GSX-R+400 Prisniveau
Fra : Thim Jørgensen

Dato : 14-05-03 17:41

Så kom jeg af den gamle GS 500 og skal nu ud i det forjættede køberland.

Men inden da, ville jeg meget gerne have nogle gode råd med på vejen!

Budgettet ligger på omkring 40-50kkr.

Og det jeg er lidt i tvivl om er hvilken model man bør vælge. Der er så vidt
jeg kan se 3 modeller at vælge imellem.

Modellen fra 1990 og før, med model nr. GK73A

Denne ligger ifg. DBA omkring de 35-45 kilo kr.

Modellen efter 1990, med model nr. GK76A

Denne ligger ifg. DBA omkring de 45 kilo og op til ca. 55kkr for årgange op
til 97.

Samt SP udgaven ca. 35-45 kkr

http://www.gsxronline.plus.com/roadtests/ride/400test/

Ifg. ovenstående side anbefaler de GK76A modellen, hvor man også kan se
udviklingen af modellen - Jeg kan bare ikke helt finde ud af, hvor stor
forskel der f.eks. er imellem GK73A og GK76A?

Og så til det ekstremt åbne spørgsmål. Hvad bør man give får sådan en lille
gixxer - jeg synes at kunne ane, at der ikke er den store omsætning i dem,
hvorfor man nok kan skære en del af prisen, men hvor meget?

Og til sidst, er der nogle der kender noget til en Honda CBR 400?

Mvh. Thim

MC Løs

Fra : MKS - 74

Dato : 14-05-03 18:01

On Wed, 14 May 2003 18:40:43 +0200, "Thim Jørgensen"
<thimjo"nospam"@tiscali.dk> wrote:

>Og til sidst, er der nogle der kender noget til en Honda CBR 400?

Den bliver dyrere end en Gixxer - 5-10 kkr (for en NC29),men hvad vil
du specielt vide der er flere modeller nemlig,men du kan f.eks starte
her :

http://www.400greybike.co.uk

Kigger du i den retning så overvej også NC30-VFR400R der nok er bedst
buy i klassen IMO,det er muligt at finde dem i privat handel til ca.
50 kkr eller selv hente dem i Tyskland til ca. 16-18.000 med lavt
km-tal men så skal man jo igennem T&S-møllen med usikkert
resultat.Gixxeren ligger nok i bunden af 400'erne,den er ikke specielt
holdbart og de andre er bedre på såvel køregenskaber som generel
kvalitet,men er til gengæld også det billigere.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-05-03 09:09

> [...]
> forskel der f.eks. er imellem GK73A og GK76A?
> Og så til det ekstremt åbne spørgsmål. Hvad bør man give får sådan en

Hej Thim

Suzuki GSXR 400 modeller er temmelig skrøbelige. Hvis du køber en, så vær
meget påpasselig med service og skift olie meget ofte. De kører dog rigtigt
godt og er meget sjove.

Der er lille forskel på GK73 og GK76 modellerne når først man sidder i
sadlen.

Jeg vil personligt ikke give over 35K for en GK 73 og lige over 40K for en
GK 76A. Skal man give mere kommer de for tæt på Honda og Kawasakis VFR CBR
og ZXR 400 som er bedre og især mere holdbare modeller. Kommer vi meget over
50K kan man finde fede 600cc racere til samme penge og 400cc'erne virker
pludseligt meget dyre.

Jeg vil anbefale dig en Yamaha FZR 600 US. Den koster også mellem 40 -70K
kr. Det er i mine øjne et bedre køb.

--
Mojn
Jens Bager Jensen