vægtafgift bortfalder..
Fra : Lars Eckberg

Dato : 13-05-03 13:51

Hejsa..

Er der nogen der kender til at vægtafgiften bortfalder i følge nedenstående link? (kig på "motorcykler" teksten)

Centralregisteret kender nemlig ikke til det... ;)

http://www.danmark.dk/txt/tema.asp?page=tema&objno=1681765

Mvh Lars

Fra : OldSmurf

Dato : 13-05-03 14:21

....snip
Er der nogen der kender til at vægtafgiften bortfalder i følge nedenstående
link? (kig på "motorcykler" teksten)
....snip

Afgifter der bortfalder - i Danmark. Nej nu må du altsåp holde op!

Men var der ikke noget med at De Grønne Afgifter blev indført deromkring?

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 13-05-03 15:38

In article <Di6wa.299$BR7.5@news.get2net.dk>, Oldsmurf56@hotmail.com
says...
> Men var der ikke noget med at De Grønne Afgifter blev indført deromkring?

Jo vægtafgiften blev afskaffet, og erstattet af en miløbetinget
afgift!
Bare rolig, de fjerner sq ikke en afgift, før der er to torsdage i en
uge!!
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : SØREN F. NIELSEN

Dato : 13-05-03 20:04

Ja jeg vil set det før jeg tror det !!!!

Fra : Lars Eckberg

Dato : 13-05-03 14:25

On Tue, 13 May 2003 15:20:31 +0200
"OldSmurf" <Oldsmurf56@hotmail.com> wrote:

> Afgifter der bortfalder - i Danmark. Nej nu må du altsåp holde op!

Well... det skulle så foreløbigt være til og med 2006.

-- sakset fra linket.. --

Motorcykler med en motorvolumen over 150 cm3 og som opfylder miljønormerne for 2006, er fritaget for vægtafgift til og med 2006. For motorcykler med en motorvolumen på 150 cm3 eller mindre og som opfylder miljønormerne for 2006, betales vægtafgift med halvdelen af satserne til og med 2006.

-- saks :) --

Mvh Lars

Fra : Lars Christiansen

Dato : 15-05-03 07:36

On Tue, 13 May 2003 21:04:23 +0200
"SØREN F. NIELSEN " <sfnielsen@get2net.dk> wrote:

> Ja jeg vil set det før jeg tror det !!!!

[SNIP]

Jamen så kig efter =)

Jeg har haft Statens Information (tlf: 1881 - Irene) til at undersøge sagen. De har haft fat i CRM, Skatteministeriet, Færdselsstyrelsen samt Miljøstyrelsen og den er god nok!! Det er åbenbart noget der har været effektueret i et stykke tid.

Dog bedte de mig ringe til CRM for at få en forklaring, så det gjorde jeg. Her spurgte jeg så efter miljønormen for 2006, hvilken han ikke kunne svare på så han sendte mig videre til Bilinspektionen.

Hos Bilinspektionen fik jeg fat på en bilinspektør, der ikke kunne oplyse mig om nogen norm for 2006 og motorcykler, men bad mig ringe til Færdselsstyrelsen...

Ved Færdselsstyrelsen bad de mig ringe til CRM =) Det fik jeg så talt ham fra og han ringede tilbage til mig senere og sendte en email.

Her er et uddrag af den mail:

-Lars C