Brok,brok,brok.. :(
Fra : Megas

Dato : 14-05-03 11:28

Hvor jeg dog HADER firmaer der udnytter "små" selvstændige & bruger dem som
kassekredit, i stedet for at betale for det arbejde de har bestilt, til
tiden

Er der ik´ et par stykker herinde der vil give mig et alibi, så jeg kan tage
ud & brække et par knogler, smide et afsavet hestehoved i direktørens seng &
sende et par avis-indbundne fisk til regnskabsfolkene i det firma jeg har
arbejdet for.? Det ender jo med at mc-sæsonen er færdig før jeg får min
ZX12 *Grrrrr*

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

Fra : Hekto

Dato : 14-05-03 11:50

In article <b9t5oa$1stm$1@news.cybercity.dk>, megas-NOSPAM-@email.dk
says...
> Hvor jeg dog HADER firmaer der udnytter "små" selvstændige & bruger dem som
> kassekredit, i stedet for at betale for det arbejde de har bestilt, til
> tiden

Tjaaaa ... Sø & Handelsretten vil måske være velvilligt indstillet,
såfremt du ikke er alene?

--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Megas

Dato : 14-05-03 15:19

Hekto wrote:

> Tjaaaa ... Sø & Handelsretten vil måske være velvilligt indstillet,
> såfremt du ikke er alene?

Tjah, vil jo helst undgå at skulle hele dén mølle igennem & det er jo det
visse firmaer lever på Jeg skal såmænd nok få mønten, men hvad hjælper
dét lige NU når solen skinner & det kribler for at komme ud & trille rundt
sammen med jer andre... *suuuk*

Nå, må prøve at styre min misundelse & ønske alle en fed 2-hjulet sommer,
hvem véd, der er da stadig 3-4 måneder tilbage, så jeg venter lidt med at
hoppe i havnen

Fra : Hekto

Dato : 14-05-03 16:11

In article <b9tj8j$2abo$1@news.cybercity.dk>, megas-NOSPAM-@email.dk
says...

> [...]
> hvem véd, der er da stadig 3-4 måneder tilbage, så jeg venter lidt med at

- måske en svag antydning, efterfuldt af kravet om at få dit
tilgodehavende udbetalt, uden ugrundet ophold = 3 bankdage???

Det har tidligere virket for mig. Cheken faldt prompte, dog i
indehaverens kones navn!!! ;0)

Fra : Megas

Dato : 14-05-03 16:17

Hekto wrote:

> [...]
> tilgodehavende udbetalt, uden ugrundet ophold = 3 bankdage???
>
> Det har tidligere virket for mig. Cheken faldt prompte, dog i

Ja jeg tror også jeg vil prøve at "minde" dem om det når jeg kommer hjem,
skal på ferie på lørdag for første gang i 100 år, så det lysner jo lidt på
humøret

Apropos ferie, nogen der kender et sted hvor man kan leje en Kawa ZX12 i
Tyrkiet .? :D

Fra : Moller

Dato : 14-05-03 11:57

"Megas" <megas-NOSPAM-@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor jeg dog HADER firmaer der udnytter "små" selvstændige & bruger dem
som
> kassekredit, i stedet for at betale for det arbejde de har bestilt, til
> tiden

JA, og der er en go løsning RYKKER GEBYR :) eller forudbetaling af 50%
af beløbet....

> [...]
> sende et par avis-indbundne fisk til regnskabsfolkene i det firma jeg har
> arbejdet for.? Det ender jo med at mc-sæsonen er færdig før jeg får min

hmmmm, vil det ikke være trist at ha en makine som man for klippet
kortet kostant på ????

VH
Lars Molnit

Fra : Brian W.

Dato : 14-05-03 14:32

Moller wrote:
> [...]
> af 50% af beløbet....

> hmmmm, vil det ikke være trist at ha en makine som man for klippet

Hmm kortet ryger sku nok på de fleste.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Megas

Dato : 14-05-03 15:28

Moller wrote:
*snip*
> hmmmm, vil det ikke være trist at ha en makine som man for klippet
> kortet kostant på ????
>
> VH
> Lars Molnit

Så skal de jo først lige nå at fange én.. & jeg har selvfølgelig tænkt mig
at montere "flip-plade" på dyret som det første (Henter popcorn &
cola & sætter sig godt til rette i sofaen, nu når jeg alligevel ik skal ud &
køre *G*)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-05-03 15:29

Megas wrote:
> Hvor jeg dog HADER firmaer der udnytter "små" selvstændige & bruger
> dem som kassekredit, i stedet for at betale for det arbejde de har
> bestilt, til tiden

Kender det alt for vel. Er selv "free agent" og de små fisk ryger altid
nederst i bunken når de store selskaber skal betale regninger. Det er f.....
surt!

--
Tony

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-05-03 15:39

> [...]
altid
> nederst i bunken når de store selskaber skal betale regninger. Det er

Prøv at møde op i receptionen og bede om at få dit tilgodehavende
udbetalt kontant ....

Jeg har prøvet at returnere en farvelaserprinter (som leverandøren efter
adskillige måneder stadig ikke kunne få til at virke tilfredsstillende)
på den måde. Ringede 10 min før vi var der og sagde at så kunne de godt
skrive en check. Selvom det var et stor skrummel kunne den godt løftes
ud af en bil af 2 mand og køres ind og læsses af i receptionen med en
sækkevogn.....

Men det afhænger vel også af om man regner med at skulle lave mere
arbejde for dem ..

Fra : Megas

Dato : 14-05-03 16:12

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> Prøv at møde op i receptionen og bede om at få dit tilgodehavende
> udbetalt kontant ....

Hmm, af enelleranden grund tror jeg ikke receptionisten hoster op med
237.500,-kr selv hvis jeg ber meget pænt

Men ideen er ellers fin nok.. Desværre er det meste af mit arbejde
rådgivning & udarbejdelse af strategi/projekt-planlægning & dét er jo ikke
sådan lige at hente igen, medmindre jeg truer med at kappe hovedet af
direktionen :D

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-05-03 16:29

> Hmm, af enelleranden grund tror jeg ikke receptionisten hoster op med
> 237.500,-kr selv hvis jeg ber meget pænt

Bede hende tilkalde en der kan skrive under på en check ... Kender en
der pga et større firmas smøleri i bogholderiet også havde adskillige
hundrede tusinde ude at svømme. Han troppede op i receptionen og bad om
at tale med den indkøbsansvarlige direktør og fortalte at han ville
blive siddende og vente på at få sit tilgodehavende - Det virkede
også....

Så prøv med personligt fremmøde - det er ikke så nemt at sylte en
face2face som bare at lægge regningen nedest i bunken. Hvis det ikke
bare er smøleri, kan i jo aftale en afdragsordning i alm mindelighed

/A der vist igen er røget ud af en tangent ....

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-05-03 18:50

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> Prøv at møde op i receptionen og bede om at få dit tilgodehavende
> udbetalt kontant ....

Har jeg prøvet en enkelt gang. Det virkede! Det er nemt at affeje folk pr.
brev og over telefonen - men når man står der så er den ikke lige til at
greje. Bare surt at man er nødt til at skulle stille sig op og banke i
bordet og forlange betaling for arbejde man allerede har fuldført.

> Men det afhænger vel også af om man regner med at skulle lave mere
> arbejde for dem ..

Ja det er jo det i visse tilfælde - i hvert fald for sådan en som mig. Jeg
må helst ikke brænde alt for mange broer af bag mig - og forsøger også altid
at forklare at jeg kun er mig selv og ikke har en kassekredit jeg kan suge
på eller andre medarbejdere til at betale min løn. Sund fornuft kommer man
nu længst med.

--
Tony

Fra : Bæst

Dato : 14-05-03 18:31

"Megas" <megas-NOSPAM-@email.dk> wrote in message news:<b9t5oa$1stm$1@news.cybercity.dk>...
> Hvor jeg dog HADER firmaer der udnytter "små" selvstændige & bruger dem som
> kassekredit, i stedet for at betale for det arbejde de har bestilt, til
> tiden

Hej Megas, jeg føler med dig, er selv i en lignende situation, som
taxa-
chauffør har jeg kørt for en vognmand der åbenbart har købt lidt for
stor en Volvo og derfor ikke kan finde penge til at betale min løn.
Dette betyder så
at projekt "renovering af gammel Honda CB750F2 ´78" står lidt i stampe
indtil
fagforeningen har fået halet pengene ud af min tidligere arbejdsgiver,
så det ser heller ikke ud til at blive til alt for mange forårsture
for mit vedkommende.

> [...]
> sende et par avis-indbundne fisk til regnskabsfolkene i det firma jeg har
> arbejdet for.? Det ender jo med at mc-sæsonen er færdig før jeg får min

Vi ku jo slå pjalterne sammen og polere alu-battene på et par
skyldner-hoveder.

Mvh. Bæst