Børn i Bibelen
Fra : monty

Dato : 07-05-03 18:21

Jeg skal holde en time om børn i Bibelen. Timen skal holdes for børn.

Jeg synes det er lidt svært at holde en time om børn da der ikke er så mange
børn beskrevet i Bibelen. Vi hører selvføldig om børn men de er ikke
beskrevet særligt meget. Nogen der kan komme med nogle bud? Indtil videre
havde jeg tænkt evt: Samuel eller Josef. Nogen der kan komme i tanke om
andre?

Dennis

Fra : Pegasus

Dato : 07-05-03 21:17

monty spake unto us:
> [...]
> er ikke beskrevet særligt meget. Nogen der kan komme med nogle bud?
> Indtil videre havde jeg tænkt evt: Samuel eller Josef. Nogen der kan

Lukas kap.18: v15 Og de bar også deres spædbørn til Jesus, for at han
skulle røre ved dem; da disciplene så det, truede de ad dem, v16 men Jesus
kaldte børnene hen til sig og sagde: »Lad de små børn komme til mig, det må
I ikke hindre dem i, for Guds rige er deres. v17 Sandelig siger jeg jer:
Den, der ikke modtager Guds rige ligesom et lille barn, kommer slet ikke ind
i det.«

--
Yours
Pegasus

Fra : Peter T Nielsen

Dato : 07-05-03 23:17

"monty" <montysnablelA@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> beskrevet særligt meget. Nogen der kan komme med nogle bud? Indtil videre
> havde jeg tænkt evt: Samuel eller Josef. Nogen der kan komme i tanke om
Der er tjeneste pigen, Rhode, som er omtalt ApG 12:11-17. Mark 6,30-44
drengen med de fem brød og to fisk. Miriam i 2 Mos 2,4....Det er meget korte
tekster, men kan måske bruges...
Na'aman og Tjenestepigen 2 Kong 5:1-19,,,

og som Pegasus nævner Lukas kap.18:15, den kan jo ikke undværes

mvh Peter N
--
Ordbogen
Sushi: Ly for blæst?

Fra : monty

Dato : 08-05-03 15:54

Jeg takker mange gange

Dennis

Fra : Ostemad

Dato : 09-05-03 20:40

"monty" <montysnablelA@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> beskrevet særligt meget. Nogen der kan komme med nogle bud? Indtil videre
> havde jeg tænkt evt: Samuel eller Josef. Nogen der kan komme i tanke om

Hvad med anden kongebog vers 23?

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 15-05-03 15:29

Hvad med Jesus