem og tilbage.

Hvilket software har du installeret ? - jeg har den normale driver
der fulgte med kablet og den der funktion har jeg *ikke*.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-04-03 16:56

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in

> Henrik du har en C55, right? I så fald må du og andre med en
> C/S55 gerne melde tilbage om I kan downloade filer større end
> ca. 3 kb. I kan evt. prøve de gratis spil og programmer på
> midlet.org/wap.

Jeg har downloadet en midi fil på 11kb - det virkede fint. Jeg har
ikke prøvet med andet.

> Kan I ikke skrive om I kan downloade (meget gerne også hvilken
> fil I har har prøvet og hvor meget den fylder), hvilket
> abonnment I har og hvilke instillinger I bruger i wap/http
> profilen?

Standardindstillingerne fra TDC´s hjemmeside - via Telmore
abonnement.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-04-03 17:42

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke prøvet med andet.

> Standardindstillingerne fra TDC´s hjemmeside - via Telmore

Hvad har du skrevet ind i http profilen?

Jeg har netop snakket med Siemens i dag, og de siger, at men skal have et
dial-up internet abonnement (da de danske mobil operatørere ikke
understøtter et-eller-andet), som man så skal bruge under http profilen. Har
du det?

mvh frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-04-03 23:34

> [...]
> skal have et dial-up internet abonnement (da de danske mobil
> operatørere ikke understøtter et-eller-andet), som man så skal

ja, TDC's standardsindstillinger:
Under HTTP Profiler (indstillinger - > dataudveksling) er der under
punktet "CSD Data" indstillet følgende:

Dial Up nr: +4540390909
Type: ISDN
Bruger: tdk
Password: waptdk (svjh)

Det er det eneste. Visse funktioner virker ikke, f.eks. "indlæs via
http" under "Soundmanager" menuen, her virker det istedet hvis man
vælger "internet" og ringer op som normalt til wap brug.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-04-03 11:30

> [...]
>
> ja, TDC's standardsindstillinger:
> Under HTTP Profiler (indstillinger - > dataudveksling) er der under

Det er ikke en dial-up forbindelse, men en alm wap.

> Det er det eneste. Visse funktioner virker ikke, f.eks. "indlæs via
> http" under "Soundmanager" menuen, her virker det istedet hvis man
> vælger "internet" og ringer op som normalt til wap brug.

og det er derfor at "indlæs via http" (eller download af java programmer)
ikke virker.

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 26-04-03 09:21

> [...]
> "Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in

> Jeg har downloadet en midi fil på 11kb - det virkede fint. Jeg har

Hey nu kan jeg godt downloade ringetoner. Har lige downloadet en på 9 Kb.
Det må være den nye firmware. Jeg havde ver. 12 før. Men jeg kan dog stadig
ikke downloade java programmer. Henrik (eller andre der ikke har sonofon)
jeg kunne vel ikke lige få dig/jer til at smutte ind på
http://midlet.org/wap, scroll ned til C55 og downloade et af de små spil?
Det er gratis.

mvh Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-04-03 23:41

> [...]
> ikke downloade java programmer. Henrik (eller andre der ikke har
> sonofon) jeg kunne vel ikke lige få dig/jer til at smutte ind på

Nope, doesn´t work - fejl ved overførsel - den kommer slet ikke igang
med at downloade.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-04-03 11:32

> "Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in

> Nope, doesn´t work - fejl ved overførsel - den kommer slet ikke igang
> med at downloade.

Så tdc kan heller ikke :-/

Well, har bestilt et dial-up abonnement, så må vi se om det kommer til at
virke.

mvh Frank

Fra : Fischer

Dato : 27-04-03 11:46

> Så tdc kan heller ikke :-/

Er det TDC den er gal med - eller telefonen?

På en Nokia 3410 med Telmore og TDC's alm. wapindstillinger kan man godt
hente spil via http://midlet.org/wap

*Fischer

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-04-03 12:24

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Er det TDC den er gal med - eller telefonen?

Det er åbenbart alle danske net, der ikke understøtter download via http.
Siemens har lavet et eller andet nyt "smart", så man skal bruge det, når man
vil hente java programmer. Det virker fint i mange andre lande, så det må
konkluderes at det både tdc, Sonofon,... og Siemens der er noget galt med.
Tdc, Sonofon osv. fordi at de er for langsomme med nye teknologier, og
Siemens fordi at de smider en telefon ud på et marked som ikke er klar.

mvh frank

Fra : Fischer

Dato : 27-04-03 13:02

> [...]
> Tdc, Sonofon osv. fordi at de er for langsomme med nye
> teknologier, og Siemens fordi at de smider en telefon ud på

Man kan måske diskutere om TDC og Sonofon er "forpligtet" til sammen med
deres mobil-abonnement at levere et gratis nummer som tillader brug af HTTP.
De leverer jo et wap opkaldsnummer som er beregnet til ..... nå ja, wap.

TDC er jo samtidig et firma der lever af at sælge internet-abonnementer hvor
man mod betaling har adgang til andre services, som HTTP, POP3, SMTP o.s.v.

På den anden side tjener de jo masser af kr. via mobilregningen når folk
ringer op til disse numre, så jeg tror da de har interesse i at udvide
kundernes muligheder.

*Fischer

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-04-03 15:09

> [...]
>
> På den anden side tjener de jo masser af kr. via mobilregningen når folk
> ringer op til disse numre, så jeg tror da de har interesse i at udvide

Jeg har snakket med Sonofon, og de har et gratis dial-up abonnement, hvor
man kun betaler minuttakst, dvs det samme som alm wap. Desuden kan man så
også gratis få videresent mails som sms.

mvh Frank