HVAD BETYDER DECT ??
Fra : tlu

Dato : 06-05-03 20:30

Det kan godt være at jeg spørger dumt ?

Men hvad vil det sige om en trådløs tlf. er DECT ?

Kan nogle hjælpe mig med dette.

Fra : Leif Olesen

Dato : 06-05-03 22:01

"tlu" <tlu@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan godt være at jeg spørger dumt ?
>
> Men hvad vil det sige om en trådløs tlf. er DECT ?
>
> Kan nogle hjælpe mig med dette.

D=Digital E=Europæisk C=Cordless T=Telephony

det vil sige, at kommunikationen mellem telefon og base er digitaliseret,
hvor den ellers er analog. som alm telefoni og ISDN.

mvh
Leif

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-05-03 22:04

"tlu" <tlu@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan godt være at jeg spørger dumt ?
> Men hvad vil det sige om en trådløs tlf. er DECT ?

Det er en standard der er en forkortelse for noget i retning af:
Digital European Cordless Telecommunication.

Det er en lav-lags protokol for datatransmission.

I telefoniverdenen er DECT normalt det der ikke er analoge trådløse
telefoner, og ofte kan DECT telefoner og DECT baser samarbejde, selvom
de ikke er af samme mærke.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-05-03 15:52

> og ofte kan DECT telefoner og DECT baser samarbejde, selvom
> de ikke er af samme mærke.

Og der kigger man efter om de er GAP komaptible