nogen der kender noget til...
Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 07-05-03 21:00

www.evosoft.dk

Ikke for at lave reklame, men ham gutten dernede er helt vildt flink...
Næsten for flink...
Er der nogen der kender noget til butikken?
Ris&Ros???

Oliver Bruchhaus.

Fra : Bjørn S

Dato : 07-05-03 21:27

"Oliver Bruchhaus" skrev
> Ikke for at lave reklame, men ham gutten dernede er helt vildt flink...
> Næsten for flink...
> Er der nogen der kender noget til butikken?
> Ris&Ros???

Desværre, nej, men nu kan jeg se af din anden posting om fjernbetjent
starter at du har brændt dig varm på en bestemt alarm hos dem
Blærerøv !! - bare den jo ikke står i gear .... ups... hvad skete
der... hurtigt gemmer man fjernbetjeningen i en lomme og kigger uskyldig og
undrende på

Når det er sagt er jeg ikke så sikker på om det er en god ide. For det
første, det værst tænkelige, kan du stoppe den igen fra fjernbetjeningen,
eller risikerer du at en eller anden hopper på cykkelen, brækker ratlåsen,
og kører sin vej ??
Kan alarmen monteres på cykkelen, rent praktisk ? Der er ikke så meget plads
til at gemme væk alarmmodul og ledninger som på en bil, en specifik mc-alarm
fylder tit mindre. At komme til de ledninger du trods alt også skal klippe
kan være svært på en mc, da de som oftest ikke er længere end de lige skal
være for at nå, og er godt indpakket i kabelstrømper.
Derudover indeholder denne alarm sensorer for en masse gejl du ikke kan
udnytte på din MC, og alle disse ting er med at fylde pladsen den behøver.
Pageren har begrænset rekkevidde, især hvis du bor i et murhus.

For min skyld må du selvsagt gøre hvad du vil med dine penger, men syntes
man betaler en masse for noget som ikke er praktisk anvendeligt.
Jeg ville gå efter en MC-specifik alarm som har bevægelses-sensor og en
eller to startspærrer, samt backup batteri af sirenen.
Så kan du afgøre om det skal være med fjernbetjening af selve alarmen, og
eventuelt en pager.

www.louis.de har flere til gode priser, Defa er et andet bud :
http://www.defa.com/mcsec.php3 , jeg har selv montert en derfra, men igen,
den er ikke helt ligetil at montere, og den har nogen unoder jeg ikke er så
glad for.
--
/Bjørn

Fra : Allan Bojesen

Dato : 07-05-03 21:39

Bjørn S wrote:
> Defa er et andet bud :
> http://www.defa.com/mcsec.php3 , jeg har selv montert en derfra, men
> igen, den er ikke helt ligetil at montere, og den har nogen unoder
> jeg ikke er så glad for.

Hvilke unoder tænker du på?

Allan Bojesen

Fra : Bjørn S

Dato : 07-05-03 21:48

"Allan Bojesen" skrev

> Hvilke unoder tænker du på?

Unoder, og unoder... nu er jeg jo også musiker, og den alarm er ikke en ren
fiss
Det mest irriterende er at den genaktiverer sig når den står i ro mere end
30 sekunder hvis ikke tændingen er på. Det er selvsagt smart at man aldrig
glæmmer at aktivere den, men irriterende hvis man sitter på cykkelen, eller
arbejder på den på den ene eller anden måde, og iflg. instruktionsbogen på
cykkelen har den ikke godt af at stå med tænding påslået for lang tid uden
at køre.
Det andet er at den har en antænnering som via en lille transponder på
nøjlehanken bruges til at slå fra alarmen, denne har lidt ringe følsomhet,
der skal tit flere forsøg til inden den slår fra alarmen. Egentlig skulle
den være placeret ved tændingslåsen, men p.g.a. omliggende metal fungerte
det ikke, så jeg måtte flytte den op på toppen af det ene gaffelben.
Sidst men ikke mindst har den en position hvor man kan slå
bevægelses-censoren fra ( ved f.eks færgeture), denne har det ikke lykkes
mig at aktivere endnu, men det må jeg nok øve mig lidt på inden sommerturene
starter - men igen, dette er også den funktion som jeg skal finde ud af
når jeg vil arbejde på cykkelen.

Bortset fra det, ja, så er jeg egentlig godt tilfreds med den.
--
/Bjørn

Fra : Allan Bojesen

Dato : 07-05-03 22:12

Bjørn S wrote:
.....snip....

> Bortset fra det, ja, så er jeg egentlig godt tilfreds med den.

Tak for svaret. Det lyder ikke til at være problemer der er værre end de kan
leves med eller fikses.

Allan Bojesen

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 07-05-03 21:55

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Blærerøv !! - bare den jo ikke står i gear .... ups... hvad skete
> der... hurtigt gemmer man fjernbetjeningen i en lomme og kigger uskyldig

Hehe... Jaaa.. Jeg har også luret over problemet, men der kom jo et par bud
til hvordan det undgårs.. Han ville også give mig et relæ med som slulle
kunne bruges til formålet..

> [...]
> eller risikerer du at en eller anden hopper på cykkelen, brækker ratlåsen,

Den kan også slukkes fra fjernbetj.

> [...]
> kan være svært på en mc, da de som oftest ikke er længere end de lige skal
> være for at nå, og er godt indpakket i kabelstrømper.

Jeg har en kammerat der mener at han kan gøre det.. Han har gjordt det før,
og er ikke bange for at gøre det igen! Der er en tysker der har sendt
mig nogle billeder hvor han står med delene i hånden, og de virker ikke til
at være voldsomt store...

> Derudover indeholder denne alarm sensorer for en masse gejl du ikke kan
> udnytte på din MC, og alle disse ting er med at fylde pladsen den behøver.
> Pageren har begrænset rekkevidde, især hvis du bor i et murhus.

Det er kun centrallås jeg ikke kommer til at kunne bruge.. Og fjernbetj.
skulle jo kunne række fra 500m. til 1,5km.

> For min skyld må du selvsagt gøre hvad du vil med dine penger, men syntes
> man betaler en masse for noget som ikke er praktisk anvendeligt.

Men det er jo lidt geil! Og jeg kan bare ikke lade være med sådan
noget!!!

> [...]
> eller to startspærrer, samt backup batteri af sirenen.
> Så kan du afgøre om det skal være med fjernbetjening af selve alarmen, og

Den eneste forskæl jeg ummidelbart mener at der er er at den ikke er
specielt lille i modulerne.. Men de er dog heller ikke så store at det ikke
kan lade sig gøre.
Og det med backup batteri det er jo så et problem som jeg lige skal have
løst!
Det plus den her har er at fjernbetj. vibrerer og bipper hvis der er nogen
der piller.. Og det er noget jeg helst ikke vil undværre.

> www.louis.de har flere til gode priser, Defa er et andet bud :
> http://www.defa.com/mcsec.php3 , jeg har selv montert en derfra, men igen,
> den er ikke helt ligetil at montere.

Den omtalte tysker der har sendt mig billederne har en af samme slags til
salg for 350eur. den er købt i us det er derfor prisen er som den er..
Men det ville være noget bøwl med garantien hvis der bliver noget.. Og jeg
har fået presset ham i sønderborg et godt stykke ned, så det jeg mener
virkeligt at det kan betale sig for mig! Og igen det med forsikringen hvis
jeg køber noget fra fx. louis og der bliver problemer med det, skal jeg bare
til at sende det tilbage og bøwle med det.. så hellere gi' lidt extra og
købe det her i nerheden...

Oliver Bruchhaus.