Petroliums-resning... for meget af det god~
Fra : Morten Poulsen

Dato : 09-05-03 18:05

Hej NG... lige et hurtigt spørgsmål.

Det er vel efterhånden slået fast et par gange at man roligt kan rense sin
o-rings kæde med petrolium, men kan kæden tage skade hvis man gør det for
ofte? Jeg olierer kæden ca. en gang i ugen samtidig med en grundig vask af
hele MC'en. Når jeg alligevel er i gang med al grejet er det jo en lille
affære at rense kæden inden jeg smører den... muligvis er det fuldstændigt
unødvendigt, men er det også skadeligt?

--
Morten, Aalborg - Ducati 900S
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=244

Fra : TA

Dato : 05-06-03 12:33

"Morten Poulsen" <morten_kombat@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> affære at rense kæden inden jeg smører den... muligvis er det fuldstændigt

"Afrenses" betyder vel rensning med pensel i petroleumsbad?

Kæden tager næppe skade af at blive vædet med petroleum med jævne mellemrum.
Risikoen ligger snarere i at petroleumen i værste fald passerer o-ringene og
fjerner fedtet bag disse.

Det undrer dog, at det skulle være nødvendigt at afrense kæden når denne
"oliereres". Olien binder (IMHO) ikke snavs på samme måde som kædefedt.
Kædefedt har en tendens til at akkumulere snavs, hvorfor det kan blive
nødvendigt at rense en "beget" kæde fx een eller to gange om året.

Når kæden smøres med olie er en ugentlig aftørring med en petroleumsvædet
klud formentlig rigeligt, men det kan du bedst selv afgøre.

--
TA

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 05-06-03 16:11

TA wrote:
> [...]
>
> Når kæden smøres med olie er en ugentlig aftørring med en
> petroleumsvædet klud formentlig rigeligt, men det kan du bedst selv

Uha hvor er jeg glad for at kardantrækket er opfundet

</OT>
Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)
bmt@poet.dk

Fra : Hekto

Dato : 05-06-03 16:28

In article <3edf5cfe$0$13247$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Bent Erik
Thomsen says...
> Bent Erik Thomsen
> nær Aalborg
> Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> 1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
> 1987 BMW K100RS (Skal pudses)

Bøøøøølge!!!!
Et nyt medlem til foreningen!!! ;0)
Nu må BMW'en bare have en tur!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?