Li-Ion batteri til nokia 3310 - defekt?
Fra : Peter T.

Dato : 24-04-03 08:45

I januar købte jeg et 950 mAh Li-Ion batteri til min nokia 3310, da det
gamle var ved at være godt slidt.

Men nu begynder jeg at spekulere på, om det overhovedet virker korrekt...

- Da jeg pt. sender omkring 50-100 smser om dagen, kan jeg oplade den
allerede om aftenen, selvom den var fuldt opladet om morgenen.
- Derudover bliver det fuldt opladet på maks. 3 timer, selvom batteriet
skulle være så godt som tomt.
- I perioder hvor jeg ikke bruger den, kan den sagtens holde sig tændt i
flere dage og med 3 streger i displayet efter feks. 4-5 dages standbytid.
Men en enkelt kort omringning kan derefter får den til at gå død efter et
par minutter.

Ovenstående foløb kan jeg ikke genkende fra mit originale batteri, der sad
i nokiaen, da jeg købte den.

Da jeg bestilte batteriet, startede jeg med at give det fuld 12timers
opladning natten over, hvor telefonen var slukket (selvom batteriet vist
var fuldt opladet i forvejen). Og jeg forsøger at undgå sjatopladninger.
Så jeg burde give det en nogenlunde korrekt behandling.

Så ser jeg spøgelser eller er der noget galt med batteriet?

Ps. min tommelfingre er begyndt at mutere pga. alle smserne. :)

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : brokmar

Dato : 25-04-03 00:37

Jeg har haft samme erfaring med et Li-Ion batteri til en 3310 som jeg købte
hos et firma i Middelfart.
Efter et par måneders brug blev det hurtigt tømt for strøm og indikatoren
var ikke til at regne med når den var nede på 3 streger.

Til gengæld har jeg gode erfaringer med et Li-Ion batteri købt hos
www.batterier.dk

Flere steder på nettet har jeg læst at Li-Ion batterier ikke bryder sig om
dybe afladninger i modsætning til Ni-Cad og Ni-Mh

mvh

Fra : Peter T.

Dato : 25-04-03 09:43

brokmar wrote:

> Jeg har haft samme erfaring med et Li-Ion batteri til en 3310 som jeg
> købte hos et firma i Middelfart.

Jeg har også købt mit batteri hos "et firma" i Middelfart.

> Efter et par måneders brug blev det hurtigt tømt for strøm og
> indikatoren var ikke til at regne med når den var nede på 3 streger.

Pudsigt sammenfald. Det nøjagtigt samme problem har jeg...

> Til gengæld har jeg gode erfaringer med et Li-Ion batteri købt hos
> www.batterier.dk

Tak for info. Der handler jeg næste gang.

Fra : Heidi

Dato : 27-04-03 17:21

Peter T. wrote:

> Jeg har også købt mit batteri hos "et firma" i Middelfart.

Kunne man få at vide hvilket firma der er tale om?
Min 3310 er også ved at stå af (altså batteriet), så jeg skal have
kigget efter et nyt. Men nu regner jeg med at skulle have et Ni-MH
batteri igen, så jeg kunne da godt tænke mig en anbefaling af et sted
at handle?
Eller er det udelukkende prisen jeg skal kigge på? Når der står at
det er et originalt batteri, må man vel regne med at kvaliteten er
den samme - eller hvad?

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!