min første bøde :-(
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 08-05-03 19:38

hmm, blev sgu stoppet i dag for at køre 112 hvor jeg måtte køre 50.
HELDIGVIS var betjenten en gammel flink gut, så han gav mig "kun" en bøde
for min bagskærm der ikke er lang nok... Men hvordan er det lige man laver
den, så den er ok, for jeg skal jo til syn ??? Er det ok at fastgøre den med
strips i de 7 huller der er i den originale ?? Og hvordan laves den lettest
(murerspand ??) ??

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 08-05-03 19:43

On Thu, 8 May 2003 20:38:18 +0200, Peter Jakobsen wrote:
> hmm, blev sgu stoppet i dag for at køre 112 hvor jeg måtte køre 50.
> HELDIGVIS var betjenten en gammel flink gut, så han gav mig "kun" en bøde
> for min bagskærm der ikke er lang nok...

Mon det var den samme gamle gut der knaldede mig for nedslidt bagdæk +
for kort bagskærm? Kørte han i civilt tøj på en BMW offroad MC ting?

> Men hvordan er det lige man laver
> den, så den er ok, for jeg skal jo til syn ???

Blev du indkaldt til syn?

> Er det ok at fastgøre den med
> strips i de 7 huller der er i den originale ?? Og hvordan laves den lettest
> (murerspand ??) ??

Det vil jeg da tro.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
ZX-9R

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 08-05-03 21:02

"Michael Lyngbøl" <lyngbol@wheel.dk> wrote in message

> Mon det var den samme gamle gut der knaldede mig for nedslidt bagdæk +
> for kort bagskærm? Kørte han i civilt tøj på en BMW offroad MC ting?

ja, det var netop ham *g*, og jeg skal til syn...

Fra : Mikael Kofod

Dato : 08-05-03 20:27

Peter Jakobsen" skrev i en meddelelse
hmm, blev sgu stoppet i dag for at køre 112 hvor jeg måtte køre 50.
HELDIGVIS var betjenten en gammel flink gut, så han gav mig "kun" en bøde
for min bagskærm der ikke er lang nok >klip<

Nu vil jeg jo ikke gå hen og virke som en kordreng, der altid har gjort det
rigtige, osv osv
Jeg har da selv indkasseret 2 fartbøder, på de snart 12 år jeg har haft
kørekort...

Men hvor fedt er det lige at køre 112, hvor man må køre 50 ?? Og tilmed
bagefter, kun bekymre sig over en bagskærm ???

Er det kun mig der er underlig og synes at det er uforsvarligt ??

Hav en god Aften

Venlig Hilsen
Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-03 20:30

"Mikael Kofod" <mkofod@tdcadsl.dk> wrote in message
> Er det kun mig der er underlig og synes at det er uforsvarligt ??
>
> Hav en god Aften

Helt enig. Nu ved jeg ikke lige hvorhenne han kørte 112km/t i en 50km/t
zone, men jeg håber fandme ikke det var i en by-zone eller hvor der evt er
børn.
Så får han sku ikke min sympati.

Ja undskyld.

mvh
FB

Fra : // Overby

Dato : 08-05-03 20:30

> Men hvor fedt er det lige at køre 112, hvor man må køre 50 ?? Og tilmed
> bagefter, kun bekymre sig over en bagskærm ???
>
> Er det kun mig der er underlig og synes at det er uforsvarligt ??

Hørt!

Daniel

Fra : Castin

Dato : 08-05-03 20:36

Set i lyset af en tidligere tråd, hvor en journalist hagler MCister ned for
at køre uforsvarligt, har jeg kun hovedrysten til overs for den slags
kørsel......

Allan

Fra : Peter Aagaard

Dato : 08-05-03 20:43

Mikael Kofod wrote:
> [...]
> tilmed bagefter, kun bekymre sig over en bagskærm ???
>
> Er det kun mig der er underlig og synes at det er uforsvarligt ??

Nu kender jeg jo ikke forholdene på den vej han blev stoppet på, men
personligt forsøger jeg altid at holde den under de 60kmt i byerne og det
gælder både i bil og på mc og normalt følger jeg bare trafikken.
Til gengæld køre jeg noget mere kvikt uden for byerne hvor der er frit óg
plads til det, uden at genere andre.

Mvh. Peter
(og nej, jeg er heller ikke noget dydsmønster)

Fra : Poul Dam

Dato : 08-05-03 20:55

"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Er det kun mig der er ved at brække sig over de svar der er kommet.
Hvis det var et sted hvor børn og andre svagelige sjæle kunne komme
tror I så Peter betjent havde ladet nåde gå for ret?
Barer her i Odense er der mange steder man kun må kører 50, men
hvor man på korte strækninger kan give fuldgas uden farer for andre
end sig selv.
Poul Dam 46år CBR1100

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 08-05-03 21:01

"Poul Dam" <pouldam@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
> Barer her i Odense er der mange steder man kun må kører 50, men
> hvor man på korte strækninger kan give fuldgas uden farer for andre

Inden i myrder mig helt skal det altså tilføjes at det var på en lang lige
strækning (viborgvej), i forbindelse med en overhaling, og at betjenten
sagde at det IKKE var uforsvarligt, men jo alligevel ulovligt .... Jeg kører
sgu da ikke som en sindsyg, men ja, jeg kan godt lide fart !!! Hvorfor tror
i ellers jeg slap for fartbøden ???

Fra : ZX-10

Dato : 08-05-03 21:09

Ja jeg synes altså det er syyynd for broooooor..:)
Kenneth ZX-10
www.skanderborgmc.dk
Peter Jakobsen <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ebab78f$0$4346$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Ninja Rider

Dato : 08-05-03 21:11

Hejsa

Jeg er da ikke en skid bedre selv, men den tilføjelse du lige er kommet
med, ændre da helt på det folk har svaret på!

Jeg ved da fra mig selv, at hvis man lige skal lave en overhaling, inden
der kommer modkørenede, må man nogle gange give den lidt gas, men så
kommer man da meget let op på 100.

Det er da ikke fordi at jeg ligger og køre som død og helvede, men en
hurtig overhaling i ny og næ, kommer der nok.

Ligesom at man acclerer fra et lyskryds, og bremser lidt ned igen.

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja '03
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk

Fra : Soren Lindholt

Dato : 09-05-03 09:36

Peter Jakobsen <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> wrote in article
> [...]

kører
> sgu da ikke som en sindsyg, men ja, jeg kan godt lide fart !!! Hvorfor

112 = ikke sindsygt ?? Det er da i hvert fald ikke særlig begavet , fordi
hvis du nu mister kortet kan du kun få den fartfornemmelse der er på en
karrussel i de omrejsende tivolier...

Men nok om det, hvordan blev du målt??

--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 09-05-03 10:30

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> wrote in message

> [...]
>
> 112 = ikke sindsygt ?? Det er da i hvert fald ikke særlig begavet , fordi
> hvis du nu mister kortet kan du kun få den fartfornemmelse der er på en

Vi er helt enige om at det ikke var smart, men sket er sket, og så må vi jo
se om jeg lærer lidt af det... Men jeg mener nu stadig jeg kører efter
forholdene, men jeg skal nok lige passe lidt mere på gashåndtaget i
byzoner..

Jeg blev målt fra hans mc, en gammel off-road BMW.

Fra : Castin

Dato : 08-05-03 21:19

Det faktum at man kan, er ikke just lig med at man skal - gem din kløen i
højrehånden til landevejen eller motorvejen.....

Allan

Fra : Armand

Dato : 08-05-03 23:08

Poul Dam <pouldam@adslhome.dk> skrev i en

> [...]
> Barer her i Odense er der mange steder man kun må kører 50, men
> hvor man på korte strækninger kan give fuldgas uden farer for andre

At hænge sig selv ud herinde for en sådan forseelse er sågu' da en dumhed
der kun fortjener at blive flamet

Men jeg giver dig ret: De færreste kan selv undsige sig at have lavet noget
lignende, og det er for nemt at neddømme denne situation ud fra de få ord
der er skrevet om den :-|
Hvem har ikke lige rykket af for grønt lys og trukket modellen ud til det
røde i de første par gear?! Jeg mener: Det er sjældent at der er lyskryds
hvor man må køre med en fart á max rpm i 2.gear :-/

--
Armand.

Fra : Brian W.

Dato : 09-05-03 06:30

Armand wrote:
> [...]
> det røde i de første par gear?! Jeg mener: Det er sjældent at der er
> lyskryds hvor man må køre med en fart á max rpm i 2.gear :-/

Hørt. Findes der noget der er sjovere end en lille dyst ved lyskrydset når
begge cykler holder først for . Men ja det er sku lidt træls at miste
pappet i byzonen...
Mon ikke Peter oxo ved det til næste gang..

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 09-05-03 07:53

"Brian W." <Brian.wXXX@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> pappet i byzonen...
> Mon ikke Peter oxo ved det til næste gang..

Jeg skal nok være sød.....for det meste

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-05-03 14:54

"Hvem har ikke lige rykket af for grønt lys og trukket modellen ud til det
røde i de første par gear?! "

Så har jeg passeret de 100 km/t, hvis jeg gør det i 1. gear...... Så et par
gear, til det røde felt, går ikke for mit vedkommende i byen

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-05-03 16:21

On Tue, 13 May 2003 15:53:50 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Så har jeg passeret de 100 km/t, hvis jeg gør det i 1. gear...... Så et par
>gear, til det røde felt, går ikke for mit vedkommende i byen

Nej, det går heller ikke på min LM III - 1. gear ved 7700 rpm er ca.
110 km/t og man kan jo sagtens strække den til 8000 rpm, men så heller
ikke længere. Næ, bykørsel er ikke så sjovt med close-ratio-gearkasser
:-/

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 13-05-03 16:35

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk
skrev i news:b9qt8t$rnb$1@sunsite.dk
> [...]
>
> Så har jeg passeret de 100 km/t, hvis jeg gør det i 1. gear...... Så
> et par gear, til det røde felt, går ikke for mit vedkommende i byen

Hæ, jeg når sgi heller ikke at stoppe før næste regulering så

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 14-05-03 11:39

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> Så har jeg passeret de 100 km/t, hvis jeg gør det i 1. gear...... Så
> et par gear, til det røde felt, går ikke for mit vedkommende i byen

Tjaa, hvad kan jeg sige. Køb en RD, der skal du i 3 for at nå 100, men kan
stadig gøre det på under 5 sek. det er da sjovt...

Jens
RD