Erstatnings spørgsmål.
Fra : Michael

Dato : 07-05-03 15:14

Hejsa.

Efter at jeg for 2 uger siden uforskyldt blev påkørt bagfra på
motorvejen fra Hørsholm, har jeg idag fået besked om at min MC
sandsynligvis først bliver klar i midten af juni.

Problemet er at der skal et nyt stel hjem fra Japan.

Nu er spørgsmålet, kan jeg forlange kompensation for ikke at have et
køretøj til rådighed i små 2 måneder. ?????

Hvad nu hvis det tager længere tid at få lavet min MC, hvad gør jeg så
med en MC-ferie som jeg har betalt for. ????

Kan jeg forlange at få en leje MC. ?????

Modparten har hele ansvaret for ulykken, og han bil bliver lavet på 1
uge.

Jeg har intet ansvar, og skal vente 2 måneder eller mere på at komme på
gaden igen.

Mvh.
Michael.

XV 1100 Virago

Og som er temmelig frustreret efter dagens melding fra
mekanikkeren........

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-05-03 15:27

> Nu er spørgsmålet, kan jeg forlange kompensation for ikke at have et
> køretøj til rådighed i små 2 måneder. ?????

Hvis du bruger din mc erhversmæssigt (din arbejdsgiver kræver at du har
et køretøj til rådighed) har du en chance. Kender en der (i bil) blev
påkørt af en bybus. Der ås bybusselskabets forsikringsselskab udgiften
til en lejet bil.

> Modparten har hele ansvaret for ulykken, og han bil bliver lavet på 1
> uge.

Hvis maskinen var "næsten ny" har du måske også mulighed for at få en
kontant erstatning for værditabet på at mcen har været skadet.

Men spørg i dk.videnskab.jura.

/A

Fra : Sune

Dato : 07-05-03 20:31

"Michael" <ms@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Efter at jeg for 2 uger siden uforskyldt blev påkørt bagfra på
> motorvejen fra Hørsholm, har jeg idag fået besked om at min MC
> sandsynligvis først bliver klar i midten af juni.
[klip]
> Modparten har hele ansvaret for ulykken, og han bil bliver lavet på 1
> uge.

Jo, men må han køre i den nu Man skulle næsten tro, at kortet
"deponeres".

> Jeg har intet ansvar, og skal vente 2 måneder eller mere på at komme

> gaden igen.

Slap du helt uden mén ?

vh Sune

Fra : Michael

Dato : 08-05-03 18:57

Hej Sune.

Sune skriver:

> Jo, men må han køre i den nu Man skulle næsten tro, at kortet
> "deponeres".

Det kan der jo være noget om, men jeg ved ikke om han mister/ har mistet
kortet.

> på
>
> Slap du helt uden mén ?

Ja & Nej. På langt sigt er der intet, men mine håndled er stadig meget
ømme. Jeg går til behandling hos min pysioterapeut som siger at der kan gå
et par måneder inden jeg er 100 % ok i mine håndled.

Men igen, det er stadig billigt sluppet.

Mvh.
Michael

Fra : Futte & Co.

Dato : 08-05-03 20:49

"Michael" <ms@sport.dk> wrote in message news:3EB91495.EFEBFEC3@sport.dk...
> [...]
> uge.
>
> Jeg har intet ansvar, og skal vente 2 måneder eller mere på at komme på

Hej Michael
Det bedste du kan gøre er at tale med en advokat, eventuelt en advokathjælps
advokat.
Det plejer ikke at koste noget at spørge. Ellers kan du bede om en pris på
en ½ time.
Vi har , her i huset, været i næsten samme klemme, dog med 4 hjulet medlem
af familien. Vi fik stillet bil til rådighed, betalt af modpartens
forsikring.

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975