Støj på adsl
Fra : Henrik Bech

Dato : 30-04-03 22:30

Hej
Jeg har lige fået adsl fra tdc virker fino men nu er der kommet støj på mine
andre telefoner i huset. HVAD kan der gøres ved det????

Fra : Michael Houmaark

Dato : 30-04-03 22:47

Du har sat dine telefoner i før ADSL filteret (ikke kun en telefon efter)

Har du flere telefoner i huset og har du husket at lave et tråd par tilbage
til dit gamle telefon stik ???

tegning

1
---->adsl filter ---> telefon ---> telefon

2
----->adsl filter ---> telefon
---> telefon

PS Hvis du stadig er oppe så skriv til mig (gælder ikke i morgen) på
Michael@houmaark.dk med det nummer og jeg ringer og giver en forklaring.

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 01-05-03 13:29

"Michael Houmaark" <Michael@Houmaark.dk_nobroadcast> wrote

> Du har sat dine telefoner i før ADSL filteret (ikke kun en telefon efter)

Hm, det er muligvis meget individuelt, men jeg har telefoner forbundet både
før og efter skillefilteret, og jeg kan ikke høre nogen forskel på lyden i
dem.

--
Steen Eiler Jørgensen
"Time has resumed its shape. All is as it was before.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-05-03 14:08

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> wrote in message
> [...]
både
> før og efter skillefilteret, og jeg kan ikke høre nogen forskel på lyden i

Nej, det er teknisk umuligt.. Det kan godt være dine stik er før/efter
delefilteret.. Men rent elektrisk forbundet, er det altid telefonerne efter
skillefilteret..

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 09-05-03 08:34

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote

> [...]
>
> Nej, det er teknisk umuligt.. Det kan godt være dine stik er før/efter
> delefilteret.. Men rent elektrisk forbundet, er det altid telefonerne

Lad mig skitsere:

Idet min telefon/ADSL-forbindelse kommer ind i lejligheden, deler den sig i
to. Den ene ledning fører til en telefon og videre til en anden telefon. Den
anden ledning fører til skillefilteret, fra hvilket en ledning fører til
ADSL-modemet og en anden ledning fører til en tredje telefon.

That's it. Sådan er det.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-05-03 14:23

> [...]
> anden ledning fører til skillefilteret, fra hvilket en ledning fører til
> ADSL-modemet og en anden ledning fører til en tredje telefon.

Det ændre stadig ikke på, at delefilteret nu engang sidder forbundet først
på linien... Der ligger lidt anden fiden fra teknikeren, hvordan det er
forbundet.. End hvad kunden kan se kablerne er trukket...

Det er TDC`s helt standart procedure at installere en adsl linie på... Et
kabel fra fordelerdåsen til skillefilter... I kablet er ikke kun 2 ledere,
men 2 eller 3 trådpar... Dermed forbindesen nu skillefilteret til indgangen,
og fra skillefilteret går det tilbage til telefoninstallationen..

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 11-05-03 10:48

> [...]

indgangen,
> og fra skillefilteret går det tilbage til telefoninstallationen..

Jeg mener at kunne huske, at der er to trådpar i det kabel, der fører fra
mit gamle monopolskillepunkt til mit arbejdsværelse: et par til
ADSL/telefoni og et par til min ISDN-forbindelse til arbejdet. Men hvis du
siger, at det er umuligt, og du i øvrigt har tjek på det, så må jeg jo bøje
mig

Hvordan lyder et ikke-bortfiltreret ADSL-signal i en almindelig analog
telefon? Jeg tror jeg forestillede mig, at ADSL-signalerne var så
højfrekvente, at det ikke var et problem, da en almindelig telefon ikke
ville være i stand til at gengive disse frekvenser akustisk.

Ved du, hvilke frekvenser der anvendes til ADSL-kommunikation? Hvis de
ligger udenfor det hørbare område, burde det vel principielt være muligt at
tilslutte telefonen direkte, uden skillefilter?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-05-03 10:50

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:b9l60t$imf$1@sunsite.dk...
> [...]
ikke
> ville være i stand til at gengive disse frekvenser akustisk.

Korrekt, medmindre telefonen indeholder nogle komponenter der gør noget
ved signalet

> [...]
muligt at
> tilslutte telefonen direkte, uden skillefilter?

Ja, forudsat at telefonen udelukkende består af lineære komponenter

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-05-03 19:27

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:b8r3ob$am7$1@sunsite.dk...
> [...]
både
> før og efter skillefilteret, og jeg kan ikke høre nogen forskel på

Enten er de forbundet anderledes end du tror, eller også er dine
telefoner før skillefiltret udelukkende passive lineære komponenter

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 11-05-03 10:49

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> Enten er de forbundet anderledes end du tror, eller også er dine
> telefoner før skillefiltret udelukkende passive lineære komponenter

Hm, jeg må erkende, at jeg er udenfor mit område her. Hvad forstår du ved

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-05-03 10:51

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:b9l62l$itr$1@sunsite.dk...
> Hm, jeg må erkende, at jeg er udenfor mit område her. Hvad forstår du
ved
> "passive lineære komponenter"?

Komponenter der ikke piller ved ADSL-signalet

Fra : Kim

Dato : 01-05-03 00:02

Henrik Bech wrote:
> Hej
> Jeg har lige fået adsl fra tdc virker fino men nu er der kommet støj på mine
> andre telefoner i huset. HVAD kan der gøres ved det????

Vrik lidt med adslstikket. Jeg har samme problem hvis noget falder ned
på kablet