DMC - MCtouring?
Fra : Ninja Rider

Dato : 11-05-03 20:17

Hejsa

Jeg opdagede pludseligt at jeg har fået et girokort, fra DMC på 230,-
for et medlemskab.
Jeg har i midlertid aldrig melt mig ind hos DMC.
Jeg har medlemsskab ved MCTouring Club, men der har jeg da fået et
girokort fra. (og betalt)

Jeg har godtnok modtaget 2 nyheds aviser fra DMC sidste år, men jeg
regnede med at det var som en del af MCTouring club.

Er jeg helt galt på den, eller ....?

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja '03
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk

Fra : Tommy Fer

Dato : 11-05-03 20:18

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har godtnok modtaget 2 nyheds aviser fra DMC sidste år, men jeg
> regnede med at det var som en del af MCTouring club.

HAr du været på bronze kursus sidste år?

mvh Tommy Fer

Fra : Ninja Rider

Dato : 11-05-03 20:21

Hejsa

> HAr du været på bronze kursus sidste år?

Jeg var tilmeldt sidste år, men måtte detsvære melde fra, pga. dødsfald
i familien.
Tror du at det er derfor jeg har fået et girokort i år?

Mvh Emil

Fra : Tommy Fer

Dato : 11-05-03 20:31

> Hejsa

> Jeg var tilmeldt sidste år, men måtte detsvære melde fra, pga. dødsfald
> i familien.
> Tror du at det er derfor jeg har fået et girokort i år?

Når man betaler bronzekurset får man ½ års medlemsskab, og derfor har du
fået dit girokort (går ikke ud fra du har fået refunderet pengene for
kurset, det lød lidt pludseligt :( )

Ja, det er derfor, jeg har også fået det.

mvh Tommy Fer

Fra : Allan Bojesen

Dato : 11-05-03 20:57

Tommy Fer wrote:
> [...]
> for kurset, det lød lidt pludseligt :( )
>
> Ja, det er derfor, jeg har også fået det.

Jeg synes Emil og dig skulle fortsætte medlemskabet af DMC og støtte det
store ulønnede arbejde der foregår der, til glæde for dig, mig og alle andre
mc'ister.

Allan Bojesen
Medl. af DMC

Fra : Tommy Fer

Dato : 11-05-03 20:55

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes Emil og dig skulle fortsætte medlemskabet af DMC og støtte det
> store ulønnede arbejde der foregår der, til glæde for dig, mig og alle
andre
> mc'ister.

Hmm, hvis det er ulønnet hvorfor skal de så bruge mine penge????

Ej, jeg er ikke medlem og har ikke tænkt mig at blive det.

Syntes de arbejder for en fin sag, og deres blad tjae.. har nu fået to
stykker og har endnu ikke læst en helt artikel.

Desværre tror jeg ikke rigtig de kæmper sager der vil hjælpe mig personligt.
De har fået sager igennem, men mon de kan hjælpe en ung gal racer karl som
mig? tror det ikke.

Men det er da meget godt at goldwings og lign. kan spænde camping og pølse
vogner efter deres cykler....

mvh Tommy Fer

Fra : Allan Bojesen

Dato : 11-05-03 21:22

Tommy Fer wrote:
> Hmm, hvis det er ulønnet hvorfor skal de så bruge mine penge????

Det koster penge at udgive et blad. Jeg finder det egentlig også rimeligt at
der gives kilometerpenge i forbindelse med møder lignende. Find selv på
flere.

> Ej, jeg er ikke medlem og har ikke tænkt mig at blive det.

Din holdning - okay.

> Syntes de arbejder for en fin sag, og deres blad tjae.. har nu fået to
> stykker og har endnu ikke læst en helt artikel.

Så ved du egentlig ikke rigtig hvad du siger nej til

> Desværre tror jeg ikke rigtig de kæmper sager der vil hjælpe mig
> personligt. De har fået sager igennem, men mon de kan hjælpe en ung
> gal racer karl som mig? tror det ikke.

Hvis man ser firkantet på det kan det godt være at de ikke har meget at byde
lige nøjagtig dig lige nu - men hvad med om 3 år - 5 år. Jo flere medlemmer
der er, desto bedre råd er der til at kæmpe for sagerne, måske sager der kan
komme til at betyde noget for dig.

> Men det er da meget godt at goldwings og lign. kan spænde camping og
> pølse vogner efter deres cykler....

DMC kæmper bl.a mod registreringsafgiften, forsøger at få fjernet
bagskærmsreglen, er med i forbindelse med ændring af kørekortregler, fik
forpurret rygmærkeforbudet. Jeg mener også at de med til at forpurre en ide
om at mc'ister skulle bære en godkendt køredragt.

Det ene med det andet - jeg er overbevist om at de er med til at gøre mit mc
liv lidt sjovere.

Allan Bojesen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-05-03 21:43

Hej Allan

Du tog lige ordene ud af munden på mig. Ja, de arbejder lige nu på
bagskærmsreglen. Da det oven i købet ser ud til at nogle har fået bøder som
de ikke skulle have haft.

Derudover hjælper de gerne klubber, med gode råd og vejledning til hvordan
man kan skrue en klub sammen rent økonomisk og en del mere. De har brugt en
del tid på os, da vi startede.
De har lavet meget for os igennem tiderne. De er også med sammen med andre
Europæiske organisationer. Andre lande har haft fuldstændig vanvittige idéer
til at gøre livet surt for os.

Jeg støtter gladeligt det gode arbejde de gør.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ninja Rider

Dato : 11-05-03 21:49

Hejsa

> Du tog lige ordene ud af munden på mig. Ja, de arbejder lige nu på
> bagskærmsreglen. Da det oven i købet ser ud til at nogle har fået bøder som
> de ikke skulle have haft.

Så tror jeg godtnok at jeg betaler... :)
Hvis de får fjernet reglen, så man må køre med en Ermax Undercover i
stedet for den klamme og grimme bagskærm der er på frø'en, er jeg tæt på
lykkelig! ;)

Her er det godnok fra en Z1000, men den har samme bagende!
http://www.ermax.fr/Sites_anglais/news/produitErmax/z1000_2003/image_grande/pdr.jpg

Mvh Emil

Fra : Mads Stetter

Dato : 11-05-03 21:53

Ninja Rider wrote:

> [...]
> på lykkelig! ;)
>
> Her er det godnok fra en Z1000, men den har samme bagende!

Ja, for det er da godt nok alt for grimt, det de sætter på fra fabrikken af!
Specielt de nye Suzuki Sv modeller... Det er virkelig meget lidt kønt!

Var det ikke det undercover du hentede nede ved Rydberg, eller var det en
anden del der lå under din cykel?`

MVH Mads Stetter
RF400R

Fra : Ninja Rider

Dato : 11-05-03 21:58

Hejsa

> Var det ikke det undercover du hentede nede ved Rydberg, eller var det en
> anden del der lå under din cykel?`

Nope... Den skal side lidt højere ope!... Det var et Seatcover.... :)
Det fik den faktisk til at se MEGET federe ud! .... Synes jeg...
Den skal lige vaskes i morgen, så skyder jeg nok lige et par pic's med
den på!

Mvh Emil

Fra : Ninja Rider

Dato : 11-05-03 21:59

Hej igen

> Den skal lige vaskes i morgen, så skyder jeg nok lige et par pic's med
> den på!

http://www.ca-mc.dk/Kawasaki/Kawa2003/ZX6R_2003/zx636b_25.jpg
http://www.ca-mc.dk/Kawasaki/Kawa2003/ZX6R_2003/zx636b_26.jpg

Mvh Emil
(Det var self sort... :)

Fra : Armand

Dato : 12-05-03 16:17

> [...]
medlemmer
> der er, desto bedre råd er der til at kæmpe for sagerne, måske sager der

For slet ikke a tale om alle de forhold som vi idag tager givet; men som
ikke ville forekomme, hvis ikke at DMC på et tidligere tidspunkt (før Fer's
konfirmation) havde kæmpet for dé sager!
- Næste gang at i kører bag en kassevogn med "kvadratisk" nummerplade, så
vurdér lige størrelsen deraf i forhold til motorcykel-pladerne - Hvis ikke
at det var for DMC, skulle Mini-VFR'eren (som alle andre) køre rundt med
sådan en ladeport af en varevogns-nummerplade!
Brug af nærlys i begge af to forlygter er også en sag som DMC for længe
siden har fået debatteret på plads!
- Forrige år gik DMC for princippets skyld (sagen berørte en
ikke-medlemsklub) ind i sagen omkring Randers Sheriffens lukning af Mostens
Raceday (qua at klubben ikke ville kunne garantere at der ikke ville
forekomme gæster med rygmærke), og fik væltet det klart ulovlige tiltag til
at indskrænke forsamlings-retten. Jeg tror ikke engang at Mosten har takket
DMC hverken verbalt, på skrift eller økonomisk for den håndsrækning :-|

--
Armand.
(forhv. DMC-slave)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-05-03 21:58

Tommy Fer wrote:

> -snip- DMC - - -
> Desværre tror jeg ikke rigtig de kæmper sager der vil hjælpe mig
> personligt. De har fået sager igennem, men mon de kan hjælpe en ung gal
> racer karl som mig? tror det ikke.

Hvor mange nærlys er der på din Viffer? Hvis det ikke var for DMC måtte der
kun være et.
En lille ting, men mange bække små...
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Tommy Fer

Dato : 12-05-03 06:14

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange nærlys er der på din Viffer? Hvis det ikke var for DMC måtte
der
> kun være et.
> En lille ting, men mange bække små...

DEt kan du så havde ret i, men EU harmoniseringen har hentet ind på det
problem. TAg en cykel godkendt i eu og derefter kørt 2 år i eu, så er den
godkendt på danske plader.

mvh Tommy Fer

Fra : Soren Lindholt

Dato : 12-05-03 13:13

Tommy Fer <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> wrote in article
<w4Gva.57334$y3.4266592@news010.worldonline.dk>...

> DEt kan du så havde ret i, men EU harmoniseringen har hentet ind på det
> problem. TAg en cykel godkendt i eu og derefter kørt 2 år i eu, så er den
> godkendt på danske plader.
>
> mvh Tommy Fer

Men skal stadig overholde forskrifter for køretøjers indretning osv...
ellers kunne man jo bl.a. køre sådan en af de der engelske kitcars med
fritliggende hjul som en formelracer osv osv...
--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Armand

Dato : 12-05-03 15:57

Tommy Fer <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en

> [...]
>
> DEt kan du så havde ret i, men EU harmoniseringen har hentet ind på det
> problem. TAg en cykel godkendt i eu og derefter kørt 2 år i eu, så er den

Og fra hvilket EU-land vil du hente en motorcykel med godkendt nærlyslys i
begge forlygter???

--
Armand.

Fra : Tommy Fer

Dato : 12-05-03 16:56

> Tommy Fer <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en

> Og fra hvilket EU-land vil du hente en motorcykel med godkendt nærlyslys i
> begge forlygter???

England. Deres UK specs VFR400 er med dobbelt lys....

mvh Tommy Fer

Fra : Armand

Dato : 12-05-03 21:47

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> England. Deres UK specs VFR400 er med dobbelt lys....

Kører (må) man med dobbelt lys i UK?

Er det nævnte tilfælde ikke blot fordi der er dobbelt lys på de
parallel-importerede japanske modeller (hvilket forøvrigt også er tilfældet
med Lillefrøen), men at man officielt ikke må køre dermed i UK?

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-05-03 20:49

Tommy Fer wrote:

> England. Deres UK specs VFR400 er med dobbelt lys....

Men der er lyset beregnet til kørsel i venstre side, hvilket leder os videre
til... besværlighed ihvertfald.

Men nu var det med forlyset også blot et eksempel, det er jo ikke jsut
centrum i diskussionen
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Armand

Dato : 12-05-03 15:16

> [...]
> mig
> Men det er da meget godt at goldwings og lign. kan spænde camping og pølse

Ignorant! :-|

--
Armand.
(forhv. DMC-slave)

Fra : Tommy Fer

Dato : 12-05-03 16:57

> Ignorant! :-|

JA ikke mindre...

Jeg er måske plaget af flere år på SU, og udsigt til flere endnu, men jeg
ser ikke nogen personlig gevinst ved at invistere 230 kr årligt.

--
Tommy Fer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-05-03 20:45

Tommy Fer wrote:

> JA ikke mindre...

Der er altid politikere ude efter mc-folket på et eller andet niveau. Det
ignorer du ved ikke at råbe op (eller betale nogen (DMC) for at gøre det på
dine vegne).

> Jeg er måske plaget af flere år på SU, og udsigt til flere endnu, men jeg
> ser ikke nogen personlig gevinst ved at invistere 230 kr årligt.

Jeg er overbevist om at den personlige gevinst er der. Hvis du ikke er, så
skaf dig i det mindste et fornuftigt grundlag at beslutte dig på. Find ud
af lidt mere om hvad DMC har for etc. Eller ignorer blot det hele (hvilket
leder os til Armands udtalelse
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Tommy Fer

Dato : 12-05-03 19:17

> Ignorant! :-|

Det er meget muligt du mener det.

Jeg kender absolut ikke hele DMC´s historie. Men at jeg vælger ikke at
støtte dem, og jeg tør stå frem med det... (Du tror da vel ikke at hele DFM
er medlem.) behøves man vel ikke ligefrem at svine folk.

Jeg brokker mig da heller ikke over folk ikke sympatisere med det politiske
parti, jeg syntes er fornuftigt.

Kan godt mærke at jeg har trådt dig over tærene her, som du selv skriver DMC
slave. Du mener åbenbart ikke at dit arbejde for DMC blev belønnet nok.

mvh Tommy Fer

Fra : Armand

Dato : 12-05-03 21:49

> [...]
>
> Jeg kender absolut ikke hele DMC´s historie. Men at jeg vælger ikke at
> støtte dem, og jeg tør stå frem med det... ...........behøves man vel ikke

Slå lige op i fremmedordbogen en gang din ignorant

> Jeg brokker mig da heller ikke over folk ikke sympatisere med det
politiske
> parti, jeg syntes er fornuftigt.

Min kommentar går nærmere på at du jo godt ved hvad det drejer sig om; men
alligevel fravælger fordi det "ikke angår dig og dit motorcykleri".
Tilsyneladende er det en meget populær indstilling i almindelighed; men hvis
ting skulle forandres kun p.g.a at en forekommende sag kunne vendes til gode
for dén der arbejdede for sagen, bliver der aldrig rokket ved noget!
Jeg er ikke umiddelbart den store fortaler for fagforeninger; men jeg kan se
at fagforeningerne ligger meget under for samme tankegang, og hvad folk
glemmer i den forbindelse er hvorledes arbejdsmarkedet havde set ud for
arbejdstager idag hvis der aldrig havde været fagforeninger til. Og hvis man
strækker tanken: Hvorledes ser det hele ud om 50 år vhis man nedlægger alt
fagforeningsarbejde f.o.m. imorgen :-/

> Kan godt mærke at jeg har trådt dig over tærene her, som du selv skriver
> DMC slave. Du mener åbenbart ikke at dit arbejde for DMC blev belønnet
nok.

Du træder mig ikke specielt hårdt over tæerne; men er der en sag jeg så
absolut har en mening om, så er det lige dén, og den presenterer jeg så
gruppen, og især dig, for :-|

--
Armand.

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 12-05-03 13:58

Kan varmt anbefale DMC's Bronzekursus. Grundigt, pædagogisk, prisbilligt og
godt kammeratskab. Godt at afprøve manøvrene i beskyttede omgivelser.

John de Summer-Brason

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 11-05-03 20:20

In article <3EBEA191.4020005@tdcadsl.dk>, Ninja Rider wrote:
> Jeg opdagede pludseligt at jeg har fået et girokort, fra DMC på 230,-
> for et medlemskab.
> Jeg har i midlertid aldrig melt mig ind hos DMC.

Mon ikke du har vaeret paa Bronzekursus? En del af betalingen dertil
er kontingent til DMC.

--
Soren

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-05-03 21:07

On Sun, 11 May 2003 21:16:33 +0200, Ninja Rider <Gundersen@tdcadsl.dk>
wrote:

Hej Emil.

> [...]
>Jeg har i midlertid aldrig melt mig ind hos DMC.
>Jeg har medlemsskab ved MCTouring Club, men der har jeg da fået et

Helt galt på'en er du ikke
Du kan jo blot undlade at betale, så er du ude af det.
Men, jeg ville hellere betale mine penge til DMC end til MCTC.
MCTC's penge ender i en pengetank uden at være til gavn for nogen,
hvor de, alt for få, penge der betales for et medlemsskab af DMC
bliver brugt til at arbejde for os alle.
Det er nok rigtigt at du via din tilmelding til broncekursus er
"indmeldt" i DMC, idet DMC's kurser er for medlemmer, så "ikke
medlemmer" meldes ind og betaler derfor lidt mere for kurset.
Det er imidlertid stadig pengene værd, og lidt til.

Mht. forskellen på de to organisationer og MCTC's berøringsangst
overfor DMC har det længe undret mig hvorfor det er således.
Danmark har et befolkningsgrundlag på ca. 5 mill mennesker, hvoraf de
ca. 50.000 kører MC.
Der er ikke økonomisk grundlag for at have konkurerende virksomhed
når det gælder interesseorganisationer.
Og som det ser ud, så er det den passive organisation der har pengene
og den aktive der kæmper for hver en krone.
Når jeg læser Touringnyt, læser jeg om mange der savner et kursus i
kolonnekørsel - Der er ikke et ord som svar der peger på DMC's
Guldkursus.
Der er mange annoncer for kørekurser, men ikke et ord om DMC's
fremragende kurser.
MCTC er så vidt jeg kan forstå kun en interesseorganitation der samler
et lille antal folk med touringkørsel som fornøjelse, og et stort
antal (mig selv inclusive) der kun er medlem for at få rabat på min
forsikring.
DMC er medlem af en international organisation (FEMA) der arbejder på
politisk plan for at vi alle får vore interesser op på de bonede
gulve.
Uden DMC og FEMA så vores verden anderledes ud, hvor anderledes tør
jeg slet ikke tænke på, men noget med at der igen skulle gå en mand
foran en MC og vifte med et rødt flag ville ikke undre mig.
Mit stille ønske ville være, at Top Danmark opsagde forsikringsaftalen
med MCTC og indgik en lignende med DMC.
Så kunne vi jo se hvad der ville være tilbage af MCTC

Og - Jo, jeg er "også" medlem af DMC.
Jeg melder mig ud af MCTC før DMC.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Ninja Rider

Dato : 11-05-03 21:29

Hejsa

> [...]
> hvor de, alt for få, penge der betales for et medlemsskab af DMC
> bliver brugt til at arbejde for os alle.

Hmm... Jeg synes nu det er et ok blad der kommer med nyheder, og i sær
tests. Jeg læser enormt mange af testene, som jeg synes er meget gennemført.

Jeg fatter egenligt ikke helt at de 2 foreninger (eller hvad det nu er),
slår sig sammen.

Mvh Emil

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-05-03 21:55

Ninja Rider wrote:

(OT: Emil, kan du ikke få din newsreader til at fortælle hvem der citeres?
Det er rart at kunne se det, når man kommer dumpende ind midt i en tråd)

> Hmm... Jeg synes nu det er et ok blad der kommer med nyheder, og i sær
> tests. Jeg læser enormt mange af testene, som jeg synes er meget
> gennemført.

Jep. Det er hvad MCTC er - et blad :-| MCTC giver aldrig lyd fra sig i
forbindelse med politik osv.

> Jeg fatter egenligt ikke helt at de 2 foreninger (eller hvad det nu er),
> slår sig sammen.

Det er der ingen der gør. Bortset fra Gunnar Skrydstrup fra MCTC.
Fra:
<http://groups.google.com/groups?q=gunnar+skrydstrup&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=8ld1ov%2493p%241%40news.inet.tele.dk&rnum=2>
_________Ib Jensen d. 22/7-00_____
Jeg forstår din holdning til de "evendelige diskussioner", men når man på
MCTNs generalforsamling har oplevet Gunnar Skrydstrup råbe "DMC har ingen
eksistensberettigelse" flere gange i træk og set samme person udtrykke sin
mening i "Nyt fra andegården" (sådan cirka var overskriften) i MCTN - ja så
forstår du måske bedre, at der hersker gnidninger mellem MCTN og DMC.
Jeg mener, at er en uheldig holdning overfor en anden forening, som
varetager motorcyklisernes interesser og det er nok her hele problemet
består - nemlig i den magt der er tildelt Gunnar Skrydstrup. Blot til
orientering er Gunar Skrydstrup leder af MCTN.
___________________________________

En sammmenslutning af DMC og MCTC ville ellers være noget nær perfekt:
DMC-delen til det politiske, og MCTC til det de duer til - bladet,
campingplads og evt. forsikringsaftaler.
MCTCs pengetank ville ellers uden tvivl også kunne booste DMCs politiske
aktivitet :-/

--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Ninja Rider

Dato : 11-05-03 22:05

Hejsa

Jes Vestervang wrote:
> (OT: Emil, kan du ikke få din newsreader til at fortælle hvem der citeres?
> Det er rart at kunne se det, når man kommer dumpende ind midt i en tråd)

Jo da. Det gør den også, men jeg sletter det hvergang, da jeg synes at
det hurtigt bliver forvirende.

Jeg citere altid kun fra ovenstående tråd.(eller nedenstående alt
afhæningt af reader)

Mvh Emil

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-05-03 22:08

Ninja Rider wrote:

> Jo da. Det gør den også, men jeg sletter det hvergang, da jeg synes at
> det hurtigt bliver forvirende.

Hmm, så længe der højest er tre niveauer, synes jeg nu at det er let nok at
overskue.

> Jeg citere altid kun fra ovenstående tråd.(eller nedenstående alt
> afhæningt af reader)

Ja, ok, jeg kunne selvfølgelig også bare kigge op i header-listen. Hmm. Jeg
foretrækker nu alligevel at det står øverst i teksten.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Thomas Makro

Dato : 12-05-03 07:47

On Sun, 11 May 2003 22:55:22 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Det er der ingen der gør. Bortset fra Gunnar Skrydstrup fra MCTC.
> [...]
Det var sat***! Jeg vidste at MCTC ikke gør noget for
motorcyklisterne, andet end at sælge dem et blad, men at de ligefrem
råber op om at DMC ikke har nogen eksitensberettigelse, er over
stregen. Det er efter min mening lige omvendt, det er jo DMC der
arbejder på forbedringer af motorcyklisternes vilkår. Det har MCTC mig
bekendt aldrig gjort.

Jeg har længe overvejet at melde mig ud af MCTC, og nu er det vist på
tide. Jeg kan sagtens undvære touring nyt, det bladrer jeg som regel
hurtigt igennem. Jeg bruger vist lige så lang tid på DMC bladet, selv
om det er noget tyndere (men mere interessant).

--
Thomas Makro, DMCN #280, medlem af DMC (og MCTC lidt endnu)
Honda VFR 750 F

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-05-03 12:37

Thomas Makro wrote:

> [...]
> motorcyklisterne, andet end at sælge dem et blad, men at de ligefrem
> råber op om at DMC ikke har nogen eksitensberettigelse, er over

Mnjaeh, tror ikke at det er den generelle indstilling hos MCTC, men ok, det
er jo deres formand som kommer med disse udsagn :-/

> Det er efter min mening lige omvendt, det er jo DMC der
> arbejder på forbedringer af motorcyklisternes vilkår. Det har MCTC mig
> bekendt aldrig gjort.

Nope, det har jeg heller aldrig hørt om :-/

> [...]
> hurtigt igennem. Jeg bruger vist lige så lang tid på DMC bladet, selv
> om det er noget tyndere (men mere interessant).

Jep, DMC-bladet er slet ikke så ringe! Underholdningsværdien er
selvfølgelig ikke så voldsom, men til gengæld er der rig mulighed for at
følge med i hvad der foregår i organisationen, hvilket jo også er bladets
primære formål.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Armand

Dato : 12-05-03 16:18

=UTF-8&selm=8ld1ov%2493p%241%40news.inet.tele.dk&rnum=2>

> Mnjaeh, tror ikke at det er den generelle indstilling hos MCTC, men ok,
> det er jo deres formand som kommer med disse udsagn :-/

Formand???

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-05-03 17:46

> =UTF-8&selm=8ld1ov%2493p%241%40news.inet.tele.dk&rnum=2>

> Formand???

Ja, formand. Måske ikke af navn, men helt klart af gavn.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 12-05-03 21:00

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

> Ja, formand. Måske ikke af navn, men helt klart af gavn.

Hvis det er ud fra dén anskuelse, så var prez. måske mere betegnende ;-/

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-05-03 20:40

Armand wrote:

> Formand???

Øhm, undskyld Men hvad er han så egentlig?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-05-03 17:19

e=UTF-8&selm=8ld1ov%2493p%241%40news.inet.tele.dk&rnum=2>

> Øhm, undskyld Men hvad er han så egentlig?

Konge?

Rittig

Fra : Jens U

Dato : 13-05-03 22:30

Claus Rittig ...
> "Jes Vestervang" skrev ...

> Konge?
>
> Rittig

Ansat administrator med ansvar over for MCTC bestyrelsen / GF
Ansvarshavende redaktør af TN

Jeg er ikke meget for at komme med et indlæg i lige netop denne tråd.
der er jo en risiko for at blive sablet ned

Jeg fik først mc-kort i en sen alder (24) og meldte mig ind i MCTC
den dag jeg erhvervet mig en MC. Nok i først omgang fordi at der var lidt at
spare, men med tiden sat mig ind i hvad min kontingent enlig gik til,
derfor har jeg deltaget GF de sidste 7 år med enkelte undtagelser
af familiær årsager, men normalt er et demokrati sådan at dem der møder
frem til generalforsamlingerne har indflydelse.

Nu ved jeg at du desværre ikke er medlem mere i MCTC.

Gunnar er Gunnar og jeg tror ikke at MCTC er det som det nu er i dag,
hvis der ikke havde været en Gunnar MCTC, så havde der nok bare blevet hold
en masse fester, hvor hele lortet var blevet druket op,
det er da sjovt nok men det holder ikke i længden.

Mærkeligt nok kan hverken bare bryster eller små tissemænd i TN få mig
til at droppe MCTC.

Tænk at knap 1 % af alle MCTC medlemmer møder op til en GF,
lad os håbe at de er ude og køre Mc i stedet.

Der er friheden til at vælge eller lade vær.

Lidt politik er der nok i det.

Der var en gang en lille dreng som var vild med sport og lokal radio,
han læste sportsnyhederne op direkte fra Jyllandsposten i æderen
og den i dag er han politisk ordfører i et stort dansk parti,
hvor der godt kan ryge et par finker af panden,
måske en dag drømmer han at der på hans visitkort står statsminister.

Men lad os nu det ligge...

Var jeg 20 kg letter og havde jeg en off-roader, havde du fået kamp til
stregen i gruset.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-05-03 06:49

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> skrev i en meddelelse

> Ansat administrator med ansvar over for MCTC bestyrelsen / GF
> Ansvarshavende redaktør af TN

Jah... Men sidst der var et større problem omkring nogle af GS økonomiske
dispositioner og konsekvente (og gentagne) lovovertrædelser (måske - det
blev vist aldrig helt afklaret), da afgik formand og halvdelen af
bestyrelsen - men GS blev siddende. Så det der "med ansvar over for MCTC
bestyrelsen" klinger lidt hult i mine ører.

Rittig

Fra : Soren Lindholt

Dato : 12-05-03 13:14

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in article
<n7gubvc1ilklvotvqm710ff6v5sv9l1t44@4ax.com>...
> tide. Jeg kan sagtens undvære touring nyt, det bladrer jeg som regel
> hurtigt igennem. Jeg bruger vist lige så lang tid på DMC bladet, selv
> om det er noget tyndere (men mere interessant).

I særdeleshed de sidste to numre, med artikler skrevet af , hrm, øøh, ja,
altså mig. Og PerP.
--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Pein

Dato : 13-05-03 19:07

"Soren Lindholt" skrev ...

> I særdeleshed de sidste to numre, med artikler skrevet af , hrm,
> øøh, ja, altså mig. Og PerP.

Ja fin historie du have i her sidste gang.
Det blev en lang skider da det blad kom

--
Pein

Fra : Søren Lindholt

Dato : 13-05-03 22:27

Pein wrote:
> "Soren Lindholt" skrev ...

> Ja fin historie du have i her sidste gang.
> Det blev en lang skider da det blad kom

Hvad f.... tror du det er en lokumspoet du taler til

Fra : Pein

Dato : 13-05-03 19:11

"Thomas Makro" skrev ...
> Jeg bruger vist lige så lang tid på DMC bladet, selv
> om det er noget tyndere (men mere interessant).

Og Georg Gaffelben han styrer!

Mvh. Pein

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-05-03 21:00

Pein wrote:

> "Thomas Makro" skrev ...
>>
> Og Georg Gaffelben han styrer!

"Lidt ustabilt... som Bohr sagde..."
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Armand

Dato : 12-05-03 16:15

> [...]
> Gunnar Skrydstrup. Blot til orientering er Gunar Skrydstrup leder af MCTN.

Gunnar Skrydstryp er IKKE leder af nogetsomhelst, andet end redaktionen på
TN!
MCTC har som alle andre foreninger en bestyrelse og en formand; men på trods
af budgettes størrelse, samt tillige kassebeholdningen, har man sært nok
ikke
en kasserer (som ellers er en fast post i bestyrelsen ved selv den mindste
brevdue-forening)
På et tidspunkt har man valgt at redaktøren udgør klubbens "økonomiske
administrator", der bl.a. varetager aflønningen af de på TN-redaktionen
ansatte. Paradoksalt nok lønner han derved sig selv

> [...]
> campingplads og evt. forsikringsaftaler.
> MCTCs pengetank ville ellers uden tvivl også kunne booste DMCs politiske

DMC og MCTC var tæt på en forbrødring og sammenslutning i slutningen af
80'erne. Men til trods for såvel bestyrelsens, som Gunnar Skrydstrups
anbefaling af den overgangs-model man havde forhandlet sig til, blev netop
formuen dét argument som afholdt generalforsamlingen fra at hoppe på vognen

Og siden er det jo kun blevet værre omkring dét forhold!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-05-03 21:42

NOSPAM wrote:

> Danmark har et befolkningsgrundlag på ca. 5 mill mennesker, hvoraf de
> ca. 50.000 kører MC.

Lige en sidebemærkning:
Jf. seneste DMC-blad er bestanden nu oppe omkring 80.000 mc'ister
--
mvh Jes Vestervang (også DMC-medlem - fordi det er (mere end) de ~200,- om
året værd...)

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-05-03 22:06

On Sun, 11 May 2003 22:41:42 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

Hej Jes.

>Lige en sidebemærkning:
>Jf. seneste DMC-blad er bestanden nu oppe omkring 80.000 mc'ister

Tjaeh, der er måske 80.000 indregistrerede maskiner, men mange har
mere end een.
Jeg tegner mig for tre, og jeg er ikke den eneste der er på den
"vogn".
Så jeg tror mit gæt på de 50.000 personer der kører MC holder

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Ninja Rider

Dato : 11-05-03 22:08

Hejsa

Steen skrev:

> [...]
> "vogn".
> Så jeg tror mit gæt på de 50.000 personer der kører MC holder

Er det så derfor at jeg har fået 2 blade her sidste gang? (fra DMC)
Der er et lille nr bag på, som ikke er ens, resten er. (det er ik
regnret på mc'erne)

Jeg havde nemlig en måneds tid eller 2 med 2mc'er (Frø'en og Bandit'en)

Mvh Emil

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-05-03 22:04

NOSPAM wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote:
>
> Hej Jes.

G'day mate

> Tjaeh, der er måske 80.000 indregistrerede maskiner, men mange har
> mere end een.

Nåja, så langt tænkte jeg ikke - undskyld!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-05-03 21:51

"Pengetank"

HØRT!!!!!

Jeg hørte at MCTC har 17 mill på kontoen (er der nogen der kan bekræfte
dette..?), det er fuldstændig vanvittigt at de ikke bruger disse penge på
deres medlemmer. Hvis de virkelig er en klub, så må det være medlemmernes
penge. Og så siger de at de stadig ikke har råd til at indrette en
campingplads på Sjælland. Jeg fatter det IKKE.
Den campingplads er ikke kun til gavn for dem på Sjælland, men os alle. Jeg
ville da gerne have sted at campere på Sjælland.
Men de var ikke længe om at beslutte at købe nye lokaler for et par år
siden. Det kunne man godt bruge et par mill. på.

For mig er det nærmere et forlag, end en klub.

Fra : Thomas Makro

Dato : 12-05-03 07:50

On Sun, 11 May 2003 22:51:12 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>deres medlemmer. Hvis de virkelig er en klub, så må det være medlemmernes
Mon ikke MCTC er en privat virksomhed, som er oprettet for at en eller
anden kan tjene penge?

--
Thomas Makro, DMCN #280

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-05-03 07:54

Det skulle man faktisk tro. Det er bare ikke det "der ligger kortene", eller
også har jeg bare "misset" noget

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 12-05-03 16:17

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> Det skulle man faktisk tro. Det er bare ikke det "der ligger kortene",
> [...]

-- - - - -- Hvilket så lige blev et klassisk eksempel til Emil!

Hvor gennemskueligt er et svar som nærværende??

--
Armand

Fra : J.C.Kløve

Dato : 12-05-03 09:08

I tråden: drgubv4pqq3om396ddot1fsp3j2rkuk131@4ax.com,
Skrev Thomas Makro :
> On Sun, 11 May 2003 22:51:12 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
> <xng@post.cybercity.dk> wrote:

[klip en masse brok]

Blaaaaaaa øv bøv sure tær - jeg melder mig ud for I er dumme og grumme
og vil snyde og bedrage mig stakkels menige offer-borger

Gunnar fra MCTC har lige nøjagtig den magt generalforsamlingen giver
ham !
MCTC har lige nøjagtig såmange pange i kisten som generalforsamlingen
lader dem have !

Er man utilfreds så tag dog til Ø-råd (generalforsamling) og stem dem
hjem !
Så er den potte ude, og med alle de der har er harmdirrende irriterede
over MCTC, så er der da en glimrende mulighed for at blive hørt ! -
jeg bidrager gerne til forandringer selv !

Men meld jer da ikke ud - det er så gu da for nemt - det er nemt at
være sur på bestyrelsen - hvis man er fri for at gøre andet

(det samme gælder for DMC - tag til generalforsamling, være aktiv -
gør noget, istedet for at sidde på den flade og brokke sig)

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-05-03 15:48

J.C.Kløve
skrev i news:b9nkpb$s7l$1@sunsite.dk
> [...]
> og vil snyde og bedrage mig stakkels menige offer-borger
>
> Gunnar fra MCTC har lige nøjagtig den magt generalforsamlingen giver

[klip en ornlig svada]

Godt brølt løve!
Og enig :-\

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : J.C.Kløve

Dato : 12-05-03 09:09

Skrev Thomas Makro :

> Mon ikke MCTC er en privat virksomhed, som er oprettet for at en
> eller anden kan tjene penge?

Ups
Sorry - selv om tråden ligger under Marko er det ikke en svada
personligt rettet mod dig - det er bare generel irritation over
foreningslivets stille død.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 12-05-03 13:17

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> wrote in article
<b9md3t$2h75$1@news.cybercity.dk>...
> [...]

Jeg
> ville da gerne have sted at campere på Sjælland.

Der er masser af campingpladser på sjælland, det behøver man som sådan ikke
andre en d dcu til. Men jeg ved hvad du mener... men det er jo ikke ligesom
noget der berører motorcyklisternes rettigheder, sikkerhed, og økonomi at
have et mødested at slå teltet op...

--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-05-03 14:13

Det er korrekt. Men det ville være rart med vores "egen". Jeg har dog fundet
en MC-venlig plads på Sjælland og på Fyn er det jo pt. muligt at campere
gratis. Måske der findes et lign. initiativ på Sjælland, jeg ved det ikke.
Vi overvejer også at tilbyde gratis camping ved vores klub. Indretter i
hvert fald klubhuset så det er muligt at have gæster, uden selv at skulle
være der 24 timer i døgnet. Så måske.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 12-05-03 08:48

I tråden: tc9tbvo722j1c9fikfs6drogbk7lqatcc4@4ax.com,
Skrev Steen Gruby :
> [...]
> forsikringsaftalen med MCTC og indgik en lignende med DMC.
> Så kunne vi jo se hvad der ville være tilbage af MCTC

Hmmm
MCTC er også medlem af FEMA så den holder da ikke.
MCTC laver et kanon godt medlemsblad, det er da et argument - hvad
angår forsikringspræmien holder den ikke, jeg har da ikke råd til at
betale TopDanmerk for at forsikre min MC. Rabat eller ej - er det
stadig dyrt i forhold til hvad jeg betaler nu, så den holder vist
heller ikke ?
Touring Campen, er også et argument, så der er mange og meget godt ved
MCTC.

Dermed ikke sagt at det samme ikke kan være tilfældet for DMC - jeg
har læst deres blad et par genge, og det er lidt tørt/kedeligt, men
til gengæld gør de en jætte indsats for os MC'ister på den politiske
front.(RESPEKT!)

Ideelt set må det være interessant at slå organisationerne sammen, en
del der tager sig af touring/teknik/fritid og en fraktion der tager
sig af politik/lobyisme m.v.

Beklageligvis forudser jeg at der vil gå fnidder i en indsats for at
få det til at ske - sådan er virkeligheden - der er altid nogen der er
uenige, selvretfærdige, kontrære, ikke vil kompromisser (nævn selv
flere), hvorfor en samling af DK MC'ister ikke vil være realistisk -
hvis det engang skulle lykkes, vil der ikke gå et år før der starter
en ny organisation op af utilfredse udbrydere fra DK MC (eller hvad
den nu måtte hedde)

Jeg overvejer seriøst at melde mig ind i DMC _også_
Jeg kan ikke lide /dem-os/ diskussioner, det er for unyanceret.

Som medlem begge steder kan man jo gå til generalforsamling og arbejde
for en samling i begge organisationer - men lur mig - det er der næppe
mange der gør, det er jo så besværligt og hvad får _jeg_ nu ud af
det....

Fra : mc-stup

Dato : 12-05-03 22:27

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> heller ikke ?
> Touring Campen, er også et argument, så der er mange og meget godt ved

Jow, det er rigtigt og ret skal være ret, men DMC var aktiv på den europæiske
(EMA) og øvrige internationale scene længe før MCTC, men efter pres fra
generalforsamlingen kom MCTC med, da EMA og FEM gik sammen. Og det viste sig
også på den seneste GF i MCTC, at både Gunnar og formand Jørn var ved at have
hold i flere af de politiske spilleregler.

> [...]
> har læst deres blad et par genge, og det er lidt tørt/kedeligt, men
> til gengæld gør de en jætte indsats for os MC'ister på den politiske

Tak for de pæne ord...

> [...]
> hvis det engang skulle lykkes, vil der ikke gå et år før der starter
> en ny organisation op af utilfredse udbrydere fra DK MC (eller hvad

Hæh, man skulle tro, at du har været til GF i MCTC de seneste 15 år, som en
selv har været....

> [...]
> for en samling i begge organisationer - men lur mig - det er der næppe
> mange der gør, det er jo så besværligt og hvad får _jeg_ nu ud af

DET synes jeg lyder som en god idé, og sidste år i maj gav jeg en lille
"svada" her på NGen om det emne (søg venligst på Google.... ) og det er også
blevet sagt på MCTCs GF flere gange: Bliv dog medlem begge steder. Så hermed
givet videre...

Mvh

Stup
XS1100S

Fra : N/A

Dato : 12-05-03 11:05

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-05-03 11:05

Forsikringsaftalen synes jeg ikke er særlig god. Jeg har en "aftale" med et
mindre forsikringsselskab, som er langt bedre og vi er kun en brøkdel, i
forhold til MCTC, det må let kunne gøres bedre, med så mange medlemmer. Jeg
har faktisk selv prøvet for et par år siden. Og flere af de store, var
dengang, forhandlingsvillige, når antallet ligger på 8-10000 medlemmer. Det
første der skal fjernes, må være 20% reglen ved tyveri.
DMC har da også forsikringsaftale, men kender den ikke i detaljer.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.