Fjernbetjent starter til mc...
Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 06-05-03 23:38

Hey der...

Nogen der har en idé til hvordan man undgår det kendte problem med at starte
mc'en med fjernstart når den står i gear??
Er der ikke et lille fixt trick?
Eller er det mere bare at håbe at man ikke bliver til grin?

Oliver Bruchhaus.

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-03 00:16

Hej

Hvis du har frigears kontakt på mc'en. kan du bare bruge den til stel på
relæet der skal aktivere starteren. hvis relæet er monteret inde i
fjernstarteren må du montere et ekstra relæ på ledningen fra fjernstartern
til starteren. Så skulle fjernstarteren ikke kunne starte den uden den står
i frigear.

ben på relæ:
85 styrespænding fra fjernstarter.
86 forbindes til frigearskontakten.
30 faststrøm på batteri, (husk sikring)
87 forbindes til starteren.

Kræver selvfølgelig at frigearskontakten er stelstyret. men det er de fleste
vist.

Håber det virker

Fra : Kenneth T

Dato : 07-05-03 14:55

> Kræver selvfølgelig at frigearskontakten er stelstyret. men det er de
fleste
> vist.

Det ville være træls, hvis der kom vand i frigearskontakten :)

--
MVH
Kenneth T

Fra : Armand

Dato : 07-05-03 15:04

> [...]
> mc'en med fjernstart når den står i gear??
> Er der ikke et lille fixt trick?
> Eller er det mere bare at håbe at man ikke bliver til grin?

Hvilken model er det at du vil montere sådant på?

Jeg mener: Siden slutningen af 70'erne er et stigende antal motorcykler
originalmonteret med komplekse el-kredse der skal sikre piloten imod at
starte i gear såvel som at begynde kørsel med sidestøttebenet nede - Er du
sikker på at din ikke også har sådan en "idiot-sikring" monteret?

--
Armand.

Fra : Bjørn S

Dato : 07-05-03 17:48

"Armand" skrev
> [...]
> starte i gear såvel som at begynde kørsel med sidestøttebenet nede - Er du
> sikker på at din ikke også har sådan en "idiot-sikring" monteret?

- og her i 2003 (ok, 2002 model) kan min cykel starte både i gear og uden
brug af kobling, men se, at gøre det samme på støttebenet, det kan den ikke
uanset frigear eller ej.
Tilbageskridt, eller minimalistisk tankegang hos konstruktørene ?
Keep it simple, ....... or was it dumb :-0
--
/Bjørn med en Duc 900 som nok også skal modificeres en lille smule

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 07-05-03 20:45

> Oliver Bruchhaus <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en

> starte
>
> Hvilken model er det at du vil montere sådant på?
Det drejer sig om en "ny 2003" (2002) honda hornet 600ccm.

> [...]
> starte i gear såvel som at begynde kørsel med sidestøttebenet nede - Er du
> sikker på at din ikke også har sådan en "idiot-sikring" monteret?
Hmm... Jeg er ikke sikker, men er der ikke nogen der ved noget om det?
Jeg har først mulighed for at hente den ved forhandleren tidligst lørdag..

Oliver Bruchhaus.

Fra : Armand

Dato : 07-05-03 23:10

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Det drejer sig om en "ny 2003" (2002) honda hornet 600ccm.

> Hmm... Jeg er ikke sikker, men er der ikke nogen der ved noget om det?

Det er der sikkert :-/

Noget andet er: Hvad skal det pop til for?
Du kan alligevel ikke trække chokeren med en fjernbetjening, så du får den
nok ikke igang alligevel - Og at efterlade den med trukket choker om aftenen
er ikke løsningen idet motoren hurtigt kører sig varm således at
choker-brugen er til overflod og medfører en tomgangs-stigning til 4-5.000
rpm eller mere (= 50% af rødt område!)

--
Armand.

Fra : Jake

Dato : 08-05-03 10:09

> Noget andet er: Hvad skal det pop til for?

Det er da meget smart hvis man nu vil bygge en fjernstyret motorcykel

Nej seriøst jeg forstår heller ikke hvad det skal gøre godt for. Jeg vil da
f.eks nødig have at min motor kører med mindre jeg står ved siden af. Det er
lidt lige som videoer hvor der er en eject knap på fjernbetjeningen: man kan
få den til at ejecte båndet, men man skal aligevel over og tage båndet ud
manuelt, det er da lidt tosset

/Jake

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 08-05-03 18:58

Det var smuk og solrig dag da Jake skrev
news:3eba1e96$0$29547$ba624c82@nntp04.dk.telia.net i
dk.fritid.motorcykel:

> Det er lidt lige som videoer hvor der er en eject knap på
> fjernbetjeningen: man kan få den til at ejecte båndet, men man skal
> aligevel over og tage båndet ud manuelt, det er da lidt tosset

Du sparer da de par sekunder det tager før den spytter båndet ud, hvor du
står helt foroverbøjet og venter
Kender faktisk en der brokkede sig over at hans video ikke kunne det.

--
Rune D. Jørgensen