Automatisk trafikkontrol ?????
Fra : Nocebo

Dato : 12-05-03 13:31

Jeg er desvære blevet taget i en kontrol og har lige modtaget brevet med
billedet. ØV ØV!!!
Dog kun med 20% overskridelse.

Men så er det lige jeg vil høre - Er de billeder gode nok til at de kan
bevise, at det er mig eller kan jeg sige det var en anden der prøvekørte min
kværn??? (Det skal lige siges at, jeg har klart vesir i hjælmen).
Jeg har hørt at man godt kan nægte og udtale sig om hvem der var føreren, og
derved kun skulle betale 500 kr - Er dette sandt og kan det betale sig eller
skal jeg bare bide i det sure æble og betale bøden på en tusse???

MVH den ærgelige!!!

Fra : Lasse

Dato : 12-05-03 13:45

Nocebo wrote:

> [...]

> derved kun skulle betale 500 kr - Er dette sandt og kan det betale sig eller
> skal jeg bare bide i det sure æble og betale bøden på en tusse???

Har de et billed af din nummerplade??? for hvis ikke så kunne du jo bare
nægte at det er din mc...
Lasse

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 12-05-03 14:22

> Har de et billed af din nummerplade??? for hvis ikke så kunne du jo bare
> nægte at det er din mc...
> Lasse

Hvordan er det liiige at man sender en regning til ejeren hvis man ikke har
et billede af nummerpladen?

Jimmi
XJ600S

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-05-03 14:32

> Hvordan er det liiige at man sender en regning til ejeren hvis man
> ikke har et billede af nummerpladen?

"Man" har noteret det på en blok ... Fotofælderne er kun halvautomatiske

/A - det er nu hyggeliger at blive vinket ind med det samme end at få et
billede med posten - bare det ikke bliver for tit...

Fra : Jon Larsen

Dato : 12-05-03 18:08

> "Man" har noteret det på en blok ... Fotofælderne er kun halvautomatiske
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvad nu hvis "man" mener at betjenten har skrevet et forkert nummer på sin
blok ???

--
MVH.
Jon Larsen ( der i øvrigt mener , do the crime, pay the time )

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-05-03 20:24

Jon Larsen wrote:

> Hvad nu hvis "man" mener at betjenten har skrevet et forkert nummer på sin
> blok ???

Så har betjenten vist pr. definition ret. Hvilket vel (i det store
perspektiv) også er nødvendigt :-|
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Michael Madsen

Dato : 13-05-03 07:36

Hvordan er det liiige at man sender en regning til ejeren hvis man
> ikke har et billede af nummerpladen?

"Man" har noteret det på en blok ... Fotofælderne er kun halvautomatiske"

Bliver lige nødt til at rette noget. Fælderne er FULDAUTOMATISKE!!!!! Det er
ikke sådan at der sidder en betjent og notere Nr. pladen på en blok. Der er
monteret et lille videokamera i foruden på de fotofælder. Så hvis der kommer
en Mc (Eller en bil UDEN Nr. plade foran) filmer den Nr. pladen bagfra,
Samtidigt med at der allerede er taget et billede forfra. Betjenten sidder
der kun fordi bilen skal køres, og for at folk ikke laver hærværk på
bilerne. Før i tiden kunne betjenten gå ind på hvert billede og tilføje en
lille tekst, feks at en ambulance der var blevet "blitzet" var under
udrykning, så der kke kom en bøde til den men det er også slut. Alt hva der
IKKE skal sendes regninger til, bliver frasorteret ved fremkaldelsen! Kender
til systemet da jeg selv har snakket en del med de betjente der sidder og
sover inde i bilen, da jeg kører ambulance i Kbh og dermed er blevet
"blitzet" en del gange....

Michael, SV650

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-05-03 18:54

> [...]

> Det er ikke sådan at der sidder en betjent og notere Nr. pladen på en
> blok. Der er monteret et lille videokamera i foruden på de

Havde godt hørt at de var på vej (altså fremadrettede kameraer) men
troede ikke at de var nået ud i alle biler endnu. Det er 7-9-13 også
noget tid siden jeg sidst har set en fotobil tæt på - men der sad
betjenten da og betjente udstyret..

Men du siger at betjentene nu er "degraderede" til chauffører - så går
det vel ikke lang tid inden politikkerne kunne finde på at privatisere
området ....

/A

Fra : Michael Madsen

Dato : 13-05-03 22:39

De sidder i kassen i bilen, men betjene udstyret er så meget sagt. De sidder
og tænder når de skal virke og slukker det igen når de skal videre... De har
dog stadig mulighed for at se de billeder der er taget, via en bærbar pc.
Men der er altså slut med at skrive bemærkninger!! De folk der betjener
bilerne, er gamle betjente, der f.eks. er blevet syg med ryggen eller lign.
altså en slags skånejobs. Men ligefrem at privatisere dem tror jeg ikke på,
da det jo er gode penge i statskassen.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 13-05-03 13:47

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
<1095p-rs.ln1@dellen.no.domain>...

> Så har betjenten vist pr. definition ret. Hvilket vel (i det store
> perspektiv) også er nødvendigt :-|
> --
Ja, det er det samme som ved gammeldags kontrol, Betjener-betjenten har
altid ret.

Ikke meget at gøre ved det, men som landmåler ved man at når man står og
noterer tal en hel dag sker der en hvis andel aflæsningsfejl og skrivefejl
osv osv.

--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-05-03 16:09

On 13 May 2003 12:47:06 GMT, "Soren Lindholt"
<lindholt@REMOVEperson.dk> wrote:

>Ja, det er det samme som ved gammeldags kontrol, Betjener-betjenten har
>altid ret.

Ifølge min advokat (been there, done that, bought the T-shirt , så
må en dommer ikke tillægge en betjents udsagn større vægt, end hun
ville tillægge andres. Der er dog næppe nogen tvivl om, at en dommer
vil gøre det alligevel, hvis man står der i retten, uden en advokat
til at protestere.

>Ikke meget at gøre ved det, men som landmåler ved man at når man står og
>noterer tal en hel dag sker der en hvis andel aflæsningsfejl og skrivefejl
>osv osv.

Ja, det ville jeg jo også mene, men hende den lille lyshårede dommer
fra Frederiksberg Ret mente nu alligevel at pågældende betjent
faktiske kunne se igennem sine hinkesten af et par "læsebriller"

Tag sagen i retten, om ikke for andet, så for oplevelsen Jeg skal
nok komme og heppe, som en del herfra gruppen gjorde det for mig for
godt 2 år siden :)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Mads Stetter

Dato : 12-05-03 16:47

Nocebo wrote:
> MVH den ærgelige!!!

Tag nu bare og betal den bøde hvis det var dig der kørte... Thats life!

MVH Mads Stetter

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-05-03 17:41

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tag nu bare og betal den bøde hvis det var dig der kørte... Thats life!

Jah, det er også min holdning til den slags.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-05-03 20:23

Claus Rittig wrote:

> "Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jah, det er også min holdning til den slags.

Mnjaeh :-/ Hvis jeg fik en bøde for at køre 95 på et sted hvor grænsen var,
80, men hvor det var forsvarligt at køre 120, så ville jeg nu nok være så
irriteret at jeg 'ikke erindrer hvem der har ført køretøjet' :-| Hvis jeg
kunne se at jeg havde dummet mig, ville jeg derimod pænt betale ved kasse
1.

Det er jo lidt noget underligt noget, man skal jo overholde loven, og i en
ideel verden ville man jo pænt betale sin bøde, når man brød loven. Eller
ok, man ville slet ikke bryde loven
Personligt mangler jeg bare den der autoritetstro til staten, der kan få mig
til at bøje mig i støvet, så snart jeg gør noget staten (de folkevalgte om
man vil) har defineret som værende ulovligt. Jeg ved at nogle, bla. Rittig
mener at man er en kylling, hvis man sniger sig udenom en bøde. Jeg synes
ikke det er så sort/hvidt. At 'glemme hvem der har ført køretøjet' er i min
verden kun lysegråt, med mindre man har dummet sig, selvfølgelig.

Og ja, selvfølgelig skal man overholde loven, men når det kommer til
hastighedsgrænserne, så er der for mange steder, hvor grænserne er for
lave. Det tror jeg har vænnet folk til at betragte grænserne som vejledende
(i modsætning til de fleste andre love) :-/
--
mvh Jes Vestervang (der (7-9-13, et spejl over skulderen etc.) aldrig har
fået en fartbøde

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-05-03 16:53

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne se at jeg havde dummet mig, ville jeg derimod pænt betale ved kasse

Det ville jeg også have respekt for, hvis du forud har gjort opmærksom på at
den fartgrænse er uforholdsmæssigt lav på pågældende sted. Nogle steder ER
grænsen sat for lavt, men den fejl kan rettes. Og igen, nogle steder er
grænsen sat fordi strækningen giver mange trafikkvæstede, og så er det
egentlig lidt ligemeget om du synes det er forsvarligt at køre 50% for
stærkt. Hastighedsgrænserne er ikke alle steder sat for at genere dig. Nogle
steder er de sat for at beskytte beboerne og de svage trafikanter.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-05-03 11:15

Claus Rittig wrote:

> Det ville jeg også have respekt for, hvis du forud har gjort opmærksom på
> at den fartgrænse er uforholdsmæssigt lav på pågældende sted.

Du har ret! Mht. hovedveje og motorveje har jeg bare den fornemmelse, at man
lige så godt kan opgive på forhånd. Men ellers, så har du da ret.

> Nogle steder ER grænsen sat for lavt, men den fejl kan rettes.

Jep.

> [...]
> trafikkvæstede, og så er det egentlig lidt ligemeget om du synes det er
> forsvarligt at køre 50% for stærkt. Hastighedsgrænserne er ikke alle

Nej, det har du da helt ret i. Jeg synes nu alligevel at det er ret let at
vurdere hvad den forsvarlige hastighed er ud fra trafiktæthed, bebyggelse
etc.

> Nogle steder er de sat for at beskytte beboerne og de svage trafikanter.

Og sådanne steder vil jeg nu mene at det er ret tydeligt at
hastighedsgrænsen er rimelig, så her kører jeg pænt de 30/40/50 km/t man nu

--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : J.C.Kløve

Dato : 13-05-03 08:45

I tråden: 3ebfcd37$0$250$bc7fd3c@news.sonofon.dk,
Skrev Claus Rittig :
> "Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jah, det er også min holdning til den slags.
>
> Rittig

Kan ikke være mere enig -
ATC er et "fornuftigt lotteri" for MC'ister der ønsker at deltage i
_det_ - så når endelig "staten" vinder - smil _betal_ , glæd dig over
de gange det er gået godt.

If you cant stand the time - don't do the crime

Man kan jo heller ikke få refunderet en lottokupon hvis der ikke er
gevinst

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-05-03 16:55

"J.C.Kløve" <Dunant@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ATC er et "fornuftigt lotteri" for MC'ister der ønsker at deltage i
> _det_ - så når endelig "staten" vinder - smil _betal_ , glæd dig over
> de gange det er gået godt.

Jah, sådan har jeg ikke lige tænkt på det
Jeg vinder jo egentlig mere end jeg taber! (Gid det var sådan i lotto).

Mads Lund plejer at kalde det en "fart-afgift", og har flere gange ytret at
han hellere ville betale et fast årligt beløb, svarende til de bøder han
plejer at få.

Rittig

Fra : J.C.Kløve

Dato : 13-05-03 21:55

I tråden: 3ec11419$0$247$bc7fd3c@news.sonofon.dk,
Skrev Claus Rittig :
> [...]
>
> Mads Lund plejer at kalde det en "fart-afgift", og har flere
> gange ytret at han hellere ville betale et fast årligt beløb,

*LOL*
hmm
Nu kan man få "lotto konto" på nettet, måske kan man oxo få en
"Fotofældekonto" ?

Fra : Peter Ursin

Dato : 12-05-03 17:51

"Nocebo" <Ais@groenjord.dk> wrote in message
> [...]
eller
> skal jeg bare bide i det sure æble og betale bøden på en tusse???

Helt ærligt, hvis du har kørt for stærkt og er blevet snuppet så betal dog
bøden.
Det er sgu' da for åndsvagt at nægte når du nu godt ved det er dig, lidt
mandfolk skal man da være.

mvh
Peter Ursin
VFR800

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 12-05-03 18:41

> [...]
> bøden.
> Det er sgu' da for åndsvagt at nægte når du nu godt ved det er dig, lidt

Men hvor går grænsen?
Jeg ville da aldrig indrømme at det var mig hvis jeg stod til frakendelse af
kortet, og hvad mandigt er der ved at melde sig selv? 500 kroner i bøde for
at nægte at udlevere, er jo noget bedre end frakendelse.

Det er ikke så frygtelig meget for stærkt man skal køre på en 50 strækning
(83 mener jeg).
Og det bliver værre med de nye 130 på motorvejen. Tænk engang hvad skallede
30 Km/t kommer til at betyde

Jimmi
XJ600S '99

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-05-03 19:20

"Jimmi Nielsen" <jimmiSLETDETTE@klud.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvor går grænsen?

Det ved kun du selv.
Hvor meget vil du lyve i fuld offentlighed?

> Det er ikke så frygtelig meget for stærkt man skal køre på en 50 strækning
> (83 mener jeg).

Kører du da 83 i 50 km/t zoner?

> Og det bliver værre med de nye 130 på motorvejen. Tænk engang hvad
skallede
> 30 Km/t kommer til at betyde

Tjah... Du er jo strengt taget ikke tvunget til at køre over 160 i
trafikken?

Rittig

Fra : Peter Ursin

Dato : 12-05-03 19:22

"Jimmi Nielsen" <jimmiSLETDETTE@klud.dk> wrote in message

> [...]
for
> at nægte at udlevere, er jo noget bedre end frakendelse.

1. Det er ikke sandsynligt at man kører så stærkt på en strækning hvor der
bliver fotograferet. I hvert fald ikke på nuværende tidspunkt hvor der
blitzes på de farlige steder. Hvis man virkelig kører til frakendelse af
kørekortet på fx en 50 strækning er man så egentlig ikke selv ude om det?
Min holdning er at der kan køres stærkt ude på landet på de øde stræk, ikke
i byerne hvor der pt. fotograferes.

2. I øvrigt mener jeg slet ikke at det der med at nægte virker. Så vidt jeg
husker faldt der for ikke så lang tid siden dom om at man ikke kunne nægte
at oplyse hvem der havde ført køretøjet. Så jeg er ikke sikker på at du bare
slipper med 500,- i bøde ved at sige det ikke er dig og så ikke siger mere.

/Peter
VFR800

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-05-03 07:03

> 1. Det er ikke sandsynligt at man kører så stærkt på en strækning
> hvor der bliver fotograferet. I hvert fald ikke på nuværende
> tidspunkt hvor der blitzes på de farlige steder.

De måler skam også andre steder for at man ikke skal være for sikker ...
Men selv fdm's unersøgelse viste at hovedvægten var lagt fornuftigt på
farlige steder...

/A - Der har fået 2 fotobøder i kbh på tider/steder jeg har meget svært
ved at definere som farlige ...

Fra : NikolajH

Dato : 12-05-03 20:15

> [...]
> bøden.
> Det er sgu' da for åndsvagt at nægte når du nu godt ved det er dig, lidt

Peter er det ikke en lidt naiv holdning, ved ikke om du kører i Kbh. Her
holder de med fotovogne steder hvor de ved folk kører for stærkt, med det
mener jeg steder hvor trafikken normalt glider med mere end det tillladte
fordi forholdende er til det. Fortiden Frederikssundsvejen hvor der er en
grøn bølge der er afpasset 60km/t, 2 spor og ingen side veje. Selv
politiet kører sjovt nok 60 her. Hillerød motorvejen hvor der arbejdes
OVEN på broen, under er farten for tiden nedsat til 70, alle kører ca 90
her også politiet, medmindre der er fart kontrol, blev selv snuppet her :(
Når folk de larmer op om det er så forkert at ha kørt for stærkt skal jeg
da gerne vise dem en tur gennem kbh og omegn så kan vi se hvad de siger
efterfølgende. Det er ikke alle steder uforsvarligt at have haft kørt for
stærkt, problemet med fotovognen er vel at der ikke er nogen personlig
afvejning af forholdende fra gang til gang..

Uha nu bliver der vidst dømt trold og teenager! :)

Nikolaj, med Pegaso, som dog ikke starter for tiden :( en general
forsvarlig kørsel, og et par fartbøder i akvariet.....

Fra : Oros

Dato : 12-05-03 21:15

"NikolajH" <NghansonFJERNES@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hillerød motorvejen hvor der arbejdes
> OVEN på broen, under er farten for tiden nedsat til 70, alle kører ca 90
> her også politiet, medmindre der er fart kontrol, blev selv snuppet her :(

Min sidemand medbragte i fredags et pænt foto taget på netop denne
strækning. Han blev målt til 70km/t, hastigheden på denne strækning er
normalt 90km/t men pga. vejarbejde sat ned til 50km/t!!! Det sjove er at man
på billedet (i fuld dagslys) kan se hastighedsskiltene på 90km/t i begge
sider i den modsatte kørselsretning, så det virker helt gak at se på. Fordi
han er på SU kan han så højst sandsynligt for den nedsat til de halve 500kr.
Men det er sgu en tricky en... det er jo i grunden et stykke motorvej
normalt med nedsat hastighed til de 90. Eneste der her kunne være at tage
hensyn til er så vejarbejdere... men altså... de fotovogne placerer de godt
nok strategisk smart, dermed ikke sagt at man som opmærksom traffikant skal
orientere sig om skiltning og køre efter hvad man påbydes til enhver tid,
men nogen steder er det som tidligere sagt, lidt for smart!

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-05-03 12:07

> mener jeg steder hvor trafikken normalt glider med mere end det tillladte
> fordi forholdende er til det. Fortiden Frederikssundsvejen hvor der er en
> grøn bølge der er afpasset 60km/t, 2 spor og ingen side veje.

Fordømt! Jeg har lige fået et billede af mig selv på den strækning. Man kan
kun gætte det er mig på chaufførens størrelse og på mit tøj og MC model.
Kunne de ikke tage nogle bedre billeder? Jeg mener, når man nu giver fra
500kr og opad pr billede kunne de godt lige lave det i en ordentlig
kvalitet. Eller som Gruby mener, så forventer jeg etaten gør sit håndværk
ordentligt.

Stedet jeg er blevet snuppet er et sted med to spor, ingen krydsende
fodgængere og et tomt gadebillede. Jeg må være public enemy nr. 1. Jeg er
tidligere blevet taget med 65 -> 62 i en radar fælde i en lille Fynsk
landsby. Efter en kort snak med to flinke, ældre betjente der nærmest
undskyldte at de havde "skudt" mig, da de godt kunne se jeg bare lige skulle
indhente min kammerat der kørte 50, kørte jeg videre og havde dårlig
samvittighed over at køre for stærkt i en lille by.
Det foto jeg her fået nu gør mig mere sur end giver mig dårlig
samvittighed. Anonymiteten fra politiet og det tydelige "samlebånds arbejde"
præg af bøden gør mig vred. Den belærende effekt af lige at snakke med et
par betjente (som jeg ikke har noget i mod generelt) er jeg sikker på er
mere effektiv som hastighedsnedsættende middel, end et foto 2 uger efter. At
man bare får et foto giver mere indtryk af at det er en "hastigheds afgift"
som Rittig så pænt skriver det. Hvis ens barn har gjort noget det ikke må
skælder man da ud på stedet, man tager da ikke et billede af hændelsen og
skælder ud to uger senere.

Ah. Det lettede.

P.S. jeg kørte 65 og fik en bøde for 62km/t = 1000Kr som nedsættes til 500kr
fordi min indtægt er under 100.000kr om året.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Brian Lænø

Dato : 12-05-03 22:04

"Nocebo" skrev
> [...]
eller
> skal jeg bare bide i det sure æble og betale bøden på en tusse???

Hvis du selv mener at målingen er korrekt, så betal.
Hvis ikke, så bør du tage kampen op.
Rent økonomisk kan det nok ikke betale sig at gå i retten.
Hvis du er heldig kan du vel slippe med en bøde på 500, for ikke at oplyse
hvem føreren er.
Dertil skal du regne med tabt arbejdsløn m.m. for at tage i retten.
Så du ender nok med at betale det samme.
Hvis du taber, så er det både den fulde bøde + tabt arbejdsløn det koster.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 13-05-03 00:49

Var det ikke i søndags, at politiet fangede 1600 fartsyndere i København og
omegn ?
Fortrinsvis ved vejarbejder på motorvejene ?
Hvor mange vejarbejdere tror i der er på arbejde i weekenden ?
REN pengemaskine og noget forbandet svineri !
Mvh
Jess

Fra : J.C.Kløve

Dato : 13-05-03 09:57

I tråden: 1052742661.678429@kalvebod.groenjord.dk,
Skrev Nocebo :
> [...]
> føreren, og derved kun skulle betale 500 kr - Er dette sandt og
> kan det betale sig eller skal jeg bare bide i det sure æble og

Det er egentlig utroligt at farlig/ikke farligt diskuteres så intenst.

Det er fløjtendes ligegyldigt hvor stærkt man må køre på motorvej /
landevej / i byen, vil der altid være en der er dygtigere, klogere,
bedre og som sådan ikke kan se noget problem i at netop han (hun) må
køre 300 km/t forbi den lokale børnehave - det er jo fuldt
orsvarligt - når man er så eller så dygtig til at køre ! basta!

Og hvem skal så lige bestemme nøjagtigt _hvor_ hurtigt man må køre
hvor ?
Skal vi stemme om det blandt brugerne af det pågældende vejstykke ?
Skal der udstedes "racer licens" til udvalgte trafikanter ?
Det vil vel heller ikke være klogt at man på de første 150m af en vej
må køre 50km/t, de næste 225m 70km/t, for så at må køre 20km/t de
næste 50m - osv osv

I himlens navn nogen er nød til at tage en beslutning og sætte en
grænse - der er jo ikke rigtigt ogen der ser ud til at kunne gøre det
selv!

Om noget er _forsvarligt_ må vel også afhænge af den mening de der
fuldstændigt uforvarende risikerer at blive mejet ned har :-?

Ja gu er det trals når man skal køre 50km/t hvor det kunne syntes
sjovt at køre 90km/t - men sådan er livet i et demokrati nu engang.

Igen - tager vi chancen - må vi sgu have røv nok til at tage skraldet.

Personligt har jeg det fint med at der er nogen der syntes fart og
spænding er en nødvendighed i dagligdagen - har man ikke råd til
"rigtig race", så kør hen hvor det kun er dem selv der bliver
lemlæstet hvis/når det går galt, men lad mine unger slippe.

Tak for at I gav mig luft - vi vil jo nødigt have at jeg kommer af med
det bag styret/rattet i trafikken *lol*
--
Dun@nt
XJ600 51J
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223
Der ALDRIG har hørt nogen klage over at der er skiltet med for HØJ
hastighed på et vejstykke...??

Fra : Anders Nielsen (RF 9~

Dato : 13-05-03 11:07

Er for så vidt enig med dig, men.... problemet opstår når politiet
strategisk udplacerer fotofælder der hvor hastighedsgrænsen passer
"dårligt". Altså hvor en hver kan se at en 10-20 km/t overskridelse ikke
betyder en skid. Det gør politiet for at lave penge.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 13-05-03 11:41

I tråden: ft3wa.58462$y3.4354230@news010.worldonline.dk,
Skrev Anders Nielsen (RF 900) :
> [...]
> "dårligt". Altså hvor en hver kan se at en 10-20 km/t
> overskridelse ikke betyder en skid. Det gør politiet for at lave

Jeg kan have dig mistænkt for i visse tilfælde at have ret -
men igen -
hvis (som her i himmerland) - man kommer fra en motorvej - over på en
motortrafikvej (5-7 km) og så ender på en hovedvej (gl A13), så er
reglen den at vi skal nedsætte fra 110 til 90 til 80, selv om det især
fra motortrafikvej til hovdvej kan være svært at se det gør den store
forskel - .....

..... De holder tit ½ - 1 km inde på hovedvejen - der er gevinst hver
gang -

Om det er pengemaskine eller opdragelse med stok - det ved jeg
ikke.........

--
Dun@nt
XJ600 51J
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223
Der ikke har været ved fotografen endnu....

Fra : Anders Nielsen (RF 9~

Dato : 13-05-03 13:35

Du har ret. I sådanne tilfælde er det vel beretiget at have kontrol.
Jeg mener trafikanterne skal lære at sætte farten ned over den strækning
og det kan sikkert være svært at lære.

Men man bliver ærgelig når man overser en midlertidig
hastighedsnedsættelse og blivet taget. Klart det er ens egen fejl, for
man skal være opmærksom i trafikken og læse alle skilte, men det kan sku
smutte.

Til gengæld ville jeg så øsnke at politiet satte ligeså hårdt ind imod
andre forseelser. F.eks. at køre overfor rødt. Dem af os der kører i
kbh. området i myldretiden vil vide at folk har utroligt svært ved ikke
"lige at smutte med over", med det til følge at man evt. kommer til at
hænge midt i krydset og spærre trafikken på tværs. De sinker unødigt
andre mennesker og burde være fobundet med en rigtig stor bøde. Eller
folk der kører hasarderet sik-sak kørsel (også biler faktisk) blot for
at komme et par min. før frem.

Men den slags kræver meget større indsats og giver sikkert ikke lige så
mange bøde-kroner i kassen. Og det er ikke ligeså målbart at det hjælper
på trafiksikkerheden. Så man vælger det nemme... hastighed. Det kan alle
forstå. Og der er ingen subjektiv bedømmelse blot et apparat der
udskriver bøden... EFFEKTIVT!

Fra : Soren Lindholt

Dato : 13-05-03 13:42

J.C.Kløve <Dunant@mail.tele.dk> wrote in article
<b9qi5n$1eq$1@sunsite.dk>...
> [...]
> forskel - .....
>
> .... De holder tit ½ - 1 km inde på hovedvejen - der er gevinst hver

Ja, og netop på strækket der var en dødsulykke for et par uger siden...
hasarderet overhaling med følger for uskyldige... overhaleren er ikke
fundet...
og min kollegas svigerinde ligger på intensiv endnu...
--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : J.C.Kløve

Dato : 13-05-03 14:00

I tråden: 01c3194c$fbe20b50$f20b12ac@pc4148,
Skrev Soren Lindholt :
> [...]
> overhaleren er ikke fundet...
> og min kollegas svigerinde ligger på intensiv endnu...

Så er pointen fuldendt -
hvis man spørger den glade trafikant der overhalede var det givet ikke
vedkommende selv der kørte uforsvarligt - det var de andre der
snøvlede og lå under for stats-hastigheds-terrorisme mod sagesløse
fortravlede danskere.....

Man må jo håbe at "overhaleren" sover ad helvede til ! - når nu
vedkommende ikke har røv i bukserne til at stå frem

Med ønsket om god bedring til den uskyldige

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-05-03 17:17

> Så er pointen fuldendt -
> hvis man spørger den glade trafikant der overhalede var det givet ikke
> vedkommende selv der kørte uforsvarligt

Åh jo, BAGEFTER ved han/hun godt det var uforsvarligt!
Det er alle de gange det går godt, der er problemet. Det var nok stadig
uforsvarligt, men det så umiddelbart ikke uforsvarligt ud for fartsynderen,
og så er det jo heller ikke uforsvarligt næste gang. Og så pludselig en
dag - BANG - så får det følger som fartsynderen ikke ville ønske for nogen,
men da er det for sent.

Det er langt lettere at være mand nok til at stå frem og sige "Ja, det var
mig der kørte for stærkt. Her er de 1000 kr i bøde." end det er at stå frem
for en flok pårørende og sige "Ja, det var mig der dræbte jeres barn, og
ødelagde jeres tilværelse".

Kald mig bare bagklog, men jeg har en helt anden trafikkultur idag end jeg
havde for 20 år siden, idag kører jeg stadig jævnligt for stærkt, men jeg er
særdeles bevidst om HVOR jeg gør det, og mine hastighedsoverskridelser er en
del mindre.

Rittig

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-05-03 17:10

"Anders Nielsen (RF 900)" <nanders@eudoramail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> strategisk udplacerer fotofælder der hvor hastighedsgrænsen passer
> "dårligt". Altså hvor en hver kan se at en 10-20 km/t overskridelse ikke

Problem og problem...
Har du tjek på hvor mange trafikkvæstede der er på de strækninger? Nej?
Hvordan ved du så at grænsen er "dårlig"?

Rittig

PS: Loven gælder alle steder, også der hvor "vi" synes den ikke behøves.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-05-03 22:40

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> køre 300 km/t forbi den lokale børnehave - det er jo fuldt
> orsvarligt - når man er så eller så dygtig til at køre ! basta!

Jepjep, du har ret i at man ikke selv er herre over loven. Jeg bryder nu
alligevel ofte hastighedsgrænserne, typisk på hovedveje og motorvejen.
Det er principielt forkert, men jeg er ikke autoritetstro nok til at lalle
afsted med 80/110 - i lighed med 90% af de andre trafikanter.

> Dun@nt......Der ALDRIG har hørt nogen klage over at der er skiltet med for
> HØJ hastighed på et vejstykke...??

Så er du ny her i ng'en Det sker faktisk jævnligt, typisk i forbindelse
med beboelsesområder etc.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-05-03 11:04

> Så er du ny her i ng'en Det sker faktisk jævnligt, typisk i
forbindelse
> med beboelsesområder etc.

Yep og et godt eksempel er Ring2/Vigerslevvej i Valby nord for
folehaven. Der må køres 60km/t selvom der er butikker og
kanstensparkerede biler (og mange uheld). Jeg har ikke helt tal på
antallet af uheld på det stykke nedenfor hvor jeg kan høre det - men det
er mere end 1 om året - og sidste år var der også et med dødelig udgang
da en motorcyklist kørte en gammel mand ned der krydsede gaden til fods
trækkende med sin cykel.

/A

Fra : J.C.Kløve

Dato : 15-05-03 08:22

I tråden: b9t4eq$e6s$1@sunsite.dk,
Skrev Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by
email) :

> [...]
> dødelig udgang da en motorcyklist kørte en gammel mand ned der
> krydsede gaden til fods trækkende med sin cykel.

Naaaaa - åhhh la vær
I skal da ikke beklage hastigheden i valby bare for at glæde mig *lol*
Fair nok, jeg bøjer mig i støvet... men
skal vi væde en doven bajer på, at der på trods af de 60 km/t
begrænsning, stadig er nogen der kører for størkt på Vigerslevvej og
mener at det er forsvarligt ?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-05-03 12:56

> I skal da ikke beklage hastigheden i valby bare for at glæde mig *lol*

Du bor der måske også ?

> Fair nok, jeg bøjer mig i støvet... men
> skal vi væde en doven bajer på, at der på trods af de 60 km/t
> begrænsning, stadig er nogen der kører for størkt på Vigerslevvej og
> mener at det er forsvarligt ?

Det er der med garanti - og på nogle tidspunkter af døgnet (og dage) er
det da sikkert også rigtigt. Men specielt søndage med stor trafik til
brugsen (og så myldertiden) giver mange farlige situationer (og ulykker)

/A

Fra : Far

Dato : 15-05-03 19:56

<snip>
Skal der udstedes "racer licens" til udvalgte trafikanter ?

Jeps !
Der burde være prøve for at måtte køre hurtigere end andre. (God indtægt
for staten).
Ikke alle kører lige godt.Mange kører rigtigt dårligt, faktisk. De ville
ikke bestå en prøve, hvis den var lavet korrekt.
Sæt det sammen med folks præmietrin hos forsikringen og vupti: Dem, der
har færrest skader og vil betale for at køre stærkt, kan få lov.

Alle burde have en chip indopereret, som kunne påvise deres evne til at
køre - ligegyldigt hvilket køretøj !

<snip>
/far