Køreskole med motorcykelkørekort
Fra : Søren

Dato : 12-05-03 20:33

Hej i gruppen

Hvorfor kan man ikke få motorcykel kørekort på Lolland-falster til under
10.000kr. Inde i Kbh har jeg set tilbud på teori til 1200,- og køretimer til
260,-kr.
Hvis jeg skal betale 8500+køre/teoriprøve mv. og samtidig som kørelæreren
sagde 'have teori med det alm. bilhold' da jeg 'jo skulle kunne min
almindelige teori' osv. selvom jeg har kørekort til bil og ikke mener at man
andre steder har de 2 hold sammen.
Er folk bare dummere hernede, eller gider ingen kørelærere som tilbyder
motorcykelkørekort bo her for en månedsløn under 40K? Det er jo ikke fedt at
skulle køre 2x70km for at komme til teori, når man ved at der i kbh nærmest
ligger et teorilokale i hvert kvarter.

Mvh Søren

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 12-05-03 20:39

Søren wrote:

> [...]
> jo ikke fedt at skulle køre 2x70km for at komme til teori, når man
> ved at der i kbh nærmest ligger et teorilokale i hvert kvarter.

Det lyder sgu surt! Jeg forstår godt din frustration - men det har nok noget
at gøre med efterspørgslen i det område hvor du bor. På køreskolerne herinde
i byen kører de som regel rundt med 2-3 stykker ad gangen for at det kan
betale sig prismæssigt. Det er langt dyrere for køreskolen at undervise folk
til MC kort end til bil pga. det øgede udgifter til motorcykler, forsikring,
udstyr samt reparation. Da jeg tog kortet hos Tip Top Trafik for 2 år siden
var der ofte småskader på cyklerne og oplevede sågar flere gange at folk
væltede :-|

Håber du finder et sted, der er til at betale - for det _er_ fedt at køre
MC!

--
Tony
Stadig få T-Shirts tilbage:

Fra : Morten Juel

Dato : 12-05-03 21:01

> Hvorfor kan man ikke få motorcykel kørekort på Lolland-falster til under
> 10.000kr.

Her i næstved koster det 8½K !

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-05-03 21:22

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
Lolland-falster til under

> Her i næstved koster det 8½K !

Heroppe i Vendsyssel fås det for 7½K incl. gebyrer for
Teori/Køreprøve og Manøvrekursus
--
Brian Sørup
1976 Camaro, 461Cui. "Elskerinden"

Fra : Fatass Uglygrim

Dato : 13-05-03 09:58

På et tidspunkt skrev "Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> noget i
retning af:

>Her i næstved koster det 8½K !

Hos hvem ?

Mvh.
Thomas Jensen
(som sidder med MC-lyster i Slagelse)

Fra : // Overby

Dato : 13-05-03 19:45

> Hos hvem ?

Kan varmt anbefale Storchs Køreskole, der har det til 8900 med prisgaranti.

Daniel

Fra : Nicolaj C.

Dato : 12-05-03 22:17

Tog også teorien sammen med bilerne - det er ikke noget problem.
Vil du hellere betale for enetimer ?
Nic