Spil-manualer eller ...?
Fra : NKSDK

Dato : 10-05-03 19:55

Hej alle

Kan nogen hjælpe mig med et sted (på nettet), hvor jeg kan finde
manualer eller lignende til PC-spil? Mangler noget info om DieHard -
Nakatomi Plaza, Duke Nukem 3D Manhattan Project samt Hitman 2

På forhånd tak

Mvh

NKSDK

http://www.kandu.dk/

Fra : DWM

Dato : 10-05-03 20:24

"NKSDK" <NKSDK.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> manualer eller lignende til PC-spil? Mangler noget info om DieHard -
> Nakatomi Plaza, Duke Nukem 3D Manhattan Project samt Hitman 2

Du kan købe manualerne i din lokale spilbutik...sammen med spillene.

/Kenneth Iversen

Fra : Finn Nielsen

Dato : 11-05-03 08:46

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> writes:

> "NKSDK" <NKSDK.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan købe manualerne i din lokale spilbutik...sammen med spillene.

At man ikke har en manual er altså ikke det samme som at man ikke har
købt spillet lovligt.

Eksempler:

Køber du et audigy2 lydkort får du Hitman2 og Soldier of Fortune 2 med,
uden manual. Køber du et ASUS V9280/TD (GF4-Ti4200) grafikkort får
Morrowind og Rainbowsix rouque spear med, uden manual. Køber du nogle af
discount opsamlinger af populære spil som f.eks totally unreal
(http://www.softfair.dk/shoppen/vare.php3?vid=3533) eller starcraft
(http://www.softfair.dk/shoppen/vare.php3?vid=2550) får man heller ikke
manual med.
Jeg regner heller ikke med at der er manual med til Return to Castle
Wolfenstein (http://www.softfair.dk/shoppen/vare.php3?vid=1386) eller
Half-Life 3rd Generation (http://www.softfair.dk/shoppen/vare.php3?vid=4309).

Hvis jeg nu senere fortryder at jeg købte discount udgaven og spurgte
hvor jeg kunne købe manualer til nogle af disse spil ville du så foreslå
at jeg købte spillene en gang til bare for at få manualer?

--
Finn Nielsen - http://www.finnnielsen.dk/

Fra : SoftMan Brian

Dato : 11-05-03 11:15

"Finn Nielsen" <spamtrap1@zznyyd.dk> wrote in message
> [...]
> manual med.
> Jeg regner heller ikke med at der er manual med til Return to Castle

og du er sikker på at den ikke ligger som pdf på cd'en ?

Fra : Finn Nielsen

Dato : 11-05-03 16:21

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> writes:

> og du er sikker på at den ikke ligger som pdf på cd'en ?

Checkede lige efter igen.. Du har ret, på dem jeg checkede var manualen
som pdf- eller word-dokument..

--
Finn Nielsen - http://www.finnnielsen.dk/

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-05-03 20:39

NKSDK wrote:
> [...]
> manualer eller lignende til PC-spil? Mangler noget info om DieHard -
> Nakatomi Plaza, Duke Nukem 3D Manhattan Project samt Hitman 2

Hvad vil du vide om Duke Nukem Manhattan Project?

-Sune

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 10-05-03 20:49

NKSDK wrote:
> [...]
> manualer eller lignende til PC-spil? Mangler noget info om DieHard -
> Nakatomi Plaza, Duke Nukem 3D Manhattan Project samt Hitman 2

Har du prøvet at kigge i æsken du købte spillet i, der er ganske
fyldestgørende info med alle tre.

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-03 21:15

**********************
æske.... der plejer da ikke at være æske med når vi downloader på kazaa...
det
har jeg ihvertfald ikke set endnu.. men nogengange er der nogle venlige
mennesker
her der kan hjælpe her i gruppen der som bekende jo både er til at hjælpe
med
orig og pirat spil

venlig hilsen o
**********************

Fra : Gismo

Dato : 10-05-03 21:27

"o" <_> skrev i en meddelelse
> [...]
> mennesker
> her der kan hjælpe her i gruppen der som bekende jo både er til at hjælpe

Henter man spillene med kazaa kan han skuda også hente manualer der.
Er det en lovlig kopi, en manual der er blev væk ol så vil jeg foreslå kazaa
til at finde nye :)

Gismo

Fra : Simon Kamber

Dato : 10-05-03 21:54

On Sat, 10 May 2003 22:15:04 +0200, "o" <_> wrote:

>her der kan hjælpe her i gruppen der som bekende jo både er til at hjælpe
>med
>orig og pirat spil
Erhm, nej. Gruppen er til at hjælpe med spil der opfører sig normalt.
Direkte konsekvenser af piratkopiering er bare brandbart materiale.
Så, flames coming your way!

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-03 22:10

"Simon Kamber >>mail.com>" <simon_kamber@hot<<<REMOVE> skrev i en meddelelse

> Erhm, nej. Gruppen er til at hjælpe med spil der opfører sig normalt.
> Direkte konsekvenser af piratkopiering er bare brandbart materiale.
> Så, flames coming your way!
********
hvem siger forresten det ??? .... ja jeg er lidt nysgerrig......
VH o
********

Fra : Simon Kamber

Dato : 11-05-03 11:36

On Sat, 10 May 2003 23:09:39 +0200, "o" <_> wrote:

>hvem siger forresten det ??? .... ja jeg er lidt nysgerrig......

Det siger gruppens medlemmer. Det står så vidt jeg ved ikke officielt
nogle steder, men der er i gruppen en stemning af "sådan er det bare".
Folk gider simpelthen ikke hjælpe med "hvor kan jeg finde en ulovlig
version af XXX, hvilken crack skal jeg bruge til YYY, hvor kan jeg
hente en manual til mit ulovlige .

At der så sommetider er nogle der går over stregen og bliver direkte
paranoide, er lidt et problem. Sagen er at folk somme tider begynder
at flame bare fordi der "kan" være tale om en piratversion, og så er
der nogle der flamer dem fordi de flamer uden grund, og så kører
toget.

Men at sige at man har en ulovlig version af et eller andet, og gerne
vil have hjælp til at få det til at virke, det er der sjældent nogle
der støtter.

Måske skulle man overveje at få ændret fundatsen og gøre det
officielt.

Fra : MaRk

Dato : 10-05-03 23:55

> [...]
> mennesker
> her der kan hjælpe her i gruppen der som bekende jo både er til at hjælpe

Fut: news:alt.dk.warez

Fra : DWM

Dato : 11-05-03 04:01

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> Fut: news:alt.dk.warez

Du skal skrive alt.dk.warez i rubrikken "opfølgning til" (followup to)
førend at det ryger over i den gruppe..

/Kenneth Iversen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-05-03 11:53

In dk.spil.computer, "o" <_> <"o" <_>> says...
> æske.... der plejer da ikke at være æske med når vi downloader på kazaa...

*PLONK*

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kim

Dato : 18-05-03 11:59

On Sat, 10 May 2003 21:48:56 +0200, "iddqd@worldonline.dk"
<iddqd@worldonline.dk> wrote:

>Har du prøvet at kigge i æsken du købte spillet i, der er ganske
>fyldestgørende info med alle tre.

Fuck off, som han har påpeget får man ikke altid manualer med.

-

Fra : DWM

Dato : 18-05-03 12:45

"Kim" <kargo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Fuck off, som han har påpeget får man ikke altid manualer med.

Alle de spil jeg har fået sammen med forskellig hardware
er der manualer til. Ikke i form af papirmanualer men af
PDF´er som ligger på CD´en. Jeg har svært ved at forestille
mig at det er anderledes i andre tilfælde.

/Kenneth Iversen

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 18-05-03 17:55

Kim wrote:
> Fuck off, som han har påpeget får man ikke altid manualer med.

Du er for dum.

1. Du har ikke bemærket rækkefølgen som indlægene er postet i.
2. Påstanden om at man ikke altid får manualer er blevet tilbagevist.
3. Hvis du ikke kan tilføje andet til debatten end mudderkastning så
hold din mund.

EOD

Bruno

Fra : Kim

Dato : 19-05-03 19:03

On Sun, 18 May 2003 18:54:52 +0200, "iddqdATworldonline.dk"
<iddqd@worldonline.dk> wrote:

>Du er for dum.
>
>1. Du har ikke bemærket rækkefølgen som indlægene er postet i.
>2. Påstanden om at man ikke altid får manualer er blevet tilbagevist.

Prøv at hør her fætter BR. Man kan sagtens have købt et spil, og
sidenhen være kommet til at smide manualen væk. Det er fint at du har
styr på dine ting, men det er altså ikke alle, der har lige orden i
tingene. Faktum er at det ikke er ulovligt at eje en PDF manual til et
spil, man har købt ærlig og redeligt, så luk røven.

>3. Hvis du ikke kan tilføje andet til debatten end mudderkastning så
>hold din mund.

Hvis du ikke kan besvare et spørgsmål, så hold din mund.

Fra : Kim

Dato : 19-05-03 19:58

Og lad mig uddybe. Manden beder høfligt om manual eller andet info om
spillet. Læs gerne den sætning mange gange. Han vil gerne have info om
et spil. Det betyder overhovedet ikke at manden ejer et ulovligt spil,
måske bare at han ønsker at købe det, hvis han ved lidt mere om det.

Pointen er. Luk nu røven med alle jeres anklager, når de er så pinlige
grundløse. Svar manden, eller hold mund. Så længe der er den mindste
tvivl, så må den nu engang komme skribenten til gode, og så skal han
ikke udsættes for moral-hippiers evindelige kommentarer.

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 19-05-03 20:27

Kim wrote:
> [...]
> sidenhen være kommet til at smide manualen væk. Det er fint at du har
> styr på dine ting, men det er altså ikke alle, der har lige orden i

Ligesom det heller ikke er alle der har lært almindelig høflighed,
hvilket du illustrerer på glimrende vis. Jeg ved ikke om du føler du får
mere ret ved at svine folk til, men jeg kan så røbe for dig at det bare
får dig til at virke komisk og sølle.

> Faktum er at det ikke er ulovligt at eje en PDF manual til et
> spil, man har købt ærlig og redeligt, så luk røven.

Hvis PDF filen er erhvervet på ærlig vis så har du fuldkommen ret, men
hvis man bringer sig i besiddelse af et manual fra en kilde der ikke har
lov til at distibuere den så vil der være tale om en piratkopi - uanset
om man har købt spillet eller ej!