Returvarer til Hein-gericke ?!?
Fra : MKS - 74

Dato : 07-05-03 15:51

Hello Boy'oz

Jeg har nogle returvarer til HG,da de smart nok har sendt mig et par
støvler i 2 forskellige modeller (heldigvis bestilte jeg 2 par og
de andre passer perfekt ) ).

Så nu vil jeg jo egentlig gerne sende det ene par tilbage og der _er_
da også en returseddel med,som dog umiddelbart mest synes beregnet på
tyske forhold,men det virker vel antagelig.Det eneste jeg godt lige
vil vide er hvad med portoen for returforsendelsen,skal man gøre dem
specielt opmærksom på den eller finder de selv ud af det ??

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-05-03 16:02

Nu ved jeg ikke hvilken HG-shop du har handlet i. Men den i Flensborg sender
fragtfrit begge veje. Jeg gik blot ned på posthuset og sendte pakken retur
til butikken. Jeg udfyldte ikke nogen "returpapirer", og heller aldrig set
dem. Men om det er anderledes hos andre HG'er, ved jeg ikke.

Desuden kan de tale dansk i Flensborg.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : MKS - 74

Dato : 07-05-03 16:09

On Wed, 7 May 2003 17:01:37 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Nu ved jeg ikke hvilken HG-shop du har handlet i.

Desværre (i denne forbindelse) fra Hovedsitet.

> Men den i Flensborg sender
>fragtfrit begge veje.

Øhh fragtfrit begge veje,hvordan så lige det,du skulle vel betale for
at sende den tilbage skulle du ikke,man kan vel ikke sende en pakke
retur som modtager betaler ?

>Jeg gik blot ned på posthuset og sendte pakken retur
>til butikken. Jeg udfyldte ikke nogen "returpapirer", og heller aldrig set
>dem. Men om det er anderledes hos andre HG'er, ved jeg ikke.

Jeps kender godt Flensborg og bruger dem normalt også ,men i dette
tilfælde havde de ikke de pågældende varer.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-05-03 16:14

"Øhh fragtfrit begge veje"

Jeps. De trækker blot beløbet fra mit næste køb. Jeg ved ikke om de kan
sende pengene. De har før sat penge tilbage på mit Visa på en vare som jeg
ikke ville have alligevel. Om de kan det med porto, ved jeg ikke.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : MKS - 74

Dato : 07-05-03 16:21

On Wed, 7 May 2003 17:13:58 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Jeps. De trækker blot beløbet fra mit næste køb. Jeg ved ikke om de kan
>sende pengene. De har før sat penge tilbage på mit Visa på en vare som jeg
>ikke ville have alligevel. Om de kan det med porto, ved jeg ikke.

Nej og det er jo lige det,det koster ca. 120-130 kr at sende dem
tilbage og det gider jeg da ikke lige umiddelbart at betale når det nu
er dem der har lavet en fejl.En tilgodeseddel på portoen ville da være
okay,men hvordan det så lige skulle strikkes sammen det ved jeg
ikke,jeg antager at de bare fører beløbet for varen tilbage,det
skriver de selv på deres returseddel,de skriver også at reurportoen er
"frei",men hvordan det lige foregår når pakken kommer fra DK med porto
påført i DKK og om de lige kan finde ud af at omregne det til Euro ja
det er jo spørgsmålet.Så det var det jeg lige ville høre om nogen
havde prøvet før,har forøvrigt også tilskrevet dem en mail....

Fra : A.P. Ibsen

Dato : 07-05-03 16:44

Det er kun intert i Tyskland at returporto betales af Hein-Gericke.

Fra DK må du selv betale.... Træls, men sandt.

hilsen

API

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-05-03 16:57

"Fra DK må du selv betale...."

Det er så endnu en god grund til at handle hos HG i Flensborg.

Fra : MKS - 74

Dato : 07-05-03 17:50

On Wed, 7 May 2003 17:44:18 +0200, "A.P. Ibsen" <api@email.dk> wrote:

>Fra DK må du selv betale.... Træls, men sandt.

Spørgsmålet er så om det også gælder når _De_ har lavet en fejl.

Det er korrekt at man uanset begrundelsen kan sende portofrit tilbage
i Tyskland uden videre indenfor 14 dage efter alm postordreregler,men
kun hvis varen koster over 40 Euro ellers skal også tyskerne selv
betale porto.Og man kan også returnere fra udlandet og få pengene
retur for varen selvom den er korrekt fremsendt,hvis bare man selv
betaler returportoen,men når _de_ laver en fejl og ikke sender den
korrekte vare så er jeg mere i tvivl,umiddelbart virker det i hvert
fald ikke rimeligt at jeg skal betale for deres fejl.I deres
returseddel står der noget om fairplay - Nu har jeg sendt dem en mail
og så får vi se hvad de svarer .

Fra : A.P. Ibsen

Dato : 07-05-03 19:05

Lad høre hvad de svarer.