KÆMPE unbraco nøgler/top
Fra : Carsten

Dato : 07-05-03 08:00

Ville prøve at afmontere mit forhjul på ZZR'en (1100 D) her i går. Det var
ikke nogen success. Den aksel der går tværs igennem hjulet har unbracho
"huller" i begge ender. Den venstre side er et ca. 17 mm "hul" og den
anden side er ca. 22 mm. Hvordan f... finder jeg unbraco nøgler/toppe til
det ? Hvad er alternativet ? Gode ideer modtages.

Carsten

P.S. Baghjulet var no-problem. Her var der "kun" et ca. 10 mm unbraco og
det medfølger i cyklens værktøjssæt.

Fra : Jens Jensen

Dato : 07-05-03 12:03

> anden side er ca. 22 mm. Hvordan f... finder jeg unbraco nøgler/toppe til
> det ? Hvad er alternativet ? Gode ideer modtages.
Ja jeg købte en 22mm hos Jysk Autodele, så du kan nok finde en hos en auto
grossist. Den var godt nok lidt pebert 180kr :-/

Kurt Duc.900SL II

Fra : Jake

Dato : 07-05-03 13:39

> Den var godt nok lidt pebert 180kr :-/

Ak du glade! fulgte Ducatien med i købet

/Jake

Fra : Armand

Dato : 14-06-03 10:00

Jake <jakeXXX@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> Ak du glade! fulgte Ducatien med i købet

Hæ!
Prøv at kigge på baghjulsmonteringen af 916 og efterfølgere: Det er monteret
med en 46'er center-møtrik
I tilgift sidder kæde-navet monteret med en 41'er !
Hvem fanden ligger inde med en 46'er-nøgle til brug ved de jævnligt
forekommende bagdæks-skift's :-/

Hvis der er interesserede, så ha jer forøvrigt fundet stumper til
fremstilling af17 hhv. 19 og en 22 hv. 24 -unbrako-nøgler á den af mig
tidligere nævnte konstruktion!
--
Armand
(der har ser profitten blomstre i issue't)

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-05-03 13:50

carjak@wanadoo.dk (Carsten) writes:

> [...]
> anden side er ca. 22 mm. Hvordan f... finder jeg unbraco nøgler/toppe til
> det ? Hvad er alternativet ? Gode ideer modtages.

Bauhaus.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Carsten

Dato : 07-05-03 14:47

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> Bauhaus.
> Kai

Jeg har været i både silvan og bauhaus. De har de sædvanlige hobby-unbraco
mellem 2 og 10 mm. Bauhaus havde så et spring op til en 19mm - ingen
imellem og ingen efter.

Jeg har søgt på alverdens internet sider - uden held. Nogen der har et
link eller et tlf. nr. så ville jeg blive glad,

Carsten (som ikke kan leve med at han ikke selv kan afmontere et fu*king
hjul)

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-05-03 22:31

"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har søgt på alverdens internet sider - uden held. Nogen der har et
> link eller et tlf. nr. så ville jeg blive glad,

Så lav den selv!
En bolt med 17mm hoved er jo også en 17mm unbraco-nøgle, svejs den fast i en
top du ikke bruger, så har du en 17mm unbraco top til dit topnøglesæt.

Rittig

Fra : Kenneth T

Dato : 07-05-03 14:53

> Den venstre side er et ca. 17 mm "hul" og den
> anden side er ca. 22 mm. Hvordan f... finder jeg unbraco nøgler/toppe til
> det ? Hvad er alternativet ? Gode ideer modtages.

Det er det samme på min kawa.
Du går en tur i nærmeste byggemarked med en skydelære i lommen, så finder du
2 rør-nøgler der passer, de koster 20-30kr stykket.
Tror nok en 14mm rørnøgle er ca 17mm udvendig.

Ellers er der kun den tunge (dyre) vej i nærmeste værktøjsmarked og finde de
rigtig nøgler til 50-200kr stk (afhænig af om det skal være en alm. nøgle,
eller en top)

--
MVH
Kenneth T

Fra : Anders D [2840]

Dato : 08-05-03 00:15

Du tager en alm bolt af god kvalitet med 22/17 millimeter "hoved" på,
svejser en møtrik fast på den anden ende.. og vupti, du har en 22/17 mm
umbraconøjle, som dog kræver en 22/17 mm top for at virke, men sådan en går
jeg ud fra at du har :)

Mvh Anders

Fra : Carsten

Dato : 07-05-03 18:35

Anders D [2840] wrote:
> [...]
> umbraconøjle, som dog kræver en 22/17 mm top for at virke, men sådan en går

Den havde jeg også selv fundet på, men jeg har lidt problemer med at få
slæbt mit CO2 svejseanlæg op på 2. sal her i min kbh lejlighed Desuden
har jeg vist ikke andet end bygas som det kan komme til at køre på

Carsten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-05-03 17:12

Carsten wrote:

> Den havde jeg også selv fundet på, men jeg har lidt problemer med at få
> slæbt mit CO2 svejseanlæg op på 2. sal her i min kbh lejlighed Desuden
> har jeg vist ikke andet end bygas som det kan komme til at køre på

Du kan alternativt bare spænde to møtrikker kontra på bolten, det burde at
virke fint.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Carsten

Dato : 07-05-03 18:37

Kenneth T wrote:

> Det er det samme på min kawa.
> Du går en tur i nærmeste byggemarked med en skydelære i lommen, så finder du
> 2 rør-nøgler der passer, de koster 20-30kr stykket.
> Tror nok en 14mm rørnøgle er ca 17mm udvendig.

Ahhh, det er squ' nok her hunden ligger begravet. Der er rent faktisk
flere rør-nøgler med i kawa-værktøjssættet, jeg havde blot ikke overvejet
den brug af dem. Jeg vil straks (imorgen) forsøge at benytte dem på den
omvendte måde.

Takker,

Carsten

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 07-05-03 15:09

Carsten wrote:
> [...]
> "hul" og den anden side er ca. 22 mm. Hvordan f... finder jeg unbraco
> nøgler/toppe til det ? Hvad er alternativet ? Gode ideer modtages.

Det lyder som om du skal se om ikke du kan finde dig et "rigtigt"
værktøjsmagasin - og undlade at gå i "populær" markederne (Silvan, Bauhaus
osv.) som kun har de varer de sælger flest af - og typisk ikke noget special
værktøj. Jeg har med lys og lygte ledt efter en lille momentnøgle til
momenter under 20-30 nm. Jeg fandt den i et lille værktøjsmagasin her på
Nørrebro (Kbh) til en mindre bondegård - men så er det også kvalitet (jeg
har ikke købt den endnu - så dyr var den!).

Hilsner,

Tony

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 07-05-03 16:13

"Tony Lorentzen" <tonyFJERNDETTE@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

> [...]
>Nørrebro (Kbh) til en mindre bondegård - men så er det også kvalitet (jeg
>har ikke købt den endnu - så dyr var den!).

Har du kigget hos Louis?

Nr 10003085: DREHMOMENTSCHLUESSEL 1/4 ZOLL, 4-24 NM, 19,95€

Hos Beta (fås hos flere autoudstyrs-forhandlere) er der en 4-20NM
nøgle i 1/4 eller 3/8 til 1215 kr. Det er dyrt, men også godt.

Jeg så også nogen halvbillige, små momentnøgler på MC i Bella. Det var
hos Dansk Maskin Import (www.dmiaps.dk). Jeg kan ikke finde
håndværktøj på deres hjemmeside, men du kan jo ringe til dem.

--
Kåre

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 08-05-03 06:24

"Kåre Nejmann" <post@kan.dk> wrote in message

> Har du kigget hos Louis?
>
> Nr 10003085: DREHMOMENTSCHLUESSEL 1/4 ZOLL, 4-24 NM, 19,95?

Nøj lige netop DEN kiggede jeg på hos louis da jan og jeg var i hamborg :-/
men da jeg har den herhjemme så var der jo ingen grund til at købe den

den eneste der spurgte om vi ville købe noget dernede var Armand der
manglede et hjelm-net, så hvis du havde været hurtig Tony så havde du kunne
få sådan en i lørdags!!!!!

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-05-03 11:54

Allan Jørgensen wrote:

> den eneste der spurgte om vi ville købe noget dernede var Armand der
> manglede et hjelm-net, så hvis du havde været hurtig Tony så havde du
> kunne få sådan en i lørdags!!!!!

Aii... Surt show... Der er ikke andet at gøre end at bestille den hos dem.

--
Tony

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 08-05-03 22:18

"Tony Lorentzen" <tonyFJERNDETTE@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> Aii... Surt show... Der er ikke andet at gøre end at bestille den hos dem.

jepper

Fra : Armand

Dato : 07-05-03 15:13

Carsten <carjak@wanadoo.dk> skrev i en news:b9aatg$kaj$1@abbeden.bunk.cc...
> [...]
> anden side er ca. 22 mm. Hvordan f... finder jeg unbraco nøgler/toppe til
> det ? Hvad er alternativet ? Gode ideer modtages.

Få en smedelærling til at svejse et par bolthoveder af fornøden størrelse på
nogle stykker fladjern (i praksis bore et passende hul i fladjernet til en
kort bolt, der svejses fast på bagsiden(!) ) !!

--
Armand