klart kåbeglas
Fra : Christian Knudsen

Dato : 15-05-03 00:20

Hej NG

Kåbeglasset på min '94 FZRR er ikke klart.... Hvad kan jeg gøre for at det
bliver lækkert at se på / igennem ??
Jeg har allerede prøvet med både vand og sæbe (også på indersiden)

Det er ligesom mat i det. Er det plastikken der er "færdig"...??
Nu er det jo ikke noget der betyder det store, da jeg sjældent ligger ned
bag kåben, men når det gøres er farten moderat, og udsynet er ret vigtigt
vil jeg mene.

mvmch
christian, der har tygget og skippet sig igennem 2000+ meddelser idag...
(har ikke været på dfm i over en uge....)

Fra : Lars Eckberg

Dato : 15-05-03 08:19

On Thu, 15 May 2003 01:19:38 +0200
"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> wrote:

> Det er ligesom mat i det. Er det plastikken der er "færdig"...??

Det kan det godt være.
Du kan prøve at varme det forsigtigt med en føntørrer/varmepistol.

Mvh Lars

Fra : Christian Knudsen

Dato : 15-05-03 09:42

>Det kan det godt være.
>Du kan prøve at varme det forsigtigt med en føntørrer/varmepistol.

hvad skulle det gøre - hvad skal jeg kigge efter - hvad skal jeg forvente
der sker ??

mvmch
christian

Fra : Lars Eckberg

Dato : 15-05-03 11:05

On Thu, 15 May 2003 10:42:06 +0200
"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> wrote:

> hvad skulle det gøre - hvad skal jeg kigge efter - hvad skal jeg forvente
> der sker ??

Normalt laver man dette lille trick, hvis man har en plastik dims der er blevet deformeret. Jeg tror dog at det virker fint på mat plastik også.
Der er selfølgelig ingen garanti. ;)

Det er lidt svært at forklare, men en firkantet kasse, der har fået et tryk, kan blive hvid/mat i hjørnerne. Hvis man så varmer hjørnet med en lille varmepistol, så forsvinder det matte/hvide langsomt. =)

Man gør det f.eks når man vakuumformer plastikdimser og de er svære at trække af formen(de bliver lidt deformerede). så kan de lige få en tur med varmepistolen. ;)

Så, hvis ikke du har fået en løsning andetsteds fr, så kan du jo prøve på et lille område af kåbeglasset.

mvh Lars

Fra : Armand

Dato : 15-05-03 23:16

Christian Knudsen <s001400@student.dtu.dk> skrev i en
> [...]
> Jeg har allerede prøvet med både vand og sæbe (også på indersiden)
> Det er ligesom mat i det. Er det plastikken der er "færdig"...??

Salmiak (i rengøringsmidler) gør polycarbonat (=klart plast) "mælket" i
farven!
Derfor er det væsentligt ikke at bruge Ajax o.lign. til at vaske motorcyklen
i!
Nu jeg har fat i det: Opvaskemiddel er så voldsomt at det vil vaske et
givent
vokslag væk, hvorfor dét heller ikke er egnet til mc-vask - Shampoo er
sagen!!!

Tilbage til skaden der ér sket!
Kåbeglassets transparansitet er færdig og stumpen er optisk til at skrotte,
så prøv dog bare det trick med varmen, som jeg finder ganske indlysende (á.
"omsmelte" overfladen)!

--
Armand

Fra : Henning

Dato : 16-05-03 21:06

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse news:ba13ta$iuh$8@news.cybercity.dk...

> Nu jeg har fat i det: Opvaskemiddel er så voldsomt at det vil vaske et givent
> vokslag væk, hvorfor dét heller ikke er egnet til mc-vask

Hvis man er ligeglad med voksen, så er opvaskemiddel en glimrende fedtfjerner, og ødelægger ikke lakken.

> Kåbeglassets transparansitet er færdig og stumpen er optisk til at skrotte,
> så prøv dog bare det trick med varmen, som jeg finder ganske indlysende (á.
> "omsmelte" overfladen)!

I vintage kredse er det en 'anerkendt' metode at forny falmet eller skadet plast på især offroad cykler.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-05-03 21:19

"Henning" <henning@see.sig> skrev i en meddelelse

> I ... kredse er det en 'anerkendt' metode at forny ... skadet plast på
især offroad cykler.

Jep, det bruger jeg også. God og billig metode der virker.

Rittig

Fra : Christian Knudsen

Dato : 16-05-03 21:44

> [...]
skrotte,
> så prøv dog bare det trick med varmen, som jeg finder ganske indlysende

Det lyder fornuftigt... det prøver jeg en dag jeg lige får tid til det...

mvmch
christian