nokia 6610..
Fra : MiRaCuLiX

Dato : 24-04-03 19:43

Hej..

Jeg købte en 6610, men allerede første dag var der problemer.
Den gik ud hele tiden, og headsættet ville ikke fungere helt ok..
Jeg gik til et telecenter, og de sagde at det var softwaren der var noget
galt med.
De havde hørt om det før, og sagde at løsningen var at opdatere den..
Fint nok.. de opdaterede den, med det virkeer bare stadig ikke..
De fik oveni købet også gjort et eller andet ved mit display, så det ikke
kører godt..

Mit spørgsmål er så..
Er der andre der har det problem? I så fald, hvad gjorde i for at få det til
at fungere?
Skal jeg gå ned til dem igen og klage??
Eller sende den tilbage til dem jeg købte den hos, og se om de måske bytter
den?

MVH

Kasper

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 25-04-03 09:12

> Mit spørgsmål er så..
> Er der andre der har det problem? I så fald, hvad gjorde i for at få det
til
> at fungere?

Det har jeg ikke hørt om før. Min virkede fint, og jeg fik min opdateret
pga. nogle andre ting (småting), hvilket hjalp.

> Skal jeg gå ned til dem igen og klage??
> Eller sende den tilbage til dem jeg købte den hos, og se om de måske
bytter
> den?

Hvor er den købt henne? Købt brugt? Eller hos forhandler.
Uanset om den er købt brugt privat, eller igennem en forretning, så burde du
indlevere den. Det kan ikke passe, at man skal leve med, at den fejler
sådan. Du har jo sikkert kvittering og det hele. Det er forretningen der
skal rette op på dit problem.

Mvh. Trine

Fra : MiRaCuLiX

Dato : 25-04-03 13:21

Hej..

Den er købt for en uge siden, hos en forhandler på nettet.
De kan ikke lave det i telecomcenteret..
Kan jeg forlange at få den byttet?

MVH

Kasper.

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 25-04-03 13:37

> Den er købt for en uge siden, hos en forhandler på nettet.
> De kan ikke lave det i telecomcenteret..
> Kan jeg forlange at få den byttet?

Det er da 100% sikkert. Du har købt den fra ny af, og om det er i en butik
der kun eksisterer på nettet, eller en butik du går ind i, har du samme ret
til, enten at få den byttet, rep. eller få pengene tilbage. Man har jo sin
kvittering, som jo også er garantibeviset.

Hvilken forhandler på nettet er der tale om?

De vil nok forlange (hvis du da ikke bor i nærheden af denne) at du sender
varen retur, med en note om, hvad der er galt med den. Men et lille fif, når
du sender den tilbage, så send den med TT nummer på posthuset, så du kan
følge pakken på postdanmarks hjemmeside.

Inden du sender den, skal du have aftalt dette med forhandleren. Altså enten
pr. E-mail eller pr. telefon.

Trine

Fra : MiRaCuLiX

Dato : 25-04-03 13:45

købt hos TK-Shopping..
Kan jeg bare forlange mine penge retur??

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 25-04-03 13:49

Ikke uden de har modtaget varen. Ring og snak med dem, det er det eneste du
kan gøre...Hver butik deres regler.

Fra : MiRaCuLiX

Dato : 25-04-03 13:56

af hvad jeg kan forstå på dem, vil de kun sende den til rep.
Men efter som telecomcenteret ikke kan lave den, kan det jo ikke betale
sig..
Tk siger at de vil sende den til det center jeg var i..

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 25-04-03 14:00

> [...]
> sig..
> Tk siger at de vil sende den til det center jeg var i..

Det lyder underligt. Kan du så ikke bare sige, at du på vejene af dem, selv
indleverer den til det center, så må centeret selv sige til TK, at det ikke
kan laves...

Sig til dem, at du har været i centeret der, og at de ikke kan lave den...

Trine

Fra : MiRaCuLiX

Dato : 25-04-03 14:03

jo jeg må jo prøve alt hvad jeg kan..
Det er jo lidt trist med en helt ny mobil der ikke fungerer!
men tak for hjælpen, jeg vil forsøge..

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 25-04-03 14:18

> jo jeg må jo prøve alt hvad jeg kan..
> Det er jo lidt trist med en helt ny mobil der ikke fungerer!
> men tak for hjælpen, jeg vil forsøge..

Ja, vel er det da trist sådan noget. Men det sker jo ind imellem, at der er
defekte varer imellem. Det sker lige så vel for en net-shop som for en butik
nede på hjørnet...Men det er altid nemmest at bytte/reklamere over den vare
der er købt nede på hjørnet.

Men så snart du har et ordentligt hak eller ridse på din mobil, der kan se
ud til, at den er tabt, så ryger garantien, så jeg håber ikke dette er
tilfældet for dig

Men held og lykke...Og god weekend. Jeg håber der kommer noget godt ud af
det.

Mv. Trine

Fra : MiRaCuLiX

Dato : 26-04-03 10:42

det har den heldigvis ikke været ude for.
Jeg passer meget på den.. Den var jo dyr,
og derfor regnede jeg jo med at få en god telefon..