restgæld i motorcykler!!!
Fra : Diceman

Dato : 14-05-03 17:55

Hejsa allesammen.........

Jeg er ved købe en Suzuki GS500E, men inden jeg køber den vil jeg
selvfølgelig tjække om der er restgæld i cyklen.
Jeg har før læst et indlæg her i gruppen om samme emne, men kan ikke rigtig
huske hvordan man gør.
Det er vist noget med noget der hedder bilbogen????? er der et link til en
hjemmeside eller et telefonnummer????
Vil i være søde og hjælpe mig, med den oplysning hvis der er nogen der ved
noget????

På forhånd tak

Venlig hilsen "en forhåbentlig snart mortorcykelejer"

Fra : MKS - 74

Dato : 14-05-03 18:23

On Wed, 14 May 2003 18:54:57 +0200, "Diceman" <Diceman@oncable.dk>
wrote:

> [...]
>hjemmeside eller et telefonnummer????
>Vil i være søde og hjælpe mig, med den oplysning hvis der er nogen der ved

Du kan godt ringe til bilbogen der residerer ved Århus ret,men det er
dog af lidt begrænset værdi da du kun kan få oplyst om der foreligger
et pant i cyklen men ikke den aktuelle værdi af dette,anyway...

Bilbogen: 86 12 91 45 hverdage mellem 11 og 14 - hav stelnr. klar !!

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-05-03 23:03

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> writes:

> Du kan godt ringe til bilbogen der residerer ved Århus ret,men det er
> dog af lidt begrænset værdi da du kun kan få oplyst om der foreligger
> et pant i cyklen men ikke den aktuelle værdi af dette,anyway...

Jeg mener da ganske bestemt at de fortalte mig hvor meget pant de
havde i min motorcykel inden jeg købte den i september 2002. Jeg kan
nemlig huske at det stemte med hvad jeg havde fået at vide af sælger.

--
Jacob - www.bunk.cc
I used to think I was indecisive, but now I'm not so sure.

Fra : MKS - 74

Dato : 14-05-03 23:12

On Thu, 15 May 2003 00:02:56 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Jeg mener da ganske bestemt at de fortalte mig hvor meget pant de
>havde i min motorcykel inden jeg købte den i september 2002. Jeg kan
>nemlig huske at det stemte med hvad jeg havde fået at vide af sælger.

Det tinglyste pantebrevs størrelse ja,men ikke hvad den aktuelle
restgæld er...

Fra : Armand

Dato : 15-05-03 23:15

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> skrev i en

> Det tinglyste pantebrevs størrelse ja,men ikke hvad den aktuelle
> restgæld er...

Hvilket faktisk kan lade sig gøre at være 0,- (nul kroner)!

Hvis man ikke er bevidst om det ved nedbetalingen, og derfor får opløst
pantebrevet, eller hvis man med vilje gemmer pantebrevet for at spare
udgiften til oprettelsen af et
nyt ved et kommende lån, vil et nedbetalt pantebrev være at finde i bilbogen
i 10 år!
Derved at det formodentlig er et fåtal af køretøjer der sælges uden lån/pant
vil der således næsten med sikkerhed være et pantebrev at finde i alle
køretøjer under 10 år!

Bedste løsning er derfor at gå ud fra at der ér pant i køretøjet og aftale
med sælger at klare transaktionen i vedkommendes pengeinstitut!

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-05-03 23:29

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> writes:

> Det tinglyste pantebrevs størrelse ja,men ikke hvad den aktuelle
> restgæld er...

Ahhh, så var det nok fordi ham jeg købte af vist ikke rigtig havde
betalt af på pantebrevet. Jeg fik da også cyklen 5.000 billigere end
hvad sælger skyldte i banken (jeg var naturligvis med i banken og se
at det gik rigtigt for sig).

Han solgte vist også cyklen fordi han var lidt i pengenød ... godt
udgangspunkt for mig som køber

--
Jacob - www.bunk.cc
If at first you do succeed, try to hide your astonishment.