Komponent-registrering i Delphi !
Fra : Thomas P

Dato : 26-03-01 14:14

Jeg står i den uheldige situation, at jeg sådan set ikke ejer min egen
computer. Derfor er jeg nødsaget til at dele den med min lillebror, som af
en eller anden grund konstant skifter baggrundsskærmen på computeren !! Som
en løsning på dette irritationsmoment, har jeg nu endelig fået mig taget
sammen til at oprette en ny 'bruger'. Det hele er efterhånden sat pænt op,
men jeg har et stort problem - min komponenter i delphi påstår at de ikke er
registrerede og Delphi nægter hårdnakket at lade mig bruge dem... min
komponentsamling er temmelig stor og det vil nok tage mig ca. 9 timer at
sidde og flappe dem ind i systemet på kryds og tværs - derfor håber jeg
inderligt at I kan spare mig for det arbejde og istedet give mig en
totalløsning hvor mine komponenter i delphi kan bruges ligegyldigt hvilken
bruger jeg er logget ind som. Pf, tak

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Fra : Niels

Dato : 26-03-01 14:44

Just as I expected, Thomas P came up with this:

> [...]
>inderligt at I kan spare mig for det arbejde og istedet give mig en
>totalløsning hvor mine komponenter i delphi kan bruges ligegyldigt hvilken

Jeg tror du bliver nødt til at eksportere en del af
registreringsdatabasen til en fil mens du er en bruger hvor det
fungerer, så log ud og log ind som en anden bruger. Så importer filen
igen, så vil jeg mene det fungerer. Det er sandsynligvis noget under
HKEY_CURRENT_USER\Software\Borland\Delphi du skal have fat i, eller også
er det HKEY_ALL_USERS\.Current .

Niels
--
e-mail: nmartin at iname dot com
ICQ UIN: 50187323

Fra : Thomas P

Dato : 26-03-01 16:11

> [...]
> igen, så vil jeg mene det fungerer. Det er sandsynligvis noget under
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Borland\Delphi du skal have fat i, eller også

Wuh ! Det var ellers noget af en operation at foretage bare for at kunne
arbejde med Delphi med flere forskellige brugere. Min personlige mening er
nok, at Borland godt kunne have tilført en slags support for deling af
opsætning mellem forskellige brugere. Desuden vil jeg heller ikke betegne
komponenter som dele der relaterer specielt meget til H_KEY_current_user
(Borland, I'll kick yo azz !)

- Thomazz

Fra : Claus Christiansen

Dato : 28-03-01 20:09

"Thomas P" <blomme@post.com> wrote in message

> [...]
> komponenter som dele der relaterer specielt meget til H_KEY_current_user

Sakset fra b.p.delphi.ide:

"You need to do a registry only install for each user. Unfortunately what
you
are asking for would be against MS Logo rules that each user have his/her
own
customization so Borland to be Logo complaint gives each user his own custom
pallet.", Jeff Overcash (TeamB)

Claus

--
Claus Christiansen, <cch@unipeople.dk>

Pythia: http://www.pythia.dk/
Personal: http://www.bigfoot.com/~kruc
"Computers are useless. They can only give you answers."
-- Pablo Picasso (1881-1973)