Latterlige bilister!
Fra : Andrew

Dato : 14-05-03 11:51

Hej

Gud i himlen hvor er jeg træt af billister der ikke ser sig for, ikke
orienterer sig og bare trækker ud!

Kommer kørende i yderbanen på en 2 spors vej og er på vej forbi en HAT i en
eller anden tuned Golf som LIGE før jeg er oppe på siden af ham bare uden
videre trækker ud så jeg næsten må over i de modkørendes bane. Han ser mig
og trækker tilbage i sin egen bane så jeg kan komme (uskadt) forbi. Jeg
gasser op for at komme forbi inden han finder på en anden julelleg og lige
idet jeg er udfor siden af bilen ruller han vinduet ned og råber og skriger
af mig, som om det var mig der havde kørt åndsvagt!!!

Istedet for at give ham fingere, giver jeg ham en "thumbs-up", så kan han
selv tænke lidt over hvad jeg mente med det. Men jeg er træt af at blive
råbt af når det ikke er mig der har lavet lorten. Jeg kommer kørende i min
bane og HAN trækker bare ud uden at se sig for, for bagefter at råbe af mig.

Jeg synes også generelt at folk er flittige til at "TRO" at de kan nå at
komme ud foran en når de skal svinge ind på den vej hvor man kommer kørende.
De tager overhovedet ikke højde for at det er en mc der kommer og ikke en
12-tons lastbil.

Mvh Anders
GSX-R 250

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 14-05-03 12:24

------------------
KAPOW-----------------------------------------------------------------------
--

Hey der...

Jeg kender heldigvis ikke problemet endnu da jeg lige mangler en køreprøve
før kortet er i hus.. Men jeg er ikke i tvivl om at hvis jeg kommer ud for
sådan en billist der virker som om at det er noget han gør til hverdag, vil
jeg ikke tøve med at give ham en bule i siden med mit udstrakte højre
ben!!! -Og så kan han jo prøve om han kan fange mig...! Hæhæ...
Jeg tror ikke at jeg kunne klare sådan en situation inde i mit hoved hvis
jeg kom kørende på min sprit nye hornet, og så jeg var ved at blive tippet
af! : / (Gud være med mig!)

Oliver Bruchhaus.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 14-05-03 12:35

"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en meddelelse
newspwa.60877$y3.4427694@news010.worldonline.dk...

> Jeg kender heldigvis ikke problemet endnu da jeg lige mangler en
køreprøve
> før kortet er i hus..

Så få lige kortet og lidt erfaring, før du spiller smart !

> [...]
højre
> ben!!! -Og så kan han jo prøve om han kan fange mig...! Hæhæ...

Behøver han ikke, det gør politiet, når de banker på din dør, for du
er rent faktisk stukket af fra et færdselsuhæld,
og _alt_ han skal gøre, er at tage dit nr !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Benz...

Dato : 14-05-03 12:33

> Behøver han ikke, det gør politiet, når de banker på din dør, for du
> er rent faktisk stukket af fra et færdselsuhæld,

Ville det ikke hedde hærværk!?
Eller man kan måske bare bruge den samme undskyldning som belisten (så ham
ikke ;)

> og _alt_ han skal gøre, er at tage dit nr !

Hørte du ikke at det var en hornet!? ;)
Han drejer da bare håndtaget og så når han kun at se en støv sky! ;)

Der er ikke andet for end at ryste på hovede.

mvh Benz.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 14-05-03 12:57

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Han drejer da bare håndtaget og så når han kun at se en støv sky! ;)
>
> Der er ikke andet for end at ryste på hovede.

Hey...!?
Var det mig der blev svinet der eller var det billisten???
c," )

Oliver Bruchhaus...

Fra : Benz...

Dato : 14-05-03 13:52

> Hey...!?
> Var det mig der blev svinet der eller var det billisten???
> c," )
>

> Oliver Bruchhaus...

Det er bare gas skibber du kan tage det! ;)

Pointen er
1. han ville højest sansynligt bare dreje ind i dig. ( Og du vil blive
hentet af en embedsmand i funktion :(
2. Hvis ikke han gør det, tager han plade nr. og meller. (mens han sidder og
gmider sig i hænderne over en snart nylakeret bil ;)

Så heller ryste lidt på hovede eller give ham hvad han fik Thumb´s UP!

jeg holder mig til det sikre! Skal R6 eren ned bliver det ikke fordi jeg
provokerede nogen til at ligge den ned, med fordi jeg ikke kunne holde den
oppe!

mvh. Jess R6

Fra : Andrew

Dato : 14-05-03 12:34

> [...]

> jeg kom kørende på min sprit nye hornet, og så jeg var ved at blive tippet

Hejsa Oliver

Nu tror jeg ikke (det håber jeg da ikke) at det var noget han gjorde med
vilje, det er mere den manglende orientering fra mange billisters side jeg
kritiserer. Jeg tror ikke at hverken en udstrakt langefinger eller højreben
vil hjælpe på situationen, jeg må blot konstatere at der findes billister
derude som ikke skænker orienteringen en tanke og det er folk som dem der
kan blive medvirkende årsag til ulykker.

Mvh Anders

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 14-05-03 12:49

> [...]
> derude som ikke skænker orienteringen en tanke og det er folk som dem der
> kan blive medvirkende årsag til ulykker.

Hey igen..

Det var nu heller ikke helt seriøst ment..
Det er heller ikke det med den manglende orientering jeg er så meget efter..
Det er mere det han hang ud af vinduet og svinede mc'eren.. Det er bare for
meget!
Hvis nu bare han havde holdt lav profil som andre gør når de dummer sig på
den måde, ville jeg heller ikke skrevet det...

(Håber ikke at der er alt for mange der er gået efter popcorn og cola!)

Oliver Bruchhaus.

Fra : Benz...

Dato : 14-05-03 12:36

jeg må blot konstatere at der findes billister
> derude som ikke skænker orienteringen en tanke og det er folk som dem der
> kan blive medvirkende årsag til ulykker.

Sådanne mcíster er der da også! :)
Men ja det skal ud en gang imellem!

Fra : Hekto

Dato : 14-05-03 12:52

In article <b9t9kt$p32$1@sunsite.dk>, andvalen@post.tele.dk says...
> [...]
> derude som ikke skænker orienteringen en tanke og det er folk som dem der
> kan blive medvirkende årsag til ulykker.

Det er nu ikke noget enestående fænomen, der er forbeholdt MC'er. Jeg
synes at det sker lige så tit når man selv er i bil.
Jeg kan blive stjernetosset når en eller anden 'Palle alene i Verden'
bare trækker ud/ind/drejer, som om alt hvad der eksisterede i hele
verden, kunne ses gennem forruden! (Sorry Palle'r, og 'han' kunne
sagtens have haft et positivt kønskvoteret navn som 'Louise'!)

Af samme grund har jeg monteret et flittigt benyttet kompressorhorn,
så man kan vække vedkommende af vildfarelsen, og belyse den mulighed,
at der rentfaktisk også findes medtrafikkanter BAG bilen!
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-05-03 16:38

> [...]

> jeg ikke tøve med at give ham en bule i siden med mit udstrakte højre
> ben!!! -Og så kan han jo prøve om han kan fange mig...! Hæhæ...

Det vil nok være dumt.
Han skal ikke fange dig, bare huske din nr.plade længe nok til at melde det
til politiet, så er din straffeattest plettet af en dom for hærværk.

Rittig
(Som i sin ungdom HAR prøvet at blive jagtet af en bilist der ville køre mig
ned. Det var tæt på at lykkes for ham).

Fra : Andrew

Dato : 14-05-03 17:51

> [...]
>
> Rittig
> (Som i sin ungdom HAR prøvet at blive jagtet af en bilist der ville køre

Hvis jeg havde husket bilistens nummerplade kunne jeg så anmelde ham for
uansvarlig kørsel ?

mvh Anders

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-05-03 17:59

> Hvis jeg havde husket bilistens nummerplade kunne jeg så anmelde ham
> for uansvarlig kørsel ?

Ja - men du kommer ikke langt uden et uvildigt vidne.

Der kører i *jura en tråd om skyld efter en ulykke hvor en lastbil laver
et vognbaneskift mens den er ved at blive overhalet.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 15-05-03 13:28

> Det vil nok være dumt.
> Han skal ikke fange dig, bare huske din nr.plade længe nok til at melde
det
> til politiet, så er din straffeattest plettet af en dom for hærværk.

Det virker formentlig ikke. Jeg prøvede at anmelde en bilist som også bare
skiftede vognbane ind mod mig. Jeg memoriserede nr. pladen og kørte direkte
til politistationen. De kunne ikke gøre andet end at notere det, når der
ikke var beviser!

Fra : Eddy Folder

Dato : 14-05-03 12:40

<snip andrews historie>

Ja jeg var ude for en sjov en også forleden. Bilen var bare en BMW og jeg
tullede i SlapAfBanen. Lige pludselig ser jeg en BMW komme fræsende op i
røven af mig og lægger sig 1-2 meter bag mig. Hvorfor har folk den
forventning, at når man kører MC, så skal man give den gas, for det var
tydeligt at det var det han ventede på, for jeg kunne ikke trække længere
ind Men når folk ligger så tæt, så trækker jeg altid bremsen sådan for
lige at gøre dem opmærksomt på, at jeg ikke bryder mig om det. Hans reaktion
var blinkende forlygter og fægtende arme. Da vi kommer op til næste kryds
kører jeg op på siden af ham og han ruller vinduet ned.. Han fortalte at der
lå en i midterste bane og spærrede så han ikke kunne overhale mig, så derfor
var han blivet liggende og prøvede at presse mig frem så han kunne komme
forbi??? og foresten så mente han også at 1-2 meter var en acceptabel
bremselængde... Spade.

Sorry for jeres tid!

Mvh.
Eddy Folder

Fra : Andrew

Dato : 14-05-03 13:56

> [...]
> var han blivet liggende og prøvede at presse mig frem så han kunne komme
> forbi??? og foresten så mente han også at 1-2 meter var en acceptabel

Ja, det er en anden ting. Folk der ligger sig 5 meter fra en med 50-60 i
timen, det er altså vandvid!!!

Jeg plejer at trykke let på fodbremsen 3 gange så de indser at jeg ikke
bryder mig om det, men nogle mennesker SKAL bare presse.

Mvh Anders

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-05-03 14:05

Andrew wrote:

> Jeg plejer at trykke let på fodbremsen 3 gange så de indser at jeg
> ikke bryder mig om det, men nogle mennesker SKAL bare presse.

Det trick bruger jeg også. På vejen ind ad Folehaven i Kbh efter at have
kørt på motorvejen har folk tendens til at køre alt for stærkt (>80 hvor
hastighedsbegrænsningen er 60) og der oplevede jeg på et tidspunkt en der lå
så tæt på mig at det var _meget_ ubehageligt! Så blinkede jeg med
bremselyset - det reagerede han ikke på. Til sidst irriterede det mig så
meget at jeg med venstre hånd fagtede til ham at han skulle forsvinde
hvorefter min skulder gik af led med det til følge at jeg slingede ... DET
fik ham til at holde afstand! Så næste gang der er en, der kommer lidt for
tæt på så slingrer jeg lidt og ser om det hjælper

Tony

Fra : Brian W.

Dato : 14-05-03 14:30

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> følge at jeg slingede ... DET fik ham til at holde afstand! Så næste
> gang der er en, der kommer lidt for tæt på så slingrer jeg lidt og

ROFL

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Brian W.

Dato : 14-05-03 14:31

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> følge at jeg slingede ... DET fik ham til at holde afstand! Så næste
> gang der er en, der kommer lidt for tæt på så slingrer jeg lidt og

Kanon... hehe

Ja TV burde sætte fokus på dårlige bilister

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-05-03 15:03

> Ja TV burde sætte fokus på dårlige bilister

Bare udvid den til dårlige trafikanter ...

/A

Fra : Eddy Folder

Dato : 14-05-03 15:25

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:b9tijs$5ul$1@sunsite.dk...

> Bare udvid den til dårlige trafikanter ...

jep det er nok mere passende

-Eddy

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-05-03 08:06

> jep det er nok mere passende

Denne morgens største "oplevelse" var en rød gs500 der kom forbi indenom
på cykelstien (der er kansten imellem), for derefter at foretage
venstesving fra ligeudbane uden at bruge blinklys. Derfra fortsatte han
højre om trafikken et par hundrede meter til næste kryds og derefter i
busbanen.

Måske jeg nogengange kører "kreativt" når trafikken er gået i baglås -
men jeg nok for afhængig af mit kørekort til at køre så kreativt...

/A

Fra : Benz...

Dato : 14-05-03 14:25

"Tony Lorentzen" <tonyFJERNDETTE@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> [...]

> fik ham til at holde afstand! Så næste gang der er en, der kommer lidt for
> tæt på så slingrer jeg lidt og ser om det hjælper

Dyr lære-streg!!

;)

mvh benz... R6

Fra : Mads Stetter

Dato : 14-05-03 16:16

Benz... wrote:

> Dyr lære-streg!!
>
> ;)
>
> mvh benz... R6

Hva var det lige den kostede?

MVH Mads Stetter

Fra : Jon Larsen

Dato : 14-05-03 18:05

">

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det har jeg prøvet her i Odense, men synes ikke det hjælper..
Hvis folk ligger sig lige i bagen på mig, bremser jeg ned til en fart hvor
jeg regner med at de kan nå at bremse, hvis jeg skulle få brug for en
nødopbremsning.. og i kan vel nok selv regne ud hvor langsomt det kan gå
!!..
De bliver skide sure men det er altså deres problem og ikke mit...

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-05-03 15:33

"Eddy Folder" <chill@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> var han blivet liggende og prøvede at presse mig frem så han kunne komme
> forbi??? og foresten så mente han også at 1-2 meter var en acceptabel

Jeg plejede at stoppe da jeg havde MC - og gør det stadig i bil, hvis folk
presser mig på den måde. Jeg tror det hjælper bedst at stå af/ud og tale med
idi... synderen, og relativt høfligt at gøre opmærksom på sit synspunkt. En
bemærkning om at MC'isten risikerer livet, bilisten en bule håber jeg giver
lidt eftertanke. Sidste gang var i bispeengtunnelen Jeg var bare ked af
at sinke alle dem bag idi... synderen. Men jeg oplevede nu ingen
hornkoncert - jeg tror godt at folk kan indse problemet.

Debatten er ikke spild af tid.

Torben

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-05-03 14:34

Torben Scheel wrote:

> [...]
> bispeengtunnelen Jeg var bare ked af at sinke alle dem bag idi...
> synderen. Men jeg oplevede nu ingen hornkoncert - jeg tror godt at

Respekt! Jeg ville ønske at jeg selv havde nerver til at turde det!

--
Tony

Fra : Oros

Dato : 14-05-03 15:27

> [...]
> at sinke alle dem bag idi... synderen. Men jeg oplevede nu ingen
> hornkoncert - jeg tror godt at folk kan indse problemet.

Jeg synes metoden er effektiv og kender en som udøver den samme. Problemet
er bare at det ikke er skidesejt hvis der kommer en 12tons lastbil med en
træt chauffør længere bagved... Desuden tror jeg næppe de bagfra kommende på
nogen måde indser at du irrettesætter en billist som ikke holdt afstand,
hvordan skulle de kunne gætte det? Ergo er det kun EN der med lidt held
fatter budskabet, men derimod en hel del flere man udsætter for fare...

> Debatten er ikke spild af tid.

Nej det er "debat" sjældent.... ;)

Apropos undres jeg nogen gange. Det drejer sig om de tilfælde hvor man kører
bagved en billist som så lystigt fyrer deres sprinkler af - som typisk peger
lodret op i luften. Man har måske kørt bag denne billist i længere tid, men
alligevel sker det. Samme typer som sidder klistret til 2. og 3. vognbane,
eller længst til venstre med samme ord. Så er det jeg undres... er de slet
ikke klar over der ligger mc bagved - manglende orientering, eller har de
godt set en bagved - men er bare ikke i stand til at tænke over det kunne
genere mcisten bagved??

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Eddy Folder

Dato : 14-05-03 15:36

<snip>
> [...]
> godt set en bagved - men er bare ikke i stand til at tænke over det kunne

Sprinkleren er ikke det værste. Det er klart når de lige smider et glødende
cigaretskod ud af vinduet... Klart at naturen er en stor skrallespand for
nogen,
men forstil jer at få sådan en ind i hjelmen
Den gang for længe siden da jeg var på køretekninskanlæg og skulle køre
med sidevogn, var der en tøs der fik en bi indenbords.. Ved ikke lige hvad
der er værst

-Eddy

Fra : Andrew

Dato : 14-05-03 17:56

> [...]
> med sidevogn, var der en tøs der fik en bi indenbords.. Ved ikke lige hvad

Da jeg tog kortet var vi på en motorvejstur til Tyskerland. Man har som
bekendt en øresnegl i øret så kørelæreren kan snakke til en. Men en af dem
jeg kørte med havde fået en snegl med lavt batteri, og disse anordninger er
så fikst lavet og gennemtænkte at de, når batteriet er ved at være dødt,
begynder at HYLE!!! og det er ikke bare en hyletone, det er en
HYYYYYYYYYYYYYYYLETONE!!!!!! og den blev den ene mc'ist udsat for. Han kørte
110 og var midt i en overhaling da tonen satte ind, og han blev fuldstændig
ude af den, slingrede en del...det var ikke helt ufarligt.

Men en bi eller et glødende skod, det vil jeg sateme helst ikke udsættes
for !

Mvh Anders

Fra : Jon Larsen

Dato : 14-05-03 18:57

> Men en bi eller et glødende skod, det vil jeg sateme helst ikke udsættes
> for !
>
> Mvh Anders
xxxxxxxxxxxxxx

Nej fy for den lede....

Hvad med et stykke gummi på størrelse med en golfbold, der skydes afsted af
en bil på motorvejen med 130 km/t ( bilen altså ) Det ramte mig heldigvis
"kun" på skulderen, men det var osse en grim oplevelse..

Fra : Oros

Dato : 14-05-03 19:34

"Eddy Folder" <chill@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen,
> men forstil jer at få sådan en ind i hjelmen

Nu betragter jeg ikke cigaretskod for farlige, i og med at de vel 20-30
gange jeg har oplevet det ske fra forankørende bil går de direkte til
jorden. Det er jo lige før at det skod rammer jorden inden det er kommet bag
bilen? Svineri ja, men højtflyvende skod - endnu ikke set! ;) Jeg tror du
skal holde en kriminel lav afstand til forankørende for på nogle tænkelig
måde at komme i den situation?
Bien - nej tak, den kan befinde sig i alle højder og til alle tider, yrk!
Men tilbage til rygeren... har denne ikke set mcisten, eller tænker man sig
bare ikke om i gerningsøjeblikket? Dårlig vane? Når jeg kører tager jeg det
som en selvfølge at man orienterer sig bagud med jævne mellemrum, altså hver
4-5 sekund eller noget, uanset hvad man selv foretager sig, om det så er
ligeudkørsel eller andet røvsygt...

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 15-05-03 06:48

Oros
skrev i news:b9u25e$p97$1@sunsite.dk
> "Eddy Folder" <chill@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nu betragter jeg ikke cigaretskod for farlige, i og med at de vel
> 20-30 gange jeg har oplevet det ske fra forankørende bil går de

[snip]

Dårligt uddannede trafikanter med dårlige vaner er klart en pestilens.

Hæ, dit indlæg fik mig til at tænke på den gang jeg med min Nimbus med
sidevogn skulle ned til Skærbæk og hente gæslinger til hønsegården - høj
sol, stille vejr - afsted i opsmøgede skjorteærmer. En hveps forvildede
sig op i det ene ærme, endte i armhulen, hvorefter jeg rent reflektorisk
klemte armen ind mod kroppen! Den nåede at stikke 3-4 gange før jeg fik
ekvipagen standset. Så deeet......

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-05-03 20:02

> Den gang for længe siden da jeg var på køretekninskanlæg og skulle
> køre med sidevogn, var der en tøs der fik en bi indenbords.. Ved ikke
lige
> hvad der er værst

Jeg har også prøvet at få en bi ind i hjelmen mens jeg kørte op af Vesterbro
i Aalborg. Jeg åbnede visiret og forsøgte at få den til at flyve ud ved at
puste lidt og ryste lidt på hovedet, mens jeg skyndte mig at finde et sted
at holde. Den ville helst blive siddende, mens efter at have stoppet, fik
jeg den heldigvis ud.

Jeg tog det rimeligt roligt fordi jeg helst ikke ville stikkes. Specielt
mens jeg kørte ville det ikke være særligt hensigtsmæssigt, men det var
absolut ikke noget jeg gider at prøve igen, selv om det gik fint den første
gang.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 14-05-03 21:35

Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en

> [...]
> jeg den heldigvis ud.
> Jeg tog det rimeligt roligt fordi jeg helst ikke ville stikkes.

Ditto!

Og det farligste ved dén situation var at jeg havde bien kravlende rundt på
"tærsklen" til visiret - lige for næsen af mig. Og dét tog så meget
opmærksomhed at kursen blev endog meget slingrende før jeg holdt stille og
fik knappet(!) visiret op på min Jeb's - Reggazoni hjelm =

--
Armand.

Fra : Dennis

Dato : 14-05-03 17:39

> Den gang for længe siden da jeg var på køretekninskanlæg og skulle
> køre med sidevogn, var der en tøs der fik en bi indenbords.. Ved ikke
> lige hvad der er værst

Det med bien har min søster prøvet hvor hun sad bag på ude på
motorvejen. Hun blev så panisk på grund af den summen hun kunne hører i
hjelmen, at hun skyndte sig at tage den af og ruske løs, vel og mærket
uden at chaufføren bemærkede det. lol

Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-03 21:15

> [...]
> videre trækker ud så jeg næsten må over i de modkørendes bane. ...snip...

I dagslys? Med langt lys??
Hmnn ... Har jeg tidligere nævnt et eller andet om at det er ofte ret smart
at bruge det lange lys, i dagtimerne?

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Oros

Dato : 14-05-03 23:28

"Allan" <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> skrev i en meddelelse
> I dagslys? Med langt lys??
> Hmnn ... Har jeg tidligere nævnt et eller andet om at det er ofte ret
smart
> at bruge det lange lys, i dagtimerne?

Ja det er måske smart... for dig! Ved du hvad jeg tror ham i golfen han
tænkte da han trak ud? At det var smart for ham...
Er vi så ikke ligevidt?

Fra : Jon Larsen

Dato : 16-05-03 11:37

> Ja det er måske smart... for dig! Ved du hvad jeg tror ham i golfen han
> tænkte da han trak ud? At det var smart for ham...
> [...]
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvis det kunne redde mit liv at bruge det lange lys, ville det i sidste ende
være smartest for mig...

Fra : MKS - 74

Dato : 16-05-03 11:53

On Fri, 16 May 2003 12:37:10 +0200, "Jon Larsen"
<jon_soegaard@larsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis det kunne redde mit liv at bruge det lange lys, ville det i sidste ende
>være smartest for mig...

Det kunne også redde dit liv at lade være med at køre MC - is that an
option ?? .

Man skal nok lige overveje hvor mange det generer kontra
nytteværdi,hvilket så igen naturligvis er en personlig vurdering,jeg
bruger det ikke....

--
-Michael

Fra : Henning

Dato : 16-05-03 21:10

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:sjg9cvsdfmvs5vlfed04745bllb2vv4kqm@4ax.com...

> Man skal nok lige overveje hvor mange det generer kontra
> nytteværdi,hvilket så igen naturligvis er en personlig vurdering,jeg
> bruger det ikke....

Jeg gør på klare dage og altid når jeg har solen i ryggen. Det mindsker drastisk antallet af 'hvad #¤%!! han så mig ikke'-undvigemanøvrer.

Jeg oplever, at mindre en een ud af hundrede blinker. Der var her i gruppen en henvisning til en officiel norsk undersøgelse af emnet (jeg finder ikke linket igen), og konklusionen var, at langt lys ikke blændede i dagtimerne.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Henning

Dato : 16-05-03 21:24

> Der var her i gruppen en henvisning til en officiel norsk undersøgelse af emnet

Og helt tilfældigt i en anden tråd...:

<http://www.nmcu.org/publ/toi_521_2001/index.html>

Fra : MKS - 74

Dato : 16-05-03 21:54

On Fri, 16 May 2003 22:23:30 +0200, "Henning" <henning@see.sig> wrote:

><http://www.nmcu.org/publ/toi_521_2001/index.html>

Tillader vel næppe noget konklusivt som det står,derudover er det jo
kun den ene side af argumentet,nytteværdien er ganske uoplyst og
spekulativ,selv tror jeg ikke på den store effekt af det i forhold til
at undgå at bilister kører ud foran en krydsende MC...Jeg bruger det
som sagt ikke og oplever ikke ret tit mere at biler kører ud foran
mig,men gjorde derimod de første 1-2 år jeg kørte,det handler for mig
mere om at vide at det kan ske og prøve at undgå at situationen opstår
og forsøge at være klar og at kunne tage sine forholdsregler _når_ det
sker.

--
-Michael

Fra : HKL

Dato : 15-05-03 10:13

> [...]
> og trækker tilbage i sin egen bane så jeg kan komme (uskadt) forbi. Jeg

Forstår sq godt din frustration, MEN vil lige sige at det er altså ikke kun
bilister der er latterlige og dette er ikke henvendt til specielle personer
men generelt til alle OS MC'ister.....
Kommer kørende på motorvejen, rimelige tæt trafik, jeg ligger i venstre bane
med ca. 50m til foran kørende bil og ca. 50m efter mig er der en bil,
"pludselig" bliver jeg "overhalet" af først en så en til MC!!!!????, jeg
tænker sikke et par idioter men det gik jo godt såååååå.........den forreste
MC kører op til bilen foran mig og ligger sig på indersiden af bilen, altså
på midterstriben med sit forhjul på siden af bilens bagende, der er ikke
plads til at han kan komme forbi. Hvis man som MC'ist gør sådan noget er der
sq da ikke noget at sige til at ALLE bilister mener at vi kører med hovedet
under armen osv.............

Ved godt det er træls at være ved at blive kørt ned fordi en eller anden
latterlig bilist ikke ser sig for, men hvis bilisten skal have øjne i nakken
og helst køre i en bil uden blinde vinkler fordi man åbenbart kan forvente
at en eller anden TÅBE på MC absolut vil ligge sig på siden af ens bagskærm,
ja så er det sq svært at være bilist. Lad os ALLE tænke os om når vi er på
vejen.

/Henrik, Mitsubishi og ZX10

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 19-05-03 21:41

"HKL" <henrik@lynneDOTdk> wrote:

>Forstår sq godt din frustration, MEN vil lige sige at det er altså ikke kun
>bilister der er latterlige og dette er ikke henvendt til specielle personer
>men generelt til alle OS MC'ister.....

Nemlig. Talte lige med en kollega i dag, som var blevet påkørt bagfra
af en motorcyklist.

Kollegaen kørte på en landevej bag et par biler. To motorcyklister
overhaler med god fart men en tredje bliver hængende tæt bag hans bil.
Pludselig bremser den forreste bil hårdt for at dreje af en lille
sidevej, men motorcyklisten kan naturligvis ikke - med kun få meters
bremseafstand - nå at reagere, og snitter hjørnet af kollegaens bil.

Det kostede en brækket arm, en bulet bil, en totalskadet motorcykel og
en lettere chokeret billist

--
Kåre