ADSL manglende forbindelse
Fra : Leif Olesen

Dato : 06-05-03 17:34

Hej

Er der nogen som har erfaring/kendskab til hvordan man kan fejlfinde på en
adsl forbindelse, den kører på en alm. pstn.

Wan lampen lyser ikke, alle ledninger sidder hvor de skal, telefonlinien
virker uden støj, man kan ikke pinge udstyret udefra.

Mit gæt er fejl i splitter eller adsl modem.

Hvad mener gruppen

mvh

Leif Olesen

Fra : cocacola

Dato : 06-05-03 18:58

"Leif Olesen" <lovaas@vaasteleadvice.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virker uden støj, man kan ikke pinge udstyret udefra.
>
> Mit gæt er fejl i splitter eller adsl modem.

"Wan lampen" er det på din router ?. så er det måske et forkert kabel
dubruger mellem router og modem, prøv med et krydset.

vh.
Sørensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-05-03 19:19

"Leif Olesen" <lovaas@vaasteleadvice.dk> wrote in message

> Er der nogen som har erfaring/kendskab til hvordan man kan fejlfinde på en
> adsl forbindelse, den kører på en alm. pstn.

tjaa, det nemmeste er jo nok at ringe til din udbyder

> Wan lampen lyser ikke, alle ledninger sidder hvor de skal, telefonlinien
> virker uden støj, man kan ikke pinge udstyret udefra.

Nu siger du den ikke lyser.. Men den lyser hverken grønt eller rødt?

> Mit gæt er fejl i splitter eller adsl modem.

Har du tjekket KAP stikket på vægen, om Rj-12 stikket sidder ordenligt på
plads? Jeg har været ude for engang, hvor kablet var blevet vrædet lidt, da
der stod bøger o.l op af stikket, at den var hoppet ud.. Nu behøver jeg vil
ikke at sige det, da du også siger at alle kabler sidder hvor de skal, men
du har vel også tjekket om der er strøm til modemmet?

Men ellers burde TDC jo være flinkte til at hjælpe dig...

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-05-03 19:59

> Nu siger du den ikke lyser.. Men den lyser hverken grønt eller rødt?

Han kunne jo have en Ericsson..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-05-03 20:09

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@mail.dk> wrote in message

> Han kunne jo have en Ericsson..

Ja selvfølgelig, måske også et Speedstream 5100... Men hvad heder WAN porten
på ericsson´en? På speedstreamen heder den bare DSL.. Nu har jeg ikke sat
mig ind i hvordan speedstream´en blinker og reagere når der ikke er nogen
linie.. Ud over at den blinker og reagere når der kommer signal.. Noget
nemmere er det på Siemens modemmet.

Fra : Leif Olesen

Dato : 06-05-03 21:57

> [...]
> mig ind i hvordan speedstream´en blinker og reagere når der ikke er nogen
> linie.. Ud over at den blinker og reagere når der kommer signal.. Noget

Det er et Ericsson modem, og det er på ADSL modem, der ikke er lys i
"globus" lampen.

TDC er meget flinke, de kommer på torsdag, da der ikke er aftalt ekstra
service.

Alle stik sidder som de skal.

foreløblig tak

Leif Olesen