Lovligt at køre over for rødt!
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-05-03 14:38

Okay - ikke her i Danmark - men det lader til at det er blevet lovligt for
motorcykler i Tennessee i USA.

Læs selv hvorfor her:
http://www.tennessean.com/government/archives/03/05/32656784.shtml?Element_I
D=32656784

--
Tny

Fra : Michael

Dato : 17-05-03 16:21

Hej Tony.

Tony Lorentzen skriver:

> Okay - ikke her i Danmark - men det lader til at det er blevet lovligt for
> [...]

Lige præcis dette problem har vi i Nyborg ved Statoil tanken.

Når man kommer kørende på et 2-hjulet køretøj virker de sensorer der er i vejen
ikke, det er først henne ved stoplinjen at der er 2 tværgående sensorer som får
lyset til at virke.

Det betyder at der først bliver grønt når man holder stille.

Problemet findes ikke for biler og andre "store" køretøjer.

Det er mildt sagt pisse irriterende.

Mvh.
Michael

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-05-03 16:21

Michael wrote:

> Det er mildt sagt pisse irriterende.

Måske det var en opgave for DMC?! Selvom jeg tror det er umuligt at få
gennemført herhjemme

--
Tony

Fra : Michael

Dato : 17-05-03 16:52

Hej.

Tony Lorentzen skriver:

> Måske det var en opgave for DMC?! Selvom jeg tror det er umuligt at få
> gennemført herhjemme

Måske, jeg har klaget til teknisk forvirring i Nyborg, men de vil ikke
gøre noget ved det.

Mvh.
Michael

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-05-03 21:12

"Michael" <ms@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Tony Lorentzen skriver:

> Måske, jeg har klaget til teknisk forvirring i Nyborg, men de vil ikke
> gøre noget ved det.

Nå?
Det var da underligt, teknisk forvaltning her i Aalborg er ret hurtige til
at få justeret "sløve" lysreguleringer.

Prøv at kontakte dem igen, få navnet på ham der afviser dig og gør opmærksom
på at den lokale avis er interesseret i historien, hvis teknisk forvaltning
bevidst umuliggør trafik for visse typer trafikanter på navngivne steder i
kommunen...

Rittig

Fra : Jacob Deleuran Grunn~

Dato : 17-05-03 22:20

> Det var da underligt, teknisk forvaltning her i Aalborg er ret
> hurtige til at få justeret "sløve" lysreguleringer.

Det var da sjovt, for lysreguleringen efter den første motorvejsafkørsel på
nørresundbysiden reagerer stadig ikke. De skulle ellers have fået det af
vide for et års tid siden (min gamle MC-kørerlærer skulle vist have brokket
sig).
Jeg har i de sidste par dage set mig nødsaget til at køre over for rødt
efter at have ventet 5min tid.

Måske skulle jeg prøve at kontakte dem selv.

/Jacob
Honda Super Dream

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-05-03 22:30

Jacob Deleuran Grunnet wrote:

> Jeg har i de sidste par dage set mig nødsaget til at køre over for
> rødt efter at have ventet 5min tid.

Det holder ikke en meter. Du betaler også via skatter og afgifter for at
vejene og lysreguleringen er i orden og virker efter hensigten. Der er
pricipielt tale om at du har betalt for en vare du ikke har fået.

Som jeg ser det så må de enten løse problemet med lysreguleringerne eller
forbyde motorcykler på de danske veje. Så er det nok nemmest for dem at få
lysreguleringerne til at virke - for at forbyde motorcyklister får de sq
ikke lov til

--
Tny

Fra : Soren Lindholt

Dato : 19-05-03 09:56

Jacob Deleuran Grunnet <jdgSSS@laxity.dk> wrote in article
<ba692n$gs5$1@news.cybercity.dk>...
> [...]

> efter at have ventet 5min tid.
>
> Måske skulle jeg prøve at kontakte dem selv.

Ja, "Skulle ellers" & "skulle vist" er ikke meget at hænge hatten på. Du må
nok selv til tasterne...
teknisk.forvaltning@aalborg.dk

--
Soren
Tidligere Honda Super Dream. Fin maskine

Fra : wheeler

Dato : 17-05-03 16:54

"Michael" <ms@sport.dk> skrev i en meddelelse

> Lige præcis dette problem har vi i Nyborg ved Statoil tanken.
[KLIP]

Og ved færgelejet i Kalundborg (->Århus) erfaret så sent som i fredags (i
går)

Wheeler

www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler