Garda søen
Fra : Peter N.Hansen

Dato : 26-03-01 18:07

Hej vi er en familie på 4.2 voksne,2børn(12&16).Er der nogle som har nogle
gode "fiduser" vedr. dette område.(seværdigheder,gode/billige spisesteder
etc.)

På forhånd tak
Peter N.Hansen

Fra : PHK

Dato : 27-03-01 09:04

"Peter N.Hansen" <PNH@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej vi er en familie på 4.2 voksne,2børn(12&16).Er der nogle som har nogle
> gode "fiduser" vedr. dette område.(seværdigheder,gode/billige spisesteder
> etc.)

Jeg fandt vej til Gardasøen første gang først i firserne. Året efter trak
jeg min bror med derned. Han har holdt ferie dernede lige siden. Det har jeg
overbevist ham om har været en fejl.

Vejret er bedre end herhjemme, ingen tvivl om det - og det er nok derfor der
er så mange danskere der tager derned. Men er man træt af de mange regnskyl
og tordenvejret, så kør´ en 300 km længere sydpå ud mod Adriaterhavskysten.
Der er stort set myggefrit i forhold til Venedig-området og der er
garanteret godt vejr idet lavtrykkene fra Alperne som regel ikke når derned.

Find en campingplads i nærheden af San Marino, Rimini, Ancona, what ever.
Det sikrer bedre vejr!

--
_
|_|

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 27-03-01 18:10

Tue, 27 Mar 2001 10:04:26 +0200, skrev "PHK" <phk@esenet.dk> :

> [...]
>
>Find en campingplads i nærheden af San Marino, Rimini, Ancona, what ever.

Nu er vejret jo altså ikke altid så dårligt ved Garda søen, som du
beskriver det - heldigvis !!

Vi var dernede både sidste år og forrige år i hhv. 11 og 10 dage.
I disse dage havde vi vel sammenlagt 30 minutters regn og 4-5
lyn/tordenbrag !! Faktisk gik vi og sukkede efter bare en lillebitte
byge, der kunne friske luften lidt op. Jorden på campingpladsen var så
tør, at den slog revner.
Vi boede begge gange i den sydlige ende af søen (Cisano / Bardolino),
og de fleste af de mørke skyer, vi kunne se fra pladsen blev pænt
hængende oppe i den bjergrige, smalle ende af søen.

Jeg ved ikke, om det også kan afhænge af årstiden ?? Vi har begge
gange været der fra slutningen af juni måned og et stykke ind i juli.

--
Gitte Sørensen gitte@superbruger.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : PHK

Dato : 27-03-01 18:54

"Gitte Sørensen" <gitte@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er vejret jo altså ikke altid så dårligt ved Garda søen, som du
> beskriver det - heldigvis !!
>
> Vi var dernede både sidste år og forrige år i hhv. 11 og 10 dage.

Sidste år blev vejret rigtig dårligt ... jeg er ikke sikker men jeg tror det
var omkring d. 10. juli. Var I kørt hjem da?

Alle flygtede i panik fra vejrsituationen i Danmark. Der var endog en
østtysker der var kørt til Danmark som stak af ned til Rimini da han havde
mærket vejret i Danmark i et par dage

> Jeg ved ikke, om det også kan afhænge af årstiden ?? Vi har begge
> gange været der fra slutningen af juni måned og et stykke ind i juli.

Jeg kender kun vejret dernede i sommermånederne. Min bror er kun på ferie i
juli måned, og han var enig med mig i at vejret var noget bedre længere
sydpå. Min bror har som sagt "boet" ved Garda de sidste næsten 20 år i sin
ferie. Han boede i Limone.

Og du har da rat i at vejret er _væsentligt_ bedre ved sydenden af søen.

--
_
|_|

Fra : Kenneth

Dato : 27-03-01 20:26

> Hej vi er en familie på 4.2 voksne,2børn(12&16).Er der nogle som har nogle
> gode "fiduser" vedr. dette område.(seværdigheder,gode/billige spisesteder
> etc.)

Jeg var dernede sidste år, på motorcykel, jeg kan anbefale at køre turen
nord-syd på den vestlige side af søen. Der går vejen gennem rigtig mange
(30+) tunnler, hugget ind i bjergsiden -Og det er flot!

Måske en bustur hele vejen rundt var noget, hvis I ikke selv har et køretøj
med derned.

....og hvis man er lidt til biler, så ligger Ferrari museum & fabrik i
Maranello, 141km syd for Drezano (sydvestlige del af gardea søen). Der er jo
ikke noget som kunne prale af at have sat sine svedige hænder på en Ferrari
F50 :)

--
Venligst
Kenneth

Fra : Hans Pedersen

Dato : 27-03-01 20:50

On Tue, 27 Mar 2001 21:25:45 +0200, "Kenneth" <Ken_T@cool.dk> wrote:

>Jeg var dernede sidste år, på motorcykel, jeg kan anbefale at køre turen
>nord-syd på den vestlige side af søen. Der går vejen gennem rigtig mange
>(30+) tunnler, hugget ind i bjergsiden -Og det er flot!

Ja, en herlig tur, og alting synes ikke så "turistet" ovre på den side
af søen.

> [...]
>ikke noget som kunne prale af at have sat sine svedige hænder på en Ferrari

Yup been there, done that. Dog var jeg lidt skuffet over udstillingen.
Jeg havde forestillet mig, at det var noget større med flere
Ferrari'er.

Ang. snakken om vejret, så var vi i Colá (nær Lazize) medio september,
og vejret var perfekt (sol og 27 grader). Vi har et par venner, som
var i Bardolino ca. 14 dage efter, og her øs-pis regnede det...

Men jeg har slet ikke fået nok af dette smukke land, med de herlige
mennesker, og jeg er klar til at rykke afsted igen.

Nu har jeg været i Roma og Garda, og jeg tror vi vil rykke helt syd på
næste gang. Så skulle vi virkelig komme til at opleve konstraster ift.
Norditalien. Norditalien er et af de rigeste områder i hele EU, hvor
syd er et af de mere fattige.

--
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : Michiel de Both

Dato : 27-03-01 21:54

Sorry I don't speak Danish too well. For your children it would be great to
visit the Attraction Park "Gardaland", south of Bardolino. It is really well
done and much more interesting than the Danish "Sommerland".

Hilsen, Michiel (in Holland)

"Peter N.Hansen" <PNH@esenet.dk> schreef in bericht

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-03-01 08:33

On Tue, 27 Mar 2001 22:54:10 +0200, "Michiel de Both"
<michiel.deboth@planet.nl> wrote:

>Sorry I don't speak Danish too well.

Is no demand here - you're wellcome to write in English
--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/