Erfaring med 520'er kæde på en ZXR ?
Fra : Steffen Hansen

Dato : 26-03-01 14:18

Hejsa...

Nogen her der kender nogen der laver 520 kædesæt til
en '91er ZXR... Eller et sæt der passer ?..

Mvh

Steffen - som fryser....
ZXR750R

Fra : Armand

Dato : 27-03-01 12:20

Steffen Hansen <steffen.hansen@dba.dk> skrev i en

> Nogen her der kender nogen der laver 520 kædesæt til
> en '91er ZXR... Eller et sæt der passer ?..

Nå, det var til en ZXR!

Er det ikke bare en gang pop (= værtshus-snak), som du har fået på
hjernen?

Vægttuning??
Det giver ikke nær så meget som den mer-effekt du kan vinde ved at
droppe O-ringskæden og smide en standard eller "Race"-kæde på - Og det
er ikke engang værd at skrive hjem om :-/
Får du rullet modellen før/efter vil pågældende bænks udsving være
større end gevinsten!!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-03-01 15:17

"Steffen Hansen" <steffen.hansen@dba.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen her der kender nogen der laver 520 kædesæt til
> en '91er ZXR... Eller et sæt der passer ?..
> ZXR750R

Jeg kører med 520 kæde på min GS500. Og på min XR600. Og på min KX250. Og på
min EXC380. Men der er også lidt af et spring fra en 65hestes EXC380 til en
100+ hestes ZXR!
Jeg ville nok ikke turde give min ZXR gas, hvis jeg vidste at den var
monteret med 520-kæde.
Kald mig bare kylling...

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 30-03-01 10:09

> [...]

en
> 100+ hestes ZXR!
> Jeg ville nok ikke turde give min ZXR gas, hvis jeg vidste at den var

Ja

MEn en 520 kæde er altså lige så stærk som en 530 (under samme
forudsætninger mht. materialevalg, laske tykkelse og pinstørrelse). Den
markante forskel er at fladetrykket på tandhjulene er markant større på 520
kæden (da tandhjulsbredden er 66% af 530 tandhjulene's) Og dette højere
fladetryk medfører at slidtagen bliver større = kortere levetid, men det er
også den eneste minusfaktor i det spil. Jeg har faktisk overvejet en nøjere
ingeniørmæssig undersøgelse af de økonomiske konsekvenser af at bruge hhv.
den voldsomste 530 X kæde (den er svinedyr) og så bruge de noget billigere
520 HD ræser kæder.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Mads Lund

Dato : 30-03-01 10:24

Kig evt på www.bandcexpress.co.uk angående kæder, de er ok prismæssigt.

Mads Lund
Ninja9RT, med B&C alukædehjul

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-03-01 17:18

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse

> MEn en 520 kæde er altså lige så stærk som en 530 (under samme
> forudsætninger mht. materialevalg, laske tykkelse og pinstørrelse).

Hmmm...
Så blev jeg sgu også klogere idag!
Den her NG ting er sgi ikke så ringe endda.

Rittig