Minimumsmål på XJ600 skiver ?!
Fra : Morten Juel

Dato : 16-05-03 13:22

Er der en der har minimumsmålene på XJ600 skiver både for og bag !
det er en årgang 91 !

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Jens Arnfast

Dato : 16-05-03 14:35

Morten Juel wrote:
> Er der en der har minimumsmålene på XJ600 skiver både for og bag !
> det er en årgang 91 !

Typegodkendelsen på min 88'er siger 4,5mm
Skiverne og manualen sagde 4mm - så det kostede et omsyn i sin tid -
lidt bittert eftersom jeg faktisk havde et værksted netop til at tjekke
det

Jeg vil tro at det er det samme for en 91'er.

--
-jens
XJ600 '88

Fra : Morten Juel

Dato : 16-05-03 15:11

> [...]
> det
>
> Jeg vil tro at det er det samme for en 91'er.

Ok avs ;o( så er 3,9mm ikke nok ;o(

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-05-03 07:38

> Er der en der har minimumsmålene på XJ600 skiver både for og bag !
> det er en årgang 91 !

Hej Morten

Min XJ'er var en 91'er. Har du et par billeder? ligner den min? Der er
billeder på www.dkfritidmotorcykel.dk

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Morten Juel

Dato : 17-05-03 11:11

> Min XJ'er var en 91'er. Har du et par billeder? ligner den min? Der er
> billeder på www.dkfritidmotorcykel.dk

Hejsa Jens

Nopes det var ikke den, men han har skrevet at han ikke vil bytte alligevel,
efter at vi fik startet den igår via startkabler til DR'en, og hørte den gå.
fik han kolde fødder, og nænnede ikke at skille sig af med den.. ;o(
Men den var i rigtig dårlig stand, alle skiver + klodser var slidt ned, den
var ridset over alt, næsten alt alu var iret fuldstændigt, og indsugnings
gummierne var helt revnede og møre ;o(

Nå men så må jeg jo bare vente til jeg får DR'en solgt.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-05-03 11:56

> [...]
den
> var ridset over alt, næsten alt alu var iret fuldstændigt, og indsugnings

Rigtig dårlig stand? Så var det da nok ikke min Jeg solgte den med sprit
nye originale skiver og nye indsugningsgummier. Hvis du finder min den gamle
XJ, så lad være med at købe den!

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-05-03 14:40

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Rigtig dårlig stand? Så var det da nok ikke min Jeg solgte den
> med sprit nye originale skiver og nye indsugningsgummier. Hvis du
> finder min den gamle XJ, så lad være med at købe den!

Nej - du skal købe min!

Hvis du er hurtig så får du den til 63kkr!

--
Tony

Fra : Morten Juel

Dato : 17-05-03 15:25

> Nej - du skal købe min!

Hehe den har jo kun 61HK, de gamle XJ'ere har 72 ) det vil jeg hellere ha
!

> Hvis du er hurtig så får du den til 63kkr!

hehe du kan få min DR og en Gammel kadett fra 87 ))

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-05-03 16:25

Morten Juel wrote:

> Hehe den har jo kun 61HK, de gamle XJ'ere har 72 ) det vil jeg
> hellere ha !

Tilgengæld får du en maskine, der har mange kilometer i sig endnu - og som
du garanteret ikke skal ligge og skrue på lige inden du skal ud af døren

> hehe du kan få min DR og en Gammel kadett fra 87 ))

Urgh. Nej ellers tak - jeg har hverken kørekort eller lyst at køre på
knopdæk!

--
Tony

Fra : Morten Juel

Dato : 17-05-03 16:34

> Tilgengæld får du en maskine, der har mange kilometer i sig endnu - og som
> du garanteret ikke skal ligge og skrue på lige inden du skal ud af døren

Øv ;o(( hvad hulen skal jeg så bruge min fritid på ?

> Urgh. Nej ellers tak - jeg har hverken kørekort eller lyst at køre på
> knopdæk!

Hehe den har ikke monteret knopdæk lige pt, med Gadedæk )

Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-05-03 18:17

Morten Juel wrote:

> Øv ;o(( hvad hulen skal jeg så bruge min fritid på ?

Nåh ja - det tænkte jeg ikke lige på... Sorry

--
Tony

Fra : Morten Juel

Dato : 17-05-03 18:25

)

Morten --- http://StarChild.dk

Fra : Orla Pedersen

Dato : 17-05-03 17:29

Morten Juel skrev i meddelelsen ...

>Hehe den har jo kun 61HK, de gamle XJ'ere har 72 ) det vil jeg hellere
ha
>!

Og jeg har fra pålidelig kilde, som har haft begge, at man må have målt
forkert på mindst en af dem, for der kan ikke mærkes forskel, og så kan den
nye bremse Dog døde bagdæmperen på Diversion'en alt for tidligt. Gad
vide om det var en generel fejl ?

mvh
Orla, som idag har kørt VTR, den har kræfter nok, og kan også bremse !

Fra : Morten Juel

Dato : 17-05-03 17:39

> Og jeg har fra pålidelig kilde, som har haft begge, at man må have målt
> forkert på mindst en af dem, for der kan ikke mærkes forskel, og så kan
den
> nye bremse

Hehe den nye er også nogle tusindende for dyr til mig

Morten --- http://StarChild.dk

Fra : Armand

Dato : 17-05-03 15:04

Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en

> [...]
sprit
> nye originale skiver og nye indsugningsgummier. Hvis du finder min den

DEt var da ellers verdens bedste og mest holdbare model engang. Jeg mindes
da at blive flamet af dig for at sige det modsatte!

--
Armand
(der på samme måde tålmodigt må vente på at alle Slingshot-ejerne får deres

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-05-03 19:17

> Det var da ellers verdens bedste og mest holdbare model engang. Jeg mindes
> da at blive flamet af dig for at sige det modsatte!

Hej Armand

Jeg har aldrig påstået at min var god eller slidstærk. Min var som sagt
meget slidt. De 45.000km jeg kørte på den blev ikke bedre, men jeg fik da
nogle gode historier at fortælle. Det jeg diskuterer er om modellen som
sådan er svag eller ej, men det kan vi diskutere her fra om til evig tid.

Samværet men min CBR er noget blegt at fortælle om ved baren. Der kan man
kun diskutere om jeg virkelig blev sat af en XS 400 og en droslet GS 500 E
og om det målingen ved Lydmuren (92,24HK) eller træf på toppen (83,4HK) der
passer.

Her er forresten min flaming fra 29/10 1999. Nu har jeg mødt dig, og du er
jo slet ikke nogen gammel nisse Undskyld.

---------------

Armand wrote:
> Jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren og nåede ikke at se "S'et"!
> Nå, for mig er dt ikke værre end at jeg bare venter en uges tid, eller to
> førend en "rigtig" XJ 600 går i nettet igen

Hvad så Armand? Jeg synes du skriver en masse om kronrørs problemer på gamle
GPZ 900 R. Jeg har hørt de er ret ringe, da der er en der har haft problemer
med dem. Efter sigende skulle videresalgs værdien på dødkørte modeller
desuden være ret dårlig.

Jeg synes det er for dårligt at du på baggrund at du har "hørt" om mange
defekte XJ 600 laver en generel udtalelse om at de er ringe. Jeg har fulgt
grundigt med i newsgroupen her i 1½ år, og jeg kan kun huske 4 XJ 600 med
defekter der har været nævnt:
Ulrik der har lavet en hovedrenovation af sin motor
Albert som har renoveret sin XJ 600
Susanne som havde en løs forbindelse i cyklen da hun købte den. Og mig som
spørger om hjælp til alt muligt. Jeg havde ingen erfaring i at rode med
motorcykler før jeg købte min XJ 600 men laver alle service selv alligevel.

Vi har alle været aktive på newsgroupen og derfor udbredt viden om vores
gøren og laden. Hvis der så sidder en gammel nisse fra trekantsområdet der
ikke kan huske navnene fra hinanden, kan det da godt være at han/hun får det
indtryk at alle XJ 600 er defekte. Men at føre sig frem hver gang en
tilfældig Yamaha er lidt i stykker og sige HA! Hvad sagde jeg! Det gider jeg
ikke høre på. Hvis du havde noget saglig viden at bidrage med ville jeg være
taknemmelig for en kommentar fra din side. Jeg har det indtryk du besidder
en meget stor viden om mange aspekter at motorcykler og motorsporten så
hvorfor ikke at øse ud af erfaringen i stedet for at lave en personlig hetz
på en MC model.

Jeg elsker min XJ 600 meget højt, og det er nok derfor jeg er så nærtagende
overfor tilsvininger af den. Netop dens robusthed er da en af dens bedste
sider sammen med den dejlige smidige motor og den enkle mekanik. Der er da
rigtig mange cykler der er bedre, men til prisen er den da et hit.

Jens Bager Jensen
Yamaha XJ 600 '91
-----------------------

Hæ Hæ. Det var gode gamle dage. Så kunne han lære det. Nahh... Han blev jo
ved

Fra : Christian Knudsen

Dato : 17-05-03 21:52

Bager skrev en hel masse:

bla bla bla....

> [...]
> og om det målingen ved Lydmuren (92,24HK) eller træf på toppen (83,4HK)

Her springer jeg så til med lidt data på supermodellerne (XS400 og GS 500Ed)
Niels' XS'er lagde så vidt jeg husker ca 34 hk på baghjulet, og min droslede
GS500E lagde 29.0 hk på baghjulet (ved sph motor)....
Så kan folk lige tænke over det....
Og selvfølgelig blev du sat - du havde jo ikke en chance ;))

Det bliver så bare spændende til sommer, om Moller sætter dig på sin MZ
(Majet Zej) !!!!!! (to be continued.....)

mvmch
christian, der føler sig usårlig igen - sturup oplevelsen virker som 30
kopper kaffe....

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-05-03 06:26

> Det bliver så bare spændende til sommer, om Moller sætter dig på sin MZ
> (Majet Zej) !!!!!! (to be continued.....)

Jeg håber Moller skifter dæk. Hvis jeg bliver sat på de vamle gamle
fladslidte plastikdæk han kører på nu er jeg færdig. Hvis Moller kommer på
MZ'en anlægger jeg Janus holdning. Hellere DØ end blive overhalet. Ridser på
Hondaen mig i øjet. Den hår fuld hane (92,24HK )

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-05-03 08:01

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis Moller kommer på
> MZ'en anlægger jeg Janus holdning. Hellere DØ end blive overhalet. Ridser

> Hondaen mig i øjet. Den hår fuld hane (92,24HK )

LOL!

Den holdning minder om en af mine venner som har en... ahem... underholdende
kørestil. Legenden siger (Ja, han er altså ikke død endnu, selvom det har
været tæt på et par gange, med 2 x brækket nakke, en sprængt milt, flere
gange bevidstløs og hvad har vi. Så det må være en levende legende) at han
ikke er bange for noget som helst! Okay, det er så ikke helt rigtigt. Der er
faktisk en enkelt ting han er meget, meget bange for. Det er anden pladsen

Rittig

Fra : Mads Stetter

Dato : 18-05-03 10:42

Claus Rittig wrote:
> [...]
> Okay, det er så ikke helt rigtigt. Der er faktisk en enkelt ting han
> er meget, meget bange for. Det er anden pladsen

Akk, ja... Og så Hende i styrebunkeren derhjemme!

Han er sku underholdende! Han sagde også at i slet ikke kunne følge med
ham på banen... Lige indtil han udgik!

MVH Mads Stetter

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-05-03 13:28

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Akk, ja... Og så Hende i styrebunkeren derhjemme!

Ja okay, der ER to ting han frygter!

> Han er sku underholdende! Han sagde også at i slet ikke kunne følge
med
> ham på banen... Lige indtil han udgik!

Og det passer meget godt, til 3-timers markracet for en måneds tid siden,
holdt han vist føringen til han løb tør for luft. Han plejer ellers at udgå
efter styrt, ikke efter træthed.

Rittig

Fra : Soren Lindholt

Dato : 19-05-03 10:49

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3ec77aef$0$250$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> Og det passer meget godt, til 3-timers markracet for en måneds tid siden,
> holdt han vist føringen til han løb tør for luft. Han plejer ellers at
> [...]

Jo, og sidste uge da Hr. L og ham tippede med sidevognen, og han blev sendt
i haven med en brækket hånd...

--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-05-03 22:02

> [...]

> og om det målingen ved Lydmuren (92,24HK) eller træf på toppen (83,4HK)

Ohh! Fryd! Til Træf på toppen havde Fazeren 84,58 hk! ...og
dertil en rigtig flot momentkurve!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 (cbr killer) og en MTX125R

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-05-03 08:18

> Ohh! Fryd! Til Træf på toppen havde Fazeren 84,58 hk! ...og
> dertil en rigtig flot momentkurve!

Hej Jes

Svenskerne undskyldte lige efter målingen at de var kommet til at smøre
rullen med tjære i stedet for WD40 som de normalt bruger, og derfor mente de
at jeg skulle gange målingen med ca. 1,4 for at være kompatibel med andres.

Ingen indrømmelser!

Fra : Armand

Dato : 19-05-03 15:11

> [...]
de
> at jeg skulle gange målingen med ca. 1,4 for at være kompatibel med

Hæ!
Den gode gamle §1 - a) fungerer stadig!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-05-03 17:11

> Hej Jes

Hej Bager!

> [...]
> rullen med tjære i stedet for WD40 som de normalt bruger, og derfor mente
> de at jeg skulle gange målingen med ca. 1,4 for at være kompatibel med

God (sø-) forklaring Så du også de flyvende grise over træfpladsen?

> Ingen indrømmelser!

God leveregel
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 (CBR-killer!!!) og en MTX125R

Fra : Christian Knudsen

Dato : 19-05-03 21:38

Jes skrev:
> --
> mvh Jes Vestervang @ FZS600 (CBR-killer!!!) og en MTX125R

Jeg troede min droslede GS 500E havde patent på CBR-KILLER navnet ?!?

mvmch
christian, der har været ude og køre "klubtur" idag, selvom der ikke var
meget over den..... vi var kun to, og Hans er ikke engang medlem...
Heldigvis var vejret og turen god - tempoet "moderat"
FZR 600 R - generel killer
GS 500 E - cbr killer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-05-03 22:09

Christian Knudsen wrote:

> Jeg troede min droslede GS 500E havde patent på CBR-KILLER navnet ?!?

Hmm, hvis alle CBR-Killere skulle have hver deres navn, ville det jo hurtigt
kræve en enorm kreativitet, så vi bliver nok nødt til at deles om navnet

--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Christian Knudsen

Dato : 21-05-03 16:49

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hurtigt
> kræve en enorm kreativitet, så vi bliver nok nødt til at deles om navnet

Fair nok :))

mvmch
christian

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-05-03 17:47

Ja Ja. Bare skam svin mig til på det groveste mens jeg på flerdages arbejde
i Aalborg!

I er jo sat, i har bare ikke opdaget det endnu.....

Fra : Christian Knudsen

Dato : 22-05-03 17:43

> [...]
arbejde
> i Aalborg!
>
> I er jo sat, i har bare ikke opdaget det endnu.....

Nå, du var 2 omgange foran eller hvordan?
Så jeg nåede faktisk kun lige at un-lappe mig selv eller hvad ???
Øv, og her troede jeg min GS'er var lidt hurtig *LOL*

mvmch
christian

Fra : Morten Juel

Dato : 17-05-03 15:26

> Rigtig dårlig stand?

Yes sir !! Lad mig sige det sådan at den var ikke pæn )

Så var det da nok ikke min Jeg solgte den med sprit
> nye originale skiver og nye indsugningsgummier. Hvis du finder min den
gamle
> XJ, så lad være med at købe den!

Hehe will do, jeg skriver til dig hvis jeg finder en 91'er ))