Hvor mange tegn i displayet
Fra : Jimmy

Dato : 23-04-03 19:31

Hej

Jeg skal udsende en række SMS til folk og jeg har i den forbindelse brug for
at vide, hvor mange tegn der kan være i hver række af folks telefoner.

For at min SMS kan blive formateret så pænt som muligt i flest telefoner må
jeg derfor gå efter den telefon, der har *færrest* tegn per linie.

Min T-29 har i retning af 11 tegn og 5 melemrum.

Har I nogle eksempler på antal tegn per linie?

Mvh
Jimmy

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-04-03 21:13

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in

> Min T-29 har i retning af 11 tegn og 5 melemrum.
>
> Har I nogle eksempler på antal tegn per linie?

Siemens C55 - 17 tegn (aadjgtnjgptmwtpg) og 3 linier på en
"skærmfuld".

Ved brug af "brede" tegn tager den lidt mindre, 11 stk store W´er.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at

Fra : H3nrik V!

Dato : 23-04-03 21:21

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> wrote in message

> Siemens C55 - 17 tegn (aadjgtnjgptmwtpg) og 3 linier på en
> "skærmfuld".
>
> Ved brug af "brede" tegn tager den lidt mindre, 11 stk store W´er.

T68i - 9 W'er ved største skriftstørrelse... Nogen flere 'almindelige'
bogstaver...

På T39m bliver det faktisk kun til 8 W'er med største skrift...!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Jimmy

Dato : 23-04-03 22:02

"H3nrik V!" <vernerbo@NEJ_TAK_TIL_SPAMMAIL_hotmail.com> wrote in message
> [...]
> bogstaver...
>
> På T39m bliver det faktisk kun til 8 W'er med største skrift...!

ÆV - Det stiller godt nok nogle begrænsninger
Måske man skulle droppe formatering men satse på indhold.

Tak for svarene,
Jimmy

Fra : H3nrik V!

Dato : 24-04-03 08:01

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message

> ÆV - Det stiller godt nok nogle begrænsninger
> Måske man skulle droppe formatering men satse på indhold.

Ja, hvis du virkelig kender nogen, der kunn efinde på at bruge den største
skrifttype på telefonerne... Den er _STOR_!

Fra : Jimmy

Dato : 24-04-03 16:48

> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message

> Ja, hvis du virkelig kender nogen, der kunn efinde på at bruge den største
> skrifttype på telefonerne... Den er _STOR_!

Ah - havde ikke fanget du havde skiftet størrelse.

Så er maxlængden vel stadig en 15 styks, og det er fint

tak,
Jimmy