Prøvetur på Transalp??
Fra : Esben Bøll

Dato : 11-05-03 13:35

Hej alle sammen!

Da jeg i et stykke tid har gået med tanker om at købe
en transalp, vil jeg høre om der var nogen her i gruppen som havde en
transalp jeg kunne leje en times tid til en lille prøvetur. Eller om i
muligvis kender et sted hvor man kan leje en.
Da den kun har de ca 50 heste i forhold til min xj900 så vil jeg gerne ud og
se om det er noget jeg vil kunne vende mig til.
Og så selvfølgeligt hvordan damen synes den er at sidde bagpå

jeg håber meget at høre fra jer

MVH Esben Bøll
XJ900 "83
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=200

Fra : wheeler

Dato : 11-05-03 13:58

"Esben Bøll" <ebo@oncable.dk> skrev i en

.... vil jeg høre om der var nogen her i gruppen som havde en transalp jeg
kunne leje en times tid til en lille prøvetur... Da den kun har de ca 50
heste i forhold til min xj900 så vil jeg gerne ud og se om det er noget jeg
vil kunne vende mig til

[KLIP]

Og hvem vil lægge maskine (fx. en TZR 125 eller RS 125) til en
prøvetur...jeg skal bare lammetæve den en times tid, for at se om den har
mere power end min RD 3½'er

Alternativt forslag:
Påtænker du ferie til syden (fx. Grækenland hvor det vrimler med lige netop
denne model), kan du leje en dér. Du skal selvfølgelig undersøge, hvorvidt
den er droslet e.lign.

Wheeler
--
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Fra : Jake

Dato : 11-05-03 14:11

> Og hvem vil lægge maskine (fx. en TZR 125 eller RS 125) til en
> prøvetur...jeg skal bare lammetæve den en times tid, for at se om den har
> mere power end min RD 3½'er

Jeg forstår godt din pointe. Men er det ikke blot et spørgsmål om at ejer og
låner indgår en skriftlig aftale om at hvad der end måtte gå i stykker på
prøveturen skal betales af låner. Evt kan låner deponere et passende
depositum til oprettelse af eventuelle skader. En sådan aftale vil nok også
få låner tilat tænke sig om en ekstra gang inden han kører for vildt. Bare
en tanke

/Jake

Fra : Lasse

Dato : 11-05-03 14:15

Jake wrote:

> [...]
> få låner tilat tænke sig om en ekstra gang inden han kører for vildt. Bare

KS-motor i Vejle har 2 til at stå, en dem fik jeg da en prøvetur på, uden
de store armbevægelser.
Lasse

Fra : Anders Thorup

Dato : 11-05-03 16:31

wheeler wrote:
> [...]
>
> Og hvem vil lægge maskine (fx. en TZR 125 eller RS 125) til en
> prøvetur...jeg skal bare lammetæve den en times tid, for at se om den

<SNIP>

Jeg vil helt ærligt mene at de fleste af os, nok burde kunne forstå at man
ikke voldtager en lånt maskine. Jeg har flere gange lånt langt større og
hurtigere maskiner en min egen(jaja, ved godt der ikke skal så meget til)
til en prøvetur, og med en lånt maskine man ikke er vant til at køre på, er
jeg helt naturligt ekstra påpasselig, og det går jeg også udfra at Esben er.
Man kan evt. aftale med udlåner at han følger med på turen på ens egen
cykel.
Bare min mening
--
MVH/Best Regards
Anders Thorup

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-05-03 17:23

Anders Thorup wrote:
> [...]
> hurtigere maskiner en min egen(jaja, ved godt der ikke skal så meget til)

Der i stiller jeg mig enig ... :)

Hvilket minder mig om at jeg har givet Moller lov til at prøve RD'en
... hvaaa, Moller .. hvornår skal det være ?

// Hans, der har slået ~500 bier, fluer og myg ihjel idag.
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : wheeler

Dato : 11-05-03 17:32

> Der i stiller jeg mig enig ... :)
>
> // Hans, der har slået ~500 bier, fluer og myg ihjel idag.

[KLIP]
Det var nu mest skrevet fordi jeg studsede lidt over formuleringen "Da den
kun har de ca 50 heste i forhold til min xj900 så vil jeg gerne ud og se om
det er noget jeg vil kunne vende mig til".

I mine ører lyder det lidt som om, maskinen kommer på arbejde under
"prøve-turen" =
Det er selvfølgelig ret omkostningfrit/lettere at sige, at man da gerne vil
låne sin Transalp ud (til een i realiteten ukendt person) med det
test-formål for øje... [men nu er ingen af os jo ejere af pågældende model
]

Wheeler
--
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-05-03 20:52

wheeler wrote:
> Det var nu mest skrevet fordi jeg studsede lidt over formuleringen "Da den
> kun har de ca 50 heste i forhold til min xj900 så vil jeg gerne ud og se om
> det er noget jeg vil kunne vende mig til".

En MC kan sguda også godt holde til at køre med fuld gas? :) det kan
knallerten ihvertfald godt :)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : wheeler

Dato : 13-05-03 23:23

"Hans Joergensen"

> En MC kan sguda også godt holde til at køre med fuld gas? :) det kan
> knallerten ihvertfald godt :)
[KLIP]

Nede i klubben er der en seriøs ung fyr med "stort" MC kort, som gerne vil
ud og køre 2T's ræs på din RD'er.....bare for at se om 60HK er
tilstrækkeligt (kommer fra en R1'er)han vil selvfølgelig gerne deponere 30%
af MC'ens værdi (ca 4K)..vil du låne den ud på disse præmisser?

Wheeler ))
--
Spar 5K køb min RD'er over NG
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Fra : Anders Thorup

Dato : 11-05-03 21:11

> [...]
> gerne vil låne sin Transalp ud (til een i realiteten ukendt person)
> med det test-formål for øje... [men nu er ingen af os jo ejere af

Selvfølgelig skal man da mærke hvad en maskine kan, men alt med måde. Jeg er
da heller ikke så naiv, at hvis jeg låner min maskine ud, at den ikke får en
tur op i omdrejningerne, men så lang tid der sker med gennemvarm motor, og
man holder sig fra det røde felt, er jeg ikke så nervøs ved det. Det jeg
mener er at man skal passe på andre folks ting, og det mener jeg også de
fleste herinde vil gøre(uden at jeg kender særlig mange personligt, det er
mere min opfattelse af den generelle mentalitet, dog med få undtagelser).

Fra : Esben Bøll

Dato : 12-05-03 11:27

Tja mit indlæg fik da i hvert fald sat en diskution igang
For lige at følge op det så er det IKKE for at tage den med ud i grusgrav og
voldtæve den.
Undskyld udtrykket, men hvem fanden med fornuften i behold kunne finde på
det.
Desuden er voldtævning heller ikke noget jeg er vant til
det er jo en gammel maskine jeg selv har og den skal da også køres med måde.
Selvfølgligt skulle der da være en skriftlig aftale om at hvis der skete et
eller andet så ville jeg stå for det fulde ansvar.
Andet er jo ikke rigmeligt.
Som sagt går det ikke ud på at presse den til det yderste,
men simpelt hen hvordan den er på en tur med damen bagpå og hvordan den er
at køre på f.eks på motorvejen med lidt læs på.
Det er jo da klart nok det bedste at vide hvad det er man går ind til hvis
man skal ud og købe en ny mc.

Desuden håber jeg ikke jeg har stødt nogen med mit indlæg.
Det var bare et forsøg på at lære maskinen lidt bedre at kende inden jeg gik
ud og købte en.

MVH Esben Bøll
XJ900 "83
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=200
""

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-05-03 12:01

> Desuden håber jeg ikke jeg har stødt nogen med mit indlæg.

Så er de ihvertfald for nærtagende.

> Det var bare et forsøg på at lære maskinen lidt bedre at kende inden
jeg gik
> ud og købte en.

Jeg har her igennem gruppen fået lov til at låne både en pegaso og en
xj600 af nogen der ikke havde set mig face2face før prøveturen (Endnu
engang tak til jer så dit ønske var da bestemt også fornuftigt. En
udlåner kunne jo evt. også følge med på din xj'er således at i begge fik
en oplevelse ud af det.

/A - der endnu ikke har fået skiftet "knallerten" ud selvom det bliver
til 1500-2000km/måneden

Fra : Pein

Dato : 13-05-03 19:18

Finder du ikke ud af andet, kan du godt prøve min, men der er jo lidt
langt fra Odense(?) til Bjerringbro.

Mvh. Pein