Suk, ingen RF600
Fra : Kaare Damgaard

Dato : 06-05-03 19:36

Så troede man lige at GS'eren skulle udskiftes med en RF600, men nej! Runa
forsikring vil overhovedet ikke røre den med en ildtang, og på trods af 6
års skadefri vil TopDK have over 14.000 for at forsikre den...Suk.

Måske det bliver en GSX600F, da der desværre ikke er råd til SV'eren.

::Kaare
Med en GS500 til salg

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 06-05-03 20:24

"Kaare Damgaard" <kaare@NOSPAMgigabyte.dk> wrote in message
> Så troede man lige at GS'eren skulle udskiftes med en RF600, men nej! Runa
> forsikring vil overhovedet ikke røre den med en ildtang,

Undskyld mig, men det må da være pga af personen, for jeg har da sådan en
forsikret ved Runa og havde endda også en TL1000S forsikret hos dem på et
tidspunkt...

Jeg er 28 år og har omtrent den samme ancennitet som dig..

Thore

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 06-05-03 20:50

Hejsa

"SmaRTrxxv" <thore_FJERN@DETTEget2net.dk> wrote in message

> Undskyld mig, men det må da være pga af personen, for jeg har da sådan en
> forsikret ved Runa og havde endda også en TL1000S forsikret hos dem på et
> tidspunkt...

Er det ikke den selvsamme blacklistning som gør sig glædende her ? (altså
tidspunkt for hvornår du har din forsikret kontra nytegning) ?

F.eks at du har forsikret din maskine før 1.januar 2002 (eller hvornår det
nu var blacklistningen blev "indført")

-steffen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 06-05-03 21:28

"Steffen Rasmussen" <sniffer@xx@FJERNDETTEtrashcan.dk> wrote in message
> [...]
> tidspunkt for hvornår du har din forsikret kontra nytegning) ?
>
> F.eks at du har forsikret din maskine før 1.januar 2002 (eller hvornår det

Det har jeg godt nok, men jeg forsikrede en TL1000 efter at black listningen
blev indført!!
Men der blev jeg vurderet at en gut inde på hovedkontoret... Thomas
Sørensen - mener jeg at han hedder. Det er ham som er
MC-forsikrings-tegnings-kongen ved RUNA ?!

Thore

Fra : Kaare Damgaard

Dato : 06-05-03 20:54

Det giver ingen mening. Ved ikke om de har fået nye regler. Jeg er 25 og har
somt sagt 6 års skadefri kørsel, og ingen andre forsikringsproblemer. Fatter
det ikke.

Ifølge Runa vil de kun forsikre RF'eren til folk over 30. Da jeg snakkede
med dem i dag virkede de godt nok også en anelse forvirrede. Jeg har
tidligere fået tilbud fra dem om SV'eren (i øvrigt pisse billigt. 2500 incl.
kasko), men nu ville de pludselig ikke forsikre den længere. Også ville de
pludselig igen, da damen sagde at hun havde kigget forkert. Men ifølge samme
dame ingen forsikring til Fazer, CBR600, GSX600F (Nu er verden af lave) m.f.

Det giver jo ikke mange muligheder for at finde en ny, men jeg tror nu det
bliver 600F'eren (som de SKAL forsikre, ellers giver det jo ingen mening
Ja, jeg blev lidt forvirret. Tror jeg ringer igen og fanger hende den anden
søde dame jeg tidligere har snakket med.

::Kaare

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 06-05-03 21:05

Hejsa

>...Jeg har
> tidligere fået tilbud fra dem om SV'eren (i øvrigt pisse billigt. 2500
incl.
> kasko), men nu ville de pludselig ikke forsikre den længere.

2500 damn, det er sgu ellers billigt nok..

Prøv at kigge lidt længere tilbage i dfm.. har ikke fulgt så meget med i
lige den del af det, men der var en del med at flere af "de gode
forsikringsselskaber" var begyndt at blackliste alt hvad der overhovedet
bare lignede noget der var sjovt.. og jeg tror de fleste af dem startede
heromkring nytårsskiftet 2002/2003. (uden at kunne huske det, så tjek det)..

God jagt

-steffen

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 06-05-03 20:51

Hejsa

"Kaare Damgaard" <kaare@NOSPAMgigabyte.dk> wrote in message

> Måske det bliver en GSX600F, da der desværre ikke er råd til SV'eren.

Prøv at høre med forsikringen på en GSX600F, jeg skulle give 20.500 kr for
en hos TopDK, og "kun" 9.300 for min SV'er..

-steffen

Fra : Kaare Damgaard

Dato : 06-05-03 21:07

Jeg ringer til dem igen i morgen ang. GSX600F'eren. Utroligt at det er
forsikringen der skal bestemme hvilken kværn man skal købe. Troede ellers
lige jeg havde bestemt mig da jeg fandt RF'eren til 60K. SV'eren er desværre
lige lidt for dyr for mig (ellers drømmecyklen)

::Kaare
Som både skal snakke med Runa og Danske Bank i morgen

Fra : Armand

Dato : 06-05-03 22:24

Kaare Damgaard <kaare@NOSPAMgigabyte.dk> skrev i en
> [...]
desværre
> lige lidt for dyr for mig (ellers drømmecyklen)

SV-naked, er ellers til at få for småskillinger som brugt - Og dén skulle
være til at forsikre hvorsomhelst til fornuftig præmie :-/
Og eftersom at ingen forsikrings-police forbyder én at montere kåbe
efterfølgende, kan dét være low budget metoden!!

--
Armand.

Fra : SLP/JM

Dato : 07-05-03 06:40

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev > SV-naked, er ellers til at
få for småskillinger som brugt

Jep, vi købte vores for 55K - men det var også om efteråret, og vi havde
ikke travlt med at købe mc. Lige nu ser det ikke ud, som om der er nogle
SV'er til salg i det prisleje.

- Og dén skulle
> være til at forsikre hvorsomhelst til fornuftig præmie :-/

Tryg definerer SV 650 som en touring-mc, så den er billig at forsikre hos
dem. Med elitestatus er man næsten nede i samme prisleje som det nævnte hos
Runa. Vi giver under 700 kr. i ansvar, og kasko koster omkring 3000 kr.

--
Mvh Susanne

Fra : HardKaare

Dato : 07-05-03 10:06

> [...]
> Og eftersom at ingen forsikrings-police forbyder én at montere kåbe
> efterfølgende, kan dét være low budget metoden!!

Tanken har strejfet mig. Er der nogen der ved hvad en kåbe står i til
SV'eren?

::HardKaare

Fra : RacerNiels

Dato : 07-05-03 15:38

"HardKaare" <kaare@NOSPAMhardKaare.com> wrote in message
> Tanken har strejfet mig. Er der nogen der ved hvad en kåbe står i til
> SV'eren?

Det kommer an på hvilken kåbe du mener. Snakker vi org. S-kåbe bliver det
dyrt, men tager du en uorg. fra Louis eller lign. kan det gøre for under
5000kr.

Niels
SV650N *Uorg. org.kopi*

Fra : HardKaare

Dato : 08-05-03 10:55

> Det kommer an på hvilken kåbe du mener. Snakker vi org. S-kåbe bliver det
> dyrt, men tager du en uorg. fra Louis eller lign. kan det gøre for under
> 5000kr.

Hvad er forskellen på de to? Har du evt. et billede af din?

--
::HardKaare

GS500E til salg, GSX600F købes

Fra : Jakob

Dato : 08-05-03 11:52

HardKaare wrote:

> Hvad er forskellen på de to? Har du evt. et billede af din?

Amerikanerne kunne i starten (1999) kun få "naked" modellen, så der er
udviklet en del forskellige kåber til sv'eren. Kig på http://sv650.org
og http://svrider.com/ .

--
Jakob

Fra : RacerNiels

Dato : 08-05-03 14:24

> Hvad er forskellen på de to?

to?? Der er mange...
Hos Louis kan du bl.a. kigge på følgende

10006509 (vindskærm)
10006575
10006900
10007000
10007001
10007002
10007003
10006574

Der er også www.tcpsa.com

>Har du evt. et billede af din?

Det er fra en Ducati 916, så den kan du finde i et blad eller på nettet.

> GS500E til salg, GSX600F købes

Hvis det er for vindens (og ikke udseendets) skyld du vil ha kåbe, kan du
også kåbe en Bandit og smide stykåbe på.

Niels

Fra : Jakob

Dato : 08-05-03 20:29

RacerNiels wrote:
> Det er fra en Ducati 916, så den kan du finde i et blad eller på nettet.

Æv, det ville jeg ellers godt have set

--
Jakob

Fra : RacerNiels

Dato : 08-05-03 21:36

"Jakob" <usenet@gertz.net> wrote in message
> Æv, det ville jeg ellers godt have set

Kommer senere. I øjeblikket kører jeg rundt med forlygten alene. Snart
kommer der topkåbe på og forhåbentlig også sidestykkerne, men det kræver
lidt fix faxerier og det er der ikke liiiige tid til nu.

Niels

Fra : HardKaare

Dato : 09-05-03 16:00

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse >
to?? Der er mange...
> Hos Louis kan du bl.a. kigge på følgende

OK. mit tyske er bestemt ikke hvad det har været. Hvad hedder lige en kåbe?
Jeg kan overhovedet ikke finde hoved og hale i det site

--
HardKaare

GS500E til salg
GSX600F købes

Fra : RacerNiels

Dato : 09-05-03 17:43

> OK. mit tyske er bestemt ikke hvad det har været. Hvad hedder lige en
kåbe?
> Jeg kan overhovedet ikke finde hoved og hale i det site

Hvis du søger på "Verkleidung" kommer du frem til dem jeg snakker om. Der er
også lidt du ikke kan bruge til noget, men det kan du selv se.

Kongen over alle:
http://babelfish.altavista.com/

Niels
S FAU

Fra : S.G

Dato : 08-05-03 06:56

så kør med ansvar. og skulle uheldet være ude, så hent en RF600 i tyskland
og brug som dele