Jubiiii.... et godt stærkt bevis på at ind~
Fra : Moller

Dato : 13-05-03 12:46

Heysa,
Efter at ha bestilt dæk fra reifesand, hvor DPD lavede ged i den, og
sendte dæk retur + reifesand ikke ville svare på hverken mail på tysk eller
engelsk, selv om jeg sendte 1-2 mails dagligt, omkring om de ville sende dem
igen, og så denne gang skrive tracking nummer når de sender dem, i stedet
for 1 uge efter, så de er sendt retur inden man kan få fat i dem hos dpd...
og i samme dur har reifesand hævet de 2200Kr... som jeg havde købt for :(...

Nå, efter godt 2-3 uger var min tålmodighed opbrugt, og jeg går ned til
banken, med udskrift af samtlige mails, + posteringen fra min homebanking...
skriver under på jeg aldrig har fået mine vare... vendter 4-5 dage, og i
dag... vupti, samtlige penge tilbageført alle og en, ikke engang et gebyr
eller noget, som man ku forestille sig med PBS, som jo varetager den slags
herhjemme.

Så husk, for i ikke varende, eller trækkes der forkert gebyr, og sælger
ikke gider gøre noget ved det, og tror de slipper fra det... så er det kun
5-10 min hos banken, og så har man sine penge igen (Hvis det er rigtigt det
man siger til banken altså).

VH
Lars Molnit

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 13-05-03 13:25

Moller wrote:
> [...]
> så er det kun 5-10 min hos banken, og så har man sine penge igen
> (Hvis det er rigtigt det man siger til banken altså).

Et glimrende system, der virker godt. Husk dog på at banken kun i sjældne
tilfælde kan få fat i pengene når købet er sket i udlandet. Det er altså
ikke den egentlige synder, reifesand i dette tilfælde, der kommer til at
bøde. Skal vi forsat have den form for forbrugerbeskyttelse kræver det at
systemet ikke bliver misbrugt.

Jens
RD

Fra : Mads Stetter

Dato : 13-05-03 15:29

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> Husk dog på at banken kun i
> sjældne tilfælde kan få fat i pengene når købet er sket i udlandet.
>
> Jens
> RD

Okay... Hvor ved du det fra??

Jeg mener da man ALTID kan få sine penge tilbage, hvis de er blevet trukket
på VISA eller Dkort med kortnummeret!

MVH Mads Stetter

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-05-03 18:54

> Okay... Hvor ved du det fra??
> Jeg mener da man ALTID kan få sine penge tilbage, hvis de er blevet
> trukket på VISA eller Dkort med kortnummeret!

Ja, kunden kan få pengene retur, men det er ikke sikkert at banken kan få
dem kradset ind hos, i dette tilfælde, reifenversand.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Mads Stetter

Dato : 13-05-03 20:44

Martin Sørensen wrote:

> Ja, kunden kan få pengene retur, men det er ikke sikkert at banken
> kan få dem kradset ind hos, i dette tilfælde, reifenversand.
>
> signing off.. Martin Sørensen

Ahhh, nu er jeg med! Tak for det!

MVH Mads Stetter

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-05-03 21:31

"Moller" <news@molnit.com> writes:

> [...]
> 5-10 min hos banken, og så har man sine penge igen (Hvis det er rigtigt det

Som en forlængelse, så havde jeg en "sjov" oplevelse her for lidt over
en måned siden.

Jeg fik et brev fra min bank om at mit mastercard var blevet
spærret. "Hmmm, det er nok fordi jeg ikke har brugt det siden jeg fik
det for et års tid siden", tænkte jeg. Jeg blev dog lidt mistænkelig
da jeg så at brevet fra banken var dateret 1. april.

Jeg ringede derfor til det nummer der stod i brevet, og fik at vide at
den skam var god nok. Kortet var spærret fordi en eller anden
internetforretning, de tilsyneladende havde under opsyn for fusk,
havde forsøgt at hæve 14 dollars eller noget i den retning på mit
kort, og så spurgte de naturligvis om jeg ville vedkende mig den
transaktion. Det ville jeg selvfølgelig ikke, da jeg ikke havde brugt
mit mastercard. Derefter gik der et par dage, og så havde jeg et nyt
mastercard, som jeg sikkert aldrig kommer til at bruge.

Smart af ham bankmanden at han absolut skulle prakke mig sådan et kort
på. Nu kan han så selv få lov at betale for at sende mig et nyt

Men lidt styr har de nu altså på det hos PBS.

--
Jacob - www.bunk.cc
Think honk if you're a telepath.