Aprilia Pegaso
Fra : Martin K. Gammelholm

Dato : 08-05-03 02:28

Hej gruppe :D

Jeg går og overvejer en Aprilia Pegaso 650, da jeg savner godt optræk, i
stedet for de utroligt mange RPM min GSX250 skal ha'.

Så ville jeg da lige høre om nogle har erfaringer med maskinen, gode såvel
som dårlige? :)

MHV
Martin

Fra : Jake

Dato : 07-05-03 18:16

"Martin K. Gammelholm" <buzzlightbeer@mail.dk> wrote in message
> [...]
> stedet for de utroligt mange RPM min GSX250 skal ha'.
>
> Så ville jeg da lige høre om nogle har erfaringer med maskinen, gode såvel

Check lige din dato

/Jake

Fra : Martin K. Gammelholm

Dato : 08-05-03 03:28

øhh ja, d.7. Maj 2003 ...?

Fra : Jake

Dato : 07-05-03 18:32

> øhh ja, d.7. Maj 2003 ...?

Det var bare fordi dine indlæg er angivet til at være sendt den 8.

/Jake

Fra : MKS - 74

Dato : 07-05-03 18:35

On Wed, 7 May 2003 19:28:07 -0700, "Martin K. Gammelholm"
<buzzlightbeer@mail.dk> wrote:

>øhh ja, d.7. Maj 2003 ...?

Okay så tjek lige din tidszone også for du kører med -7 timer hvor det
korrekte for DK i hvert fald er +2 timer...derfor ser ud for os andre
som om du lever i fremtiden,så spørgsmålet er derfor er liver bedre i
fremtiden end nutiden ? )

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Martin K. Gammelholm

Dato : 08-05-03 03:55

altså både dato og tid passer i uret, så ka jeg ikk gøre mere for jer...
Kommentere nu indlægget i stedet plz

Fra : MKS - 74

Dato : 07-05-03 19:22

On Wed, 7 May 2003 19:55:11 -0700, "Martin K. Gammelholm"
<buzzlightbeer@mail.dk> wrote:

>altså både dato og tid passer i uret, så ka jeg ikk gøre mere for jer...

Det kan du nu godt selvom den tid du ser og den dato du ser passer,så
hjælper det ikke meget når tidszonen er forkert,vi ser det indlæg jeg
kommenterer her som postet kl. 04:55 d. 8 Maj fordi din tidszone er -7
timer i forhold til STD-tid (skal være +1 timer i forhold til GMT,+2
timer i forhold til STD-tid p.ga. sommertiden)

For dig ser alt normalt ud for os andre er du 9 timer foran,Højreklik
på dit ur gå ind i tidszone og stil det til københavn og ikke
Arizonatid som du kører på nu ).

>Kommentere nu indlægget i stedet plz

Jamen Halloooo...det gør vi jo også,en del af det i hvert fald,bare
den "forkerte" del...tag det nu ikke ilde op,men prøv det - en helt ny
og tørrere fornemmelse )

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-05-03 18:36

> Jeg går og overvejer en Aprilia Pegaso 650, da jeg savner godt
> optræk, i stedet for de utroligt mange RPM min GSX250 skal ha'.

Det kan jeg godt forstå - Sådan en har stået længe på min ønskeseddel

Hvilker årgange / pris har du kig på ?

-96, 97-2000 eller indsprøjtningsmodellen ?

Hver opmærksom på at mange af de 97 % 98'ere der er 96 modellen. Aå hvis
du ser en blå "97'2 er det næsten sikkert en 96'er der blev solgt
billigt i 97.

De største ændringer i 97 - Pegaso 3
Glidelejer til krumtappen

Anden knastaksel

Ny luftfilter med papirindsats

Optimeret på karburator

Anden motorblok

Anden udstødning

Ny afdækning af forreste kædehjul

Andet sæde og anden kåbe

22Liter tank

Se også
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&threadm=b24v21%24fba%241%40sunsite.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fnum%3D100%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26newwindow%3D1%26q%3DRitzelabdeckung%2Bmotorcykel

Et par links

http://surf.to/schradt

http://members.optushome.com.au/glitch1/Pegaso/

http://www.endurobikes.com/discuss/forumdisplay.php?forumid=8

http://www.redjacket.freehomepage.com/cgi-bin/b/726/64/dXNlcmJhbm5lcg==/is/675/?ns_9244

http://home.online.no/~aeihanse/pegaso.htm

http://www.dd.chalmers.se/~f94hekl/pegaso.html

Eneste negative jeg rigtigt har kunne finde er at en del har fået utæt
toppakning (så den æder vand) og så T.M.P. reservedelspriser og
leveringstid

/A

Fra : NikolajH

Dato : 08-05-03 09:58

> Jeg går og overvejer en Aprilia Pegaso 650, da jeg savner godt optræk, i
> stedet for de utroligt mange RPM min GSX250 skal ha'.

Glæd dig til bundtrækket, havde en CB750F før og den virkede tam
sammenlignet med Pegaso'en.

> Så ville jeg da lige høre om nogle har erfaringer med maskinen, gode såvel
> som dårlige? :)

Jeg har en Pegaso fra '95. Hvis du er høj kan du glæde dig over den høje
sæde højde, du får et kanon overblik. Udstødningen er et af de svage
punkter på modellen, den ruster hurtigere end hurtigt, hvis du får en med
en hel udstødning skal du sørge for at få gjort noget ved den med det
samme, en original koster ca.10kkr. en uoriginal deVinci ca.6kkr. Jeg kan
ikke køre de 21km/l. som det siges den kan, nærmere 16 km/l.. Den render
uden problemer 160-170, men så går en del af morskaben af... Ellers kan du
glæde dig over en kanon all round cykel, god i byen, klare sig fint på
motorvej og bliver vejen lidt grusset så er det heller ikke noget
problem.. Bedst af alt, du kan roligt lægge den langt ned i svingene uden
noget rager på, den æder langt hurtigere cykler i svingene medmindre der
sidder en rigtig øvet rytter i sadlen! :)

God fornøjelse
Nikolaj

Fra : Martin K. Gammelholm

Dato : 08-05-03 10:19

Tak for svaret, det er da en cykel der skal prøves :)
Mhs. til udstødningen...

> [...]
> en hel udstødning skal du sørge for at få gjort noget ved den med det
> samme, en original koster ca.10kkr. en uoriginal deVinci ca.6kkr.

Du siger altså at en org. koster 10.000kr?! det lyder totalt overdrevet, det
kan da ikk passe...?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-05-03 10:58

> Du siger altså at en org. koster 10.000kr?! det lyder totalt
> overdrevet, det kan da ikk passe...?

Jo der er T.M.P's pris ... Jeg ved dog ikke hvad den koster i
tyskland - Prøv evt at høre ZMG motorsport der er officiel aprilia
forhandler dernede

/A

Fra : NikolajH

Dato : 08-05-03 12:03

> Du siger altså at en org. koster 10.000kr?! det lyder totalt overdrevet, det
> kan da ikk passe...?

Enig, jeg går af samme grund og kigger efter en Pegaso i god stand i
Tyskland, uden alt for mange kilometer, så har jeg en ordentlig omgang
reservedele... Håber du kan få dig en god prøvetur, men pas nu på, det kan
hurtigt blive en dyr prøvetur!!! :)

Nikolaj

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 08-05-03 17:55

Martin K. Gammelholm wrote:
> [...]
> optræk, i stedet for de utroligt mange RPM min GSX250 skal ha'.
>
> Så ville jeg da lige høre om nogle har erfaringer med maskinen, gode

Jeg har en Yamaha TDM 850 lidt samme stil. Hov nåå ja den er til salg

--
MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 09-05-03 13:06

Prøvekørsel af seneste version af Pegaso (injection) findes på
www.politiken.dk/biler