Størrelser på Gaerne støvler - store eller~
Fra : RacerNiels

Dato : 14-05-03 21:47

Hej rødder,

Er der nogen der kan fortælle mig om Gaerne laver store, små eller helt
almindelige størrelser?
Og hvilken model er det her helt nøjagtigt?
http://www.sqzuki.subnet.dk/gaerne.jpg

Mine Nike er 44,5, min Adidas er 46 og mine Jack&Jones er 43... øøhhh...??
Anyone?

Niels *måske snart med nye støvler*
S FAU *vil også ha nyt gummi på*

Fra : Brian Luckow

Dato : 15-05-03 05:51

> [...]
> http://www.sqzuki.subnet.dk/gaerne.jpg
>
> Mine Nike er 44,5, min Adidas er 46 og mine Jack&Jones er 43... øøhhh...??

Jeg har et par Gaerne Strada (som iøvrigt også er godt udskiftningsmoden),
de har har samme størrelse som alt andet fodtøj jeg går i, så de må bruge de
mest gængse størrelser.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Erling Egelund

Dato : 15-05-03 07:39

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
> Er der nogen der kan fortælle mig om Gaerne laver store, små eller helt
> almindelige størrelser?

Jeg har lige købt et par Gaerne Shockwave RR i str. 42, som alt mit andet
fodtøj.

> Og hvilken model er det her helt nøjagtigt?
> http://www.sqzuki.subnet.dk/gaerne.jpg

De ligner Shockwave eller Shockwave RR, sammenlign evt selv her:
http://www.bccdk.dk/gaerne/gaernelandevej.htm

Erling
748

Fra : RacerNiels

Dato : 15-05-03 11:19

"Erling Egelund" <efe@maerskdata.dk.au> wrote in message
> De ligner Shockwave eller Shockwave RR, sammenlign evt selv her:
> http://www.bccdk.dk/gaerne/gaernelandevej.htm

Jeps, jeg har også kigget lidt på gaerne.com, men der er ikke noget der
ligner 100%. Måske det er en anden årgang?

"Brian Luckow" <luckowb@grafisk.dk> wrote in message
> [...]
> de har har samme størrelse som alt andet fodtøj jeg går i, så de må bruge

Ok, til Gaerne igen eller søger du lykken andre steder?

Hvad synes I begge ellers om støvlerne? Holder de, er de bahagelige,
plusser/minusser??

Niels
S FAU

Fra : Erling Egelund

Dato : 15-05-03 12:24

> Hvad synes I begge ellers om støvlerne? Holder de, er de bahagelige,
> plusser/minusser??

Jeg kan ikke give den store kritik endnu, fordi jeg kun har kørt 2 ture med
dem, men....

Jeg købte shockwave RR, fordi det var de eneste af de støvler, der sad
ordentligt på mine fødder. Og ja - jeg prøvede en del (AXO, alm Gaerne
Shockwave, SIDI oa.). I og med at jeg har skiftet en dejlig Ducati ST2
(indreg.) ud med en 748 uden registreringsattest, og derfor bruger mere tid
på banekørsel end landevejskørsel, har jeg prioriteret sikkerhed fremfor
komfort.
Første tur var på fruens zx-6r ('99). Jeg var ikke voldsomt imponeret.
Støvlerne er meget stive ift. mine gamle IXS Gore-Tex. Kombineret med
kørestillingen gjorde, at de ikke føltes særlig komfortable. Fodhvilerne
sidder for langt fremme til at gearskiftet fungerer perfekt.
Anden tur på min egen 748, var en meget mere positiv oplevelse.
Kørerstillingen her gør, at støvlerne ikke gør modstand ved gearskifte og
komforten generelt var meget højere, også sammenlignet med de gamle IXS.
Kvaliteten og forarbejdningen virker pæn og iorden. Sikkerheden håber jeg er
god, men konceptet med en neopren indestøvler med hængslede carbonplader ved
anklen synes jeg er overbevisende. Prisen er desværre også "urimelig" høj.

Erling
748