GN250 der tikker i motoren
Fra : Hans Lorentzen

Dato : 09-05-03 09:03

Jeg er ved at købe en Suzuki GN250 til konen. Den er ikke ret gammel, men da
det er en gammel skolecykkel, har den gået 56000 km. Den er dog blevet
renoveret på et tidpunkt. Problemet er, at den tikker et eller andet sted
fra cylinderen når den går. Lyden følger motoromdrejningerne. Topfarten er
lige godt 100.

Er det en kværnet motor, eller skal jeg bare skifte et eller andet
(knasten??)

Prisen er aftalt til 2000,-

/Hans Lorentzen
RF900 (og GN250?)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-05-03 09:34

> GN250 .... 56000 km. den tikker et eller andet sted
> fra cylinderen når den går. Lyden følger motoromdrejningerne.
> Prisen er aftalt til 2000,-

Hej Hans

Til den pris er det bare ind i kampen. Lav et komplet service på modellen og
kørt til motoren eksploderer. Derefter køber du en tysker til få penge og
flytter motoren over.

Billig transport til MEGET få penge.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Hekto

Dato : 09-05-03 10:43

In article <3ebb61ed$0$4375$d40e179e@nntp03.dk.telia.net>, hdl@kia.dk
says...
> Er det en kværnet motor, eller skal jeg bare skifte et eller andet
> (knasten??)

Det kan være knasten der slår 'sidelæns'.
Årsagen kan være lidt slid eller en skæv ventil-shims.
Er det det, kommer den som regel ikke hele tiden med kun ved lave
omdrejninger og med korte mellemrum.
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah ell. Yamaha SR/SRX
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Lorentzen

Dato : 09-05-03 11:11

Er det det, kommer den som regel ikke hele tiden med kun ved lave
> omdrejninger og med korte mellemrum.

Lyden er konstant. Den er lige kraftig ved lave og høje omdrejninger.

/Hans

Fra : Hekto

Dato : 09-05-03 11:37

In article <3ebb7fe4$1$29538$d40e179e@nntp04.dk.telia.net>, hdl@kia.dk
says...
> Er det det, kommer den som regel ikke hele tiden med kun ved lave
> >

> Lyden er konstant. Den er lige kraftig ved lave og høje omdrejninger.

Den er godt nok på syd-dansk; men det er den bedste side vedr. GS/GN
jeg kender:

http://www.ezwebz.com/gs-classic/tipps/zykopf_01.htm

Der står en rimelig forklaring på de forskellige Suzuki-motor-mislyde.

Fra : Morten dahl

Dato : 09-05-03 15:56

Hekto wrote:
> In article <3ebb7fe4$1$29538$d40e179e@nntp04.dk.telia.net>, hdl@kia.dk
> says...

> Der står en rimelig forklaring på de forskellige Suzuki-motor-mislyde.

Damn det må være en tung side så....

PS. har ikke prøvet linket selv..
--
Morten Dahl
Gixxer XXX - The Funky Style

Fra : Hekto

Dato : 09-05-03 18:24

In article <3ebbc175$0$48899$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Morten
dahl says...
> Damn det må være en tung side så....
>
> PS. har ikke prøvet linket selv..

Nøøøøh! ... der er en ganske grundig beskrivelse af alle 2!!!! ;0)
Det er jo ikke alle der kan genkende lyden af at den løber tør for
benzin!

.... prøv linket, og bliv overrasket!!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?