Spils distributionskæde ?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 11-05-03 17:49

Jeg har netop pre-orderet GTA Vice City fra Game.net og så kom jeg til
at tænke på om de egentlig har spillet så de kan afsende det så jeg har
det på release-dagen eller om forhandlerne også først får spillene på
release-dagen (15/5 ifølge
http://shop.game.net/ViewProduct.aspx?cat=10325&mid=265690)

Et par dage fra eller til betyder ikke så meget, (det nye GeForce4 kort
skal jo også lige nå at ankomme jeg bestilte det hos game.net fordi
det var det billigste sted jeg umiddelbart kunne finde. Og så kom jeg
lige til at tænke på det.

/Robert

Fra : Lars Funck

Dato : 12-05-03 11:01

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at tænke på om de egentlig har spillet så de kan afsende det så jeg har
> det på release-dagen eller om forhandlerne også først får spillene på

Det er forskelligt fra butik til butik. Det er en engelsk butik du har
bestilt ved, så forsendelsestiden kan være en faktor. Jeg ved ikke lige på
stående fod, hvor hurtigt det går at sende fra England til Danmark.

Hvis du bestiller hos en dansk netbutik vil jeg tro chancen for at få
spillet på selve dagen er større.

MVH

Lars

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-05-03 11:34

Lars Funck wrote:
> [...]
> bestilt ved, så forsendelsestiden kan være en faktor. Jeg ved ikke lige på
> stående fod, hvor hurtigt det går at sende fra England til Danmark.

Det tager vel en 3-5 dage. Jeg tænkte så på om de mon havde spillene
allerede en uge før release så de kunne tage højde for det.
Et tankeeksperiment :)

> Hvis du bestiller hos en dansk netbutik vil jeg tro chancen for at få
> spillet på selve dagen er større.

Tjaaa... de par dage ekstra det tager at få det sendt betyder ikke så
meget for mig. Jeg bestilte det fra England da det, inkl. transport,
stadig ville være omkring 50kr billigere end den billigste på
www.spilpriser.dk før transport.

/Robert

Fra : Lars Funck

Dato : 12-05-03 13:15

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Det tager vel en 3-5 dage. Jeg tænkte så på om de mon havde spillene
> allerede en uge før release så de kunne tage højde for det.
> Et tankeeksperiment :)

En uge før release? Det tvivler jeg på. Bedste bud er at kontakte butikken
og spørge hvornår de får spillet. Det er en særdeles stor titel du har
bestilt, så der må være en del opmærksomhed på det fra butikkens side.

MVH

Lars

Fra : Robert Eriksen

Dato : 14-05-03 11:53

Lars Funck wrote:

> En uge før release? Det tvivler jeg på. Bedste bud er at kontakte butikken
> og spørge hvornår de får spillet. Det er en særdeles stor titel du har
> bestilt, så der må være en del opmærksomhed på det fra butikkens side.

Ja jeg kunne jo ikke styre min nysgerrighed alligevel så jeg skrev og
spurgte.

De svarede:

Dear Robert,

Thank you for your Email;

We aim with all pre-orders to have the product delivered to our customers on
the day of its release; with either Royal Mail or LYNX delivery.

So you can hope to receive your Pre-ordered copy of GTA: Vice city on the
15/05/03, via our web or high street stores.

If you have any further queries please don't hesitate to contact us again.

Kind Regards

Lucy Da Silva
Customer Services Assistant
GAME STORES GROUP LTD
lucy.dasilva@game.uk.com

Så nu håber jeg bare det når at komme inden st. bededag

Fra : Lars Funck

Dato : 14-05-03 13:45

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> So you can hope to receive your Pre-ordered copy of GTA: Vice city on the
> 15/05/03, via our web or high street stores.

Imponerende hvis de kan klare det :) men det fremgår ikke af det skrevne om
kundeservice medarbejderen overhovedet forholder sig til den længere
ekspeditionstid til Danmark.

> Så nu håber jeg bare det når at komme inden st. bededag

De har ikke St. Bededag i England, så de tager nok ikke højde for den
helligdag.

MVH

Lars

Fra : Robert Eriksen

Dato : 14-05-03 15:26

Lars Funck wrote:
> [...]
>

> Imponerende hvis de kan klare det :) men det fremgår ikke af det skrevne om
> kundeservice medarbejderen overhovedet forholder sig til den længere

Tjaaa. jeg stiller mig også tvivlende. Men mit gebrokne engelske og .dk
e-mail adresse afslører da jeg er udenlandsk.

> De har ikke St. Bededag i England, så de tager nok ikke højde for den
> helligdag.

Men Vice City skulle også gerne udkomme allerede i morgen.

Håbet er lysegrønt ;)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-05-03 08:11

Robert Eriksen wrote:

> Tjaaa. jeg stiller mig også tvivlende. Men mit gebrokne engelske og .dk
> e-mail adresse afslører da jeg er udenlandsk.

YES!!
Så er det her!
Tjekkede lige postkassen her til morgen og der lå søreme en fin lysebrun
kuvert fra England.

Men at det ligger der her til morgen må jo betyde det faktisk har ligget
der siden i torsdags... der bliver vel ikke delt hverken post eller
pakker ud på St. Bededag.
Så nu kan jeg jo bare slå mig selv i hovedet for ikke at have tjekket
ofte nok.

Solen skinder, fuglene kvidrer, hængekøjen er sat op, cola og bajere på
køl.... trist.
VICE CITY HERE I COME!

/Robert