Kan en politi laser ikke dú på plast ?
Fra : Morten Juel

Dato : 09-05-03 20:59

Hi alle

Jeg kom kørende på havnegade i næstved, og det er jo fredag så brian bilerne
er på gaden, og det er deres samlingssted.. Jeg kommer rundt om et hjørne,
jeg mener men må køre en 50-60 stykker, men jeg tror sq jeg kørte en 90
stykker, lige meget hvad så var det for meget, og der stod 3 strømere med en
laser pistol !! Hvorfor hulen tog de mig ikke ?? Virker den ikke på alt
offroaderens plastik ?

For satan den køre ellers godt med såen 2 nye Metzler Enduro 3 dæk og en ny
bagskive og nye klodser for/bag. )

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Hekto

Dato : 09-05-03 21:20

In article <b9h113$k0q$1@sunsite.dk>, Morten Juel says...
> Jeg kom kørende på havnegade i næstved, og det er jo fredag så brian bilerne
> er på gaden, og det er deres samlingssted

- Og hvad er du så??????? ;0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Morten Juel

Dato : 09-05-03 21:36

> - Og hvad er du så??????? ;0)

heh var ikke dernede med 3tyrkeren idag.. men ja jeg køre med glæde derned
normalt )

Fra : RacerNiels

Dato : 09-05-03 23:22

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> wrote in message

[snip]
> For satan den køre ellers godt med såen [snap] en ny
> bagskive og nye klodser for/bag.
[snude]

Abe.... hvor meget tror du lige en ny bagskive m. klodser gi'r i svinget??
;-b

Hvis bare en org. potte med snotlyd giver 2 er jeg glad - skal på Knutstorp
om 6 timer.

Niels
S FAU

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-05-03 08:02

> ?? Virker den ikke på alt offroaderens plastik ?

Jo det gør den - jeg afventer *pænt* et brev fra horsens politi fordi
jeg blev målt på scooteren, og den består jo stort set ikke af andet end
plastik. Du var nok bare heldig ...

/A

Fra : Hekto

Dato : 10-05-03 08:33

In article <b9i864$729$1@sunsite.dk>, "Anders Majland \(Replace DOT
with . in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk>
says...

> Jo det gør den - jeg afventer *pænt* et brev fra horsens politi fordi
> jeg blev målt på scooteren, og den består jo stort set ikke af andet end
> plastik. Du var nok bare heldig ...

Laseren er ligeglad med hvvad cyklen og bilen er lavet af, når mare den
har en parabol eller en nummerplade foran! Prøv selv med en laserpen!
Måske de nye lygter, med en kraftig linse, ikke gør det muligt at få så
god reflektion.

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 10-05-03 08:41

> [...]
> den har en parabol eller en nummerplade foran! Prøv selv med en
> laserpen! Måske de nye lygter, med en kraftig linse, ikke gør det

Så skal man bare køre slalom så de ikke kan ramme?
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Hekto

Dato : 11-05-03 09:22

In article <3ebcacec$0$89594$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Rune
\(Bandit600R\)" <REMOVETHISRune.Romdal@tdcadsl.dk> says...
> Så skal man bare køre slalom så de ikke kan ramme?

Det kræver kun et ganske kort 'blink' at få en måling.
Så alt hvad der er nødvendigt er en reflekterende overflade, der sender
lys nok tilbage til at det kan detekteres. I princippet kan alle blanke
flader anvendes; men jo mere der sendes direkte tilbage mod laseren, jo
'bedre' (afhængig af hvordan man ser det!).

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-05-03 11:22

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message

> [...]
> har en parabol eller en nummerplade foran! Prøv selv med en laserpen!
> Måske de nye lygter, med en kraftig linse, ikke gør det muligt at få så

Det afføder lige et andet spørgsmål vedr. de der automatiske fartmålere, dem
som fortæller dig hvor hurtigt du kører og evt. også hvor stor en bøde man
kunne have fået...

Når jeg kører på min RF600R kan jeg ikke med min bedste vilje få dem til at
vise noget, men mindre (altså rent hypotetisk) jeg står fuld oprejst og med
armene ud til siden, som et andet fulgeskræmsel. Men kører jeg derimod på
min kærestes FZR600US, så virker de næsten hver gang ?!

Er det noget med fronten på MC'en eller hur? Min pointe er at RF'eren er
pænt strømlinet, mens FZR'en har en meget lige front og 2 flade paraboler!

Sååå....... hvad kører I på og virker de der kasser for jer?

Thore

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 10-05-03 11:29

> Sååå....... hvad kører I på og virker de der kasser for jer?
>
> Thore

Jeg kører på en let ombygget Bandit600 og det er meget forskelligt, det er
dog for det meste de samme der ikke kan fange mig, og de andre er det ca.
50% af gangene det samme...

Fra : Michael Madsen

Dato : 10-05-03 12:49

Kører SV650 og kan heller ikke få en korrekt måling. Tit når jeg ræser forbi
viser den kun ca 60???

Fra : Brian W.

Dato : 10-05-03 11:54

SmaRTrxxv wrote:
> [...]
> paraboler!
>
> Sååå....... hvad kører I på og virker de der kasser for jer?

Jeg har stadig ikke mødt dem på min vej. Vi blev dog godt nok stoppet i
en formationskørsel en dag. pga en prøveplade. Farten var han ligeglad med.
( læs 140-150km/t på motorvejen)

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Anders Nielsen (RF 9~

Dato : 12-05-03 07:00

Har samme oplevelse på min RF900. Jeg har aldrig fået en måling ud af de
kasser. Ej heller selvom jeg sad og vinkede som en besat. Jeg har dog
ikke prøve fugleskræmsel-metoden, det må jeg prøve en dag!

Fra : Armand

Dato : 12-05-03 16:13

Anders Nielsen (RF 900) <nanders@eudoramail.com> skrev i en
> Har samme oplevelse på min RF900. Jeg har aldrig fået en måling ud af de
> kasser. Ej heller selvom jeg sad og vinkede som en besat. Jeg har dog
> ikke prøve fugleskræmsel-metoden, det må jeg prøve en dag!

Hvis denne tråd fortsat udvikler sig i denne retning, så forudser jeg at
RF'erne vil blive den helt store sællert fremover

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-05-03 22:35

> Hvis denne tråd fortsat udvikler sig i denne retning, så forudser jeg
> at RF'erne vil blive den helt store sællert fremover

Ja, men der må vel være nogle herinde på RF400/600/900 der har modtaget en
bøde på den måde, så de kan mane rygterne til jorden.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 10-05-03 12:05

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har en parabol eller en nummerplade foran! Prøv selv med en laserpen!
> Måske de nye lygter, med en kraftig linse, ikke gør det muligt at få så

Hvis vi snakker de der manuelle laser "pistoler" de bruger, så var jeg så
heldig at få lov at prøve en engang...
Hvis det er biler, skyder de efter nummerpladen eller generelt fronten, det
er bedst at den er nogenlunde lodret, så der reflekteres noget. Med mc og
scootere osv. skyder de på manden, dvs. hvis man kører noget hvor man sidder
nogenlunde oprejst, skyder de på brystet, og det virk er helt fint. - Jeg
ved ikke lige hvordan det ser ud, hvis man ligger ned... Jeg vil tro at
enten en tilpas lodret front, eller en hjelm kan gøre det.

Det korte af det lange er, at med mindre man pakker sin mc ind i det samme
som de der stealth fly, så er man i "fare zonen"

/Kristoffer

Fra : Morten Juel

Dato : 10-05-03 09:47

> Jo det gør den - jeg afventer *pænt* et brev fra horsens politi fordi
> jeg blev målt på scooteren, og den består jo stort set ikke af andet end
> plastik.

Jow jow, men en scooter er jo lakeret = glat blank overflade !! en Offroader
er rå plast !

> Du var nok bare heldig ...

Tjaa måske

Fra : Oros

Dato : 10-05-03 14:11

Hvis det er et par politifolk der manuelt står og skyder fra et stativ skal
man da stoppes længere fremme af vejen for at hæfte for noget skal man ik?
De skyder da ikke samtidig billeder fra det stativ?

CBR 600F uden kåbe hvormed jeg endnu ikke har fået en fartmåler til at give
udslag overhovedet...

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Michael Madsen

Dato : 10-05-03 16:24

Oros

Det er sådan et apparat der f.eks. står i Landsbyen I Ishøj, eller på
køgevejen kildebrønde,og den ved jeg at du burde kende!!! Sådan er der bare
oplyser farten uden bemanding!

Maz-1

Fra : Oros

Dato : 11-05-03 12:07

"Michael Madsen" <Maz-1@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Det er sådan et apparat der f.eks. står i Landsbyen I Ishøj, eller på
> køgevejen kildebrønde,og den ved jeg at du burde kende!!! Sådan er der
bare
> oplyser farten uden bemanding!

Jeg kender godt de her "trailere" der måler hastighed, men de viser intet
når jeg suser forbi dem. Jeg ved også godt at de udelukkende er til
oplysning og samtidlig lidt præventiv effekt.
Det "stativ" jeg omtaler er det som policen bruger når de laver en bemandet
måle-razzia, altså ikke en foto-vogn, men et stativ hvorpå de har laseren de
skyder målingerne med. Efter min bedste overbevisning kan dette apparat ikke
også skyde billeder, men kun tage en hastighedsmåling hvormed politiet så
kan stoppe billist eller måske mcist og lange en bøde ud på målingen. Hvis
man ikke bliver stoppet når man kører forbi skulle jeg ikke mene man senere
kommer til at hæfte for noget, hvad er ellers grunden til at stoppe folk på
stedet?

Fra : Michael Madsen

Dato : 11-05-03 13:39

Det har du fuldstændig ret i. De kan ikke nappe billeder samtidigt!!!