RR: MotoGP - resultat af 2. kvalttræning
Fra : MKS - 74

Dato : 10-05-03 14:29

2 Ducs i front - flot Ducati :

Rossi kun nr. 5,men voldsomt tæt - 6 første indenfor .3 sek. og 15
første indenfor 1 sek.

Racet starter imorgen på Eurosport kl. 1100 - MotoGP fra kl 1400

Samlet for de 2 træninger :

1. Capirossi
2. Bayliss
3. Biaggi
4. Ukawa
5. Rossi
6. Gibernau
7. Hopkins
8. Aoki
9. Jacque
10. Checa
11. Edwards
12. Tamada
13. Nakano
14. McWilliams
15. Barros
16. Melandri
17. Roberts
18. Haga
19. Hayden
20. Pitt
21. Hoffman
22. McCoy

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 10-05-03 14:47

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev

> 2 Ducs i front - flot Ducati :
>
> Rossi kun nr. 5,men voldsomt tæt - 6 første indenfor .3 sek. og 15
> første indenfor 1 sek.

Ja, det bliver spændende imorgen, jeg har meget store forhåbninger til
Bayliss

Suzuki & KR3 (2-takt) er begge hurtiger end den første Yamaha (OJ)

Kawa er absolut bundprop ikke imponerende på nogen måde

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 10-05-03 15:32

"D@n Dethlefsen" <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev
[snip]

> Kawa er absolut bundprop ikke imponerende på nogen måde

Ja, dem er der ikke meget ved at hæppe på, men nogen der har en idé om
hvorfor de ligger så dårligt?
De burde og har tidligere også kunnet præstere noget bedre. - hva' går der
galt for dem? Nogen der har et bud?

Nå, men de er da stadigvæk grønne...

Mvh
Kristoffer

Fra : MKS - 74

Dato : 10-05-03 18:01

On Sat, 10 May 2003 16:32:06 +0200, "Kristoffer Lippert"
<krl@imv.au.dk> wrote:

>Ja, dem er der ikke meget ved at hæppe på

Tjah,det gør det se'fø'li heller ikke så meget bedre at med
placeringen i tunge ende får de heller ikke megen TV-tid...Men man
skal da holde med "sit" favoritmærke uanset hvordan det går i
nedgangstider som i opgangs...Og lidt fremgang _er_ der da også at
spore,det virker lidt som om de starter fra nul hver gang og så
henover weekenden får lidt bedre styr på det - selvom der stadig er
langt igen.

>, men nogen der har en idé om
>hvorfor de ligger så dårligt?

Det ved de vist ikke engang selv,men_nu_ er MotoGP jo superklassen der
kræver meget store ressourcer og Kawa er (MC-divisionen) jo ikke
nogen gigant i den sammenhæng.For Ducati er MC-sport jo deres
varemærke i højere grad og de bruger _mange_ penge men stadig
imponerende hvor godt de har gjort deres hjemmearbejde.Kawa-bossen
sagde godt nok sidste år "money is no object" meeeeen - det kan dog
uanset kun være en del af forklaringen når man se på nogle af de andre
teams og faktisk er nogle af 250-racerne (3 af RSW'erne) hurtigere
rundt end Kawa's MotoGP racer )

>De burde og har tidligere også kunnet præstere noget bedre.

Har de ? )

> - hva' går der
>galt for dem? Nogen der har et bud?

En artikel fra crashnet der illustrerer frustrationerne hos Kawasaki :

"McCoy: What can I say? Fun but not fast."

Low grip levels and high track temperature made for yet another
problematic start for Kawasaki as the crucial European stage of the
season kicked off in Jerez today.

Ground temperature peaked at 32 degrees and left Garry McCoy, Andrew
Pitt and wild card Alex Hofmann all battling to find all-important
traction.

Hofmann was marginally the fastest of the ZX-RR trio. He ended the
session in 20th place, with only 0.2s covering the three Kawasaki
machines, with Pitt 21st and McCoy one place further back on the
provisional grid.

McCoy was almost left speechless by his predicament, but admitted he's
at least having some fun.

"I don't know what to say only that it is really tough for us. We've
got some grip problems and it feels like twelve years ago when I was
riding a speedway bike. I'm having a lot of fun but not going too
fast. It's not the quickest way around the track that's for sure,"
said Garry.
Team Green pace-setter Hofmann is no stranger to the ZX-RR having been
used extensively in the winter as a development rider.

However, this is the German's first full race weekend since the
Sachsenring GP last July, and he's having to adapt to a very different
machine such has been Kawasaki's development programme.

"It was quite a hard day for me because everything is new on the bike,
and I only have one machine. Even my helmet and leathers are new so
that made it feel strange as well," said the German. "There is a
different frame, swingarm and fairing. I think there is almost nothing
the same from the last time I rode it.

"I've improved by almost one second from the bike I was riding here at
the IRTA test in February and we found quite a good set-up in the two
hours we had but we know there's a lot of work to do tomorrow. There's
nothing to cheer about but we are making progress," added Alex.

"We're struggling for grip from the rear tyre. I tried a new front and
rear at the start of the session and crashed because I lost the front.
It was only on about the second lap," recalled Pitt. "The bike is
totally different from when we were here in February and it does feel
a lot better. Tomorrow we need to make the bike stop moving around so
much, we've got to get it more stable with more rear traction."

)

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 11-05-03 10:03

> [...]
> uanset kun være en del af forklaringen når man se på nogle af de andre
> teams og faktisk er nogle af 250-racerne (3 af RSW'erne) hurtigere

De kører også på Dunlop-dæk, som nok ikke kan tilbyde de samme som Michelin
som alle andre på nær KR3 kører på.
Sidste år kørte Suzuki på Dunlop men de skiftede til Michelin mit i sæsonen,
gæt selv hvorfor.

> Har de ? )

Ja, bl.a Toni Mang var da verdensmester på deres KR250/350 i begyndelse af
80`erne var det vist.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : MKS - 74

Dato : 11-05-03 10:13

On Sun, 11 May 2003 11:03:25 +0200, "D@n Dethlefsen"
<sotaFJERN@tdcadsl.dk> wrote:

>De kører også på Dunlop-dæk, som nok ikke kan tilbyde de samme som Michelin
>som alle andre på nær KR3 kører på.

Jeps - jeg har lige hørt Alex Hoffman give et interview hvor han netop
siger at de har store problemer med at få "traction" altså kræfterne
overført til asfalten men også chassis'et giver problemer...

>Ja, bl.a Toni Mang var da verdensmester på deres KR250/350 i begyndelse af
>80`erne var det vist.

'K - langt før min tid ),for de seneste 5-10 år kan jeg ikke
rigtigt huske noget spektakulært på internationalt niveau.

Fra : Armand

Dato : 11-05-03 14:03

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> skrev i en
> [...]
>
> 'K - langt før min tid ),for de seneste 5-10 år kan jeg ikke
> rigtigt huske noget spektakulært på internationalt niveau.

Kork Ballington var i en årrække "tung" på Kawasaki i 500'er-klassen, Men
det sluttede da salig Barry Sheene og Suzuki's RG500 kom med i spillet!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 11-05-03 13:48

> [...]
> Low grip levels and high track temperature made for yet another
> problematic start for Kawasaki as the crucial European stage of the

Kawa' kører på Dunlop, i modsætning til (næsten?) resten af feltet, og det
er hos Dunlop at de sveder :-|

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 10-05-03 18:01

On Sat, 10 May 2003 15:46:47 +0200, "D@n Dethlefsen"
<sotaFJERN@tdcadsl.dk> wrote:

>Ja, det bliver spændende imorgen

Det gør det garanteret )

>, jeg har meget store forhåbninger til
>Bayliss

Ja for Capirossi plejer jo at køre af...jeg kan dårlig huske hvornår
han har kørt et helt fejlfrit løb ),så får vi se om Ducatierne kan
køre et helt løb eller hvornår dækkene giver op,sikkert er det at
Bayliss ikke sådan giver sig.Jeg tror nu nok at Rossi er klar på trods
af hans 5. plads idag,det er stadig ham der kører flest hurtige
omgange,Ukawa han kører nok af,det plejer han,Max tror jeg også lidt
på...jeg håber på Sete,men nu er han kørt af 3-4 gange i samme sving
så den går nok ikke et helt løb ...

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 11-05-03 08:08

> Jeg tror nu nok at Rossi er klar på trods
> af hans 5. plads idag,det er stadig ham der kører flest hurtige
> omgange,

Det er jeg bange for at du har ret, manden kan sgu køre motorcykel, men han
er vil også kun et menneske.........

Vi får se, jeg tro stadigvæk på at det nok skal lykkes for Bayliss & Ducati
hvis ikke idag så en af de andre løb i sæsonen.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Jakob

Dato : 11-05-03 02:10

MKS - 74 wrote:
> 2 Ducs i front - flot Ducati :
Ja - det er for cool

> Rossi kun nr. 5,men voldsomt tæt -

Var det mig der så forkert eller gik han på baghulet i indgangen til
langsiden, da han skulle starte den sidste omgang? Anyway hvis han ikke
vinder det løb, er det ikke fordi han ikke fik pole.

> 21. Hoffman
> 22. McCoy
McCoy slået af en rookie.. Det fortæller vel alt om kawasaki :-|

--
Jakob, zx6r (til salg)

Fra : MKS - 74

Dato : 11-05-03 06:01

On Sun, 11 May 2003 03:09:40 +0200, Jakob <usenet@gertz.net> wrote:

>Ja - det er for cool

Jepper en italiener på en italiensk MC - Kan de også gennemføre det
idag vil jublen ingen ende tage,men de er dog udmærket godt klar over
at løbsbetingelser er noget ganske andet og at de kan få dækproblemer,
det kunne nu være lidt rart hvis de kunne...Kunne vi få Edwards'
Aprilia op i top-5 også ville det heller ikke gøre noget

>Var det mig der så forkert eller gik han på baghulet i indgangen til
>langsiden, da han skulle starte den sidste omgang?

Så jeg ikke,men da de gør det hele tiden skal det såmænd nok passe.

> Anyway hvis han ikke
>vinder det løb, er det ikke fordi han ikke fik pole.

Naturligvis ikke,i modsætning til bilrace har position på grid'en mest
psykologisk betydning men han var dog ikke begejstret for sin 5. plads
og sagde han blev blokeret på sin sidste hurtige omgang,uden at det
dog giver ham krise af den grund - Rossi er jo en cool customer der
ved hvad han kan

>McCoy slået af en rookie.. Det fortæller vel alt om kawasaki :-|
>Jakob, zx6r (til salg)

Fin salgstale Jakob - skal der så en Duc i garagen ?? )

Fra : Jakob

Dato : 11-05-03 11:18

MKS - 74 wrote:

> Fin salgstale Jakob - skal der så en Duc i garagen ?? )

ja - ok - det fortæller alt om kawasaki's motoGP deltagelse..
Og ja - planen er at skifte til duc..
--
Jakob, zx6r (stadig det bedste køb