Problemer med at starte Sims Deluxe op - h~
Fra : Heidi

Dato : 09-05-03 12:15

Jeg har lige installeret Deluxe versionen (har aldrig spillet før,
så jeg er absolut på bar bund) - men når jeg starter spillet op,
starter den med at man ser et hus blive bygget op, hvorefter sims
logoet kommer frem, og der kommer nogle rullende tekster
nederst i skærmen (feks. noget i retning af Installerer
kaosgenerator) - og når det billede forsvinder, så afslutter den
bare og går tilbage til skrivebordet.
Hvad kan der være galt? Jeg bruger XP home, og skulle
understøtte alle de ting der kræves (har godt nok kun onboard
lyd og grafik, men når jeg kører status på DirectX (DXDiag.exe) så
ser det hele ok ud) - og jeg har lukket alle applikationer i
baggrunden ned.
Hvad kan der være galt?

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-03 12:23

On Fri, 9 May 2003 13:14:48 +0200, "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote:

> [...]
>lyd og grafik, men når jeg kører status på DirectX (DXDiag.exe) så
>ser det hele ok ud) - og jeg har lukket alle applikationer i

Jeg havde samme problem på min gamle PC og her kunne kun
et "rigtigt" grafikkort løse det. Onboard grafik er vist desværre
ikke meget værd.

mvh Per

Fra : Per Nielsen

Dato : 09-05-03 12:35

"Per" <nospamhere> skrev i en meddelelse
> Jeg havde samme problem på min gamle PC og her kunne kun
> et "rigtigt" grafikkort løse det. Onboard grafik er vist desværre
> ikke meget værd.

Hej Heidi.
Har du mulighed for at låne et godt grafikkort af en ven og se om det
afhjælper problemet? Er det tilfældet, er det nok tid for en opgradering ;).
Men du kan jo få glimrende grafikkort til under en tusse nu om dage. Med
mindre du også skal køre de allernyeste tunge spil.

Har du opgarderet til nyeste drivere hvad angår grafikkort, lydkort og
DirectX?

Fra : Louise & Jesper

Dato : 09-05-03 12:40

Det er nøjagtig det samme problem jeg har bare med win2000. Jeg kommer dog
igang med at spille , men når jeg så gør brug af en af exspansions-pakkerne
f.eks. house-party sker det. Lige så snart jeg klikker på iconet forsvinder
spillet og man kommer til desk-top.

Jeg har været på nettet og down-loade en patchs til win2000, men det virker
stadig ikke. Det er ikke for at tage modet fra dig, men jeg har i hvert fald
ikke fundet ud af hvad problemet er her. Det er jo skidt for det gør jo at
jeg faktisk ikke spiller det mere, for hvem gider at spille måske en time og
så går spillet pludselig ned og alt hvad man har bygget op er tabt fordi man
lige har glemt at save. ØV. Jeg kunne selvfølgelig også prøve at spille kun
med sims og uden exspansion-packs men det bliver bare for kedeligt i
længden.

Mit råd til dig ville være at kigge på producentens hjemmeside og se efter
patces. Der må også være en support-del med FAQ eller trouble-shooting.

Håber at du får det til at virke ;))

Mvh Louise

Fra : Heidi

Dato : 09-05-03 14:25

Heidi wrote:

Problemet er løst - jeg fik fundet deres engelske supportside, hvor
der under hjælp-emner stod et emne der lignede mit problem.
Siden hedder http://www.uk.ea.com/ - jeg gik ind under
Support Centre, Get help, emne nr. 8 hed The Sims begins to load but
then drops back to the desktop
Der står følgende: (jeg kan desværre ikke lave et link)

This problem can be caused by a file conflicting with The Sims' internal
mp3 player.

Search your system drive (usually C:) for a file called "ac3audio.ax".
You will most likely find this file in either C:\Windows\System or
C:\Windows\System32. If you find this file, rename it to something such
as "ac3audio.ax.old", and try starting the game again.

The information we have indicates that the problem you are experiencing
is caused by external DirectShow audio codecs interfering with the mp3
audio files used in The Sims. Ac3audio.ax is one that we are aware of
and seems to be the most common, but there may well be more on your
system that are causing difficulty. If the above does not help, please
read on:

Do you have any Media playback or DVD playback software installed?
Specifically RealPlayer, Winamp, WinDVD etc etc - If so, you could try
uninstalling these to see if one is conflicting with your the game.

You may also like to try this - it will disable sound in the game but
<b>should</b> get you up and running.

Create a shortcut to <b>thesims.exe</b> This can be found in the folder
where you installed The Sims. Now, right click on this shortcut, choose
properties, then in the Target box, add "-nosound" (without the quotes).
Click OK, then try launching the game by double clicking on the new
shortcut.

---

Jeg prøvede første løsning med at omdøbe ac3audio-filen (efter at have
lagt en kopi et andet sted - og efter en genstart virkede det!!

Jeg ved ikke om det er noget der kan hjælpe jer andre der har
problemer -
jeg har feks. også WinDVD installeret, men det var så ikke nødvendigt at
prøve at fjerne den.

Men nu virker det i hvert fald - og jeg kommer uden tvivl til at bruge
hele weekenden på at sidde og spille

Tak for forslagene til jer der svarede! og god weekend.