Højere kåbeglas til TCP kåbe på CB500?
Fra : Michael

Dato : 12-05-03 15:25

Hej!

Mit problem er den buldrende vindstøj fra kåben, der leder turbulensen
direkte ind på hjelmen ved hastigheder over 100 km/t og mit hovede
farer fra side til side - meget uhensigtsmæssigt.

Jeg har prøvet at rette mig mere op, men på en CB500 er kørestillingen
i forvejen rimelig opret, så det hjælper næsten ikke. At ligge fladt
hen over tanken er heller ikke en mulighed idet jeg 9 ud af 10
kilometer kører med passager, der derved få den turbulens jeg egentlig
ville have fået.

Mit spørgsmål går så på om der er nogen, der ved hvilke kåbeglas, der
både yder bedre vindbeskyttelse og passer på en TCP-kåbe? Det betyder
ikke det store om det er et flip eller bubble kåbeglas.

En i min familie har købt sig en BMW K100 med elektrisk indstilleligt
kåbeglas. Når glasset er i næsten lodret position slår turbulensen ind
i ryggen på ham, og presser ham fremad. Den type kåbeglas ønsker jeg
ikke, da jeg ellers får store problemer med passageren.

Jeg håber i kan hjælpe mig et skridt videre!

Mvh

Michael
CB 500 ´01

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-05-03 15:28

> Michael
> CB 500 ´01

Hvor høj er du ?

/A - der også har en cb500 på listen til den næste mc

Fra : Michael

Dato : 12-05-03 21:07

> Hvor høj er du ?

Jeg er 1.78

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-05-03 07:10

> Jeg er 1.78

Jer er ~190 - tror du det er nok til at komme fri af turbulenserne ?

/A - træt af sin Aprilia. Nu er stikket knækket af temp. føleren på
kølevandet pga vibrationer - og jeg kan ikke komme til at skifte føleren
uden at bruge timer på at fjerne plastik ... og jeg kan ikke lodde på
resten....

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 13-05-03 00:11

"Michael" <mib@faaborg-vaerft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
betyder
> ikke det store om det er et flip eller bubble kåbeglas.

Hej Michael.

Prøv at tage kontakt til http://www.holtugmc.dk/ ,
han er i hvert fald leverings dygtig i forhøjet kåbeglas til Suzuki GS
500 - Suzuki GSF 600/1200 med TCP kåber,
det skulle ikke undre mig om monterings hullerne er de samme !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 13-05-03 07:44

har du overvejet at montere et mindre kåbeglas, sum kunen sænke turbulensen
ned på halsen/kroppen....det hjælper ganske gevaldigt på støjen i
hjelmen....

Lasse
Mille & Karin & Neelix
der ønsker sig et dobbelbobbel glas til sin mille

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-05-03 11:14

> Mit problem er den buldrende vindstøj fra kåben, der leder turbulensen
> direkte ind på hjelmen ved hastigheder over 100 km/t og mit hovede
> farer fra side til side - meget uhensigtsmæssigt.

Hej Michael

Lige som Lasse tror jeg løsningen er at montere et lavere kåbeglas. Prøv
e.v.t. at korte det nuværende glas lidt ned. Du kan intet tabe, du ville
alligevel købe et nyt. Husk kun at tage et par cm af gangen.

--
Mojn
Jens Bager Jensen