Erfaringer vedr. Yamaha RD 350
Fra : Jan Gregersen

Dato : 06-05-03 18:55

Hej

Jeg overvejer at købe en Yamaha RD 350 fra 1983, modellen har 59 hk. Vile
høre om der er nogle her i forummet der har efaringer info m. videre om
denne cykel. Benzin forbrug?, Olieforbrug? Motorstabilitet? Alle info er
mere end velkomne :)

Jan G

Fra : Anders Thorup

Dato : 06-05-03 19:09

Jan Gregersen wrote:
> [...]
> Vile høre om der er nogle her i forummet der har efaringer info m.
> videre om denne cykel. Benzin forbrug?, Olieforbrug? Motorstabilitet?

Så for søren,, nu har du lige trådt i en hvepserede

et godt råd, er at søge på www.groups.google.com og så søge på RD 350 under
dk.fritid.motorcykel
der ville du finde tonsvis af information om denne model, der har nemlig
været skrevet rigtigt meget om den!!!

håber du finder hvad du skal bruge, ellers er du selvfølgelig velkommen til
at spørge igen.

--
MVH/Best Regards
Anders Thorup

Fra : Armand

Dato : 06-05-03 22:18

Anders Thorup <Nospam@it.dk> skrev i en

> Så for søren,, nu har du lige trådt i en hvepserede
>
> et godt råd, er at søge på www.groups.google.com og så søge på RD 350
> under dk.fritid.motorcykel

Direkte link:
http://groups.google.com/groups?hl=da&q=dk.fritid.motorcykel !

> der ville du finde tonsvis af information om denne model, der har nemlig
> været skrevet rigtigt meget om den!!!'

Jup!
Eftersom at emnet vitterligt på det nærmeste er gennemdebatteret (hvilket
ikke behøver at betyde at der er en entydig konklusion!) er der meget
information at finde til egen vurdering af pro et contra!

--
Armand.
(der af samme grund ikke finder det passende (atter) at fremsætte sin mening

Fra : Hekto

Dato : 06-05-03 19:34

In article <b98ssm$occ$1@news.cybercity.dk>, Jan Gregersen says...
> [...]
> høre om der er nogle her i forummet der har efaringer info m. videre om
> denne cykel. Benzin forbrug?, Olieforbrug? Motorstabilitet? Alle info er

Jeg er smuttet ud efter en pilsner, og en skålfuld pocorn!!!

.... Så er jeg tilbage, så i må godt begynde nu!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : wheeler

Dato : 06-05-03 19:49

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk>

> Jeg er smuttet ud efter en pilsner, og en skålfuld pocorn!!!
>
> ... Så er jeg tilbage, så i må godt begynde nu!

[KLIP]

Dejlig cykel - de er alle nyrenoveret

Og lige 83' årgangen er jo helt unik

Du kan jo følge lidt med i mine erfaringer fra tråden billeder fra
dfm/PMC-besøget

Den kører sku helt godt og sælges 5K billigere på denne NG end alle andre
steder

Wheeler
- smutter inden han bliver forvist til d.m.p.m =
--
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler
RD til salg

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 06-05-03 20:52

Hejsa

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message

> Dejlig cykel - de er alle nyrenoveret
>
> Og lige 83' årgangen er jo helt unik
>
> Du kan jo følge lidt med i mine erfaringer fra tråden billeder fra
> dfm/PMC-besøget

Hehe, håber det lykkes for dig at sælge den, du kan jo trøste dig med at det
nok er DK's mest berømte maskine.. måske lige Hans J. har lige så mange
beretninger om sin, men alligevel :)

Har lige kigget lidt på Tordenmissen, den virker rigtig rigtig sød

-steffen

Fra : wheeler

Dato : 06-05-03 20:58

"Steffen Rasmussen" <sniffer@xx@FJERNDETTEtrashcan.dk> skrev i en meddelelse

> Har lige kigget lidt på Tordenmissen, den virker rigtig rigtig sød
>
> -steffen

[KLIP]

Jahh...lige nu er jeg i 7 sind - for jeg er sku forelsket i missen, men "mit
indre jeg" forbyder at købe noget, der er spritnyt - så har jeg under alle
omstændigheder tabt 30 k om 2 år. Køber jeg bare en model, der er 1 år
gammel kan jeg måske begrænse mit "tab" til 10 k...men så går jeg jo glip af
glæden ved at eje noget nyt, selvom de obl. serviceeftersyn (for at
bibeholde garantien) ikke huer mig

Wheeler
Hvornår skal vi ud og køre noget ræs?
--
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 06-05-03 21:02

Hejsa

> [...]
af
> glæden ved at eje noget nyt, selvom de obl. serviceeftersyn (for at

Ja det var nogenlunde lidt de samme ting der gjorde jeg ikke helt kunne
bestemme mig mht til MC, men jeg valgte alligevel at købe en ny maskine,
dels fordi det var den første "rigtige" maskine (min gamle GN 250'er ikke
medregnet :) og så det at det kun var mig der har/kommer til at ridse den,
ødelægge gear/motor og kaste den i det første sving, med dertil hørende
massive nyinvesteringer..

> Wheeler
> Hvornår skal vi ud og køre noget ræs?

hehe, jeg er frisk.. er efterhånden ved at have det ok med at køre på den..
men jeg synes ikke rigtigt der er nogle veje der kan få den helt ned og
ligge, og hvis der endelig er er der så f*cking mange sten og grus i
svingene så det er lidt for tosset at kaste den rundt der..

-steffen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-05-03 14:07

Steffen Rasmussen wrote:
> [...]
> ligge, og hvis der endelig er er der så f*cking mange sten og grus i
> svingene så det er lidt for tosset at kaste den rundt der..

Kylling :)

// Hans, der også er en kylling, men RD'en får da lov til at skride
lidt i mindst et sving på alle længere køreture :)
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Hekto

Dato : 08-05-03 14:28

In article <slrnbbkljr.qq5.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> // Hans, der også er en kylling, men RD'en får da lov til at skride
> lidt i mindst et sving på alle længere køreture :)
> --

.... kender det godt!!! :0(
--
Brian/Hekto ... p.t. grounded med en arm der hænger 2 cm for lavt!!

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah ell. Yamaha SR/SRX
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 08-05-03 20:56

Hejsa

> Kylling :)

Ja, men jeg må indrømme jeg er lidt øm over dyret (har først lige fået den)
og så har jeg lidt dårlige erfaringer med de sving med grus i, fra min gamle
GN'250
(uden der dog skete noget alvorligt)

-steffen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-05-03 14:05

Steffen Rasmussen wrote:
> Hehe, håber det lykkes for dig at sælge den, du kan jo trøste dig med at det
> nok er DK's mest berømte maskine.. måske lige Hans J. har lige så mange
> beretninger om sin, men alligevel :)

Jeg har faktisk ikke så mange .. :)
Jeg har kun skiftet udstødningsrør i højre side 2 gange,
Toppakning,
Olietætninger i venstre YPVS,
Olietætninger i højre gaffelben.. har der været andet.. hmm..
Nåja, og så de dér defekte tændrørshætter :)

// Hans, der helst skulle have et arbejde inden RD'en finder på at
den skal renoveres.
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 08-05-03 20:55

Hejsa

> [...]
> Olietætninger i venstre YPVS,
> Olietætninger i højre gaffelben.. har der været andet.. hmm..
> Nåja, og så de dér defekte tændrørshætter :)

Hrmm , hvad med det som du fixede med en eller anden CD skive-ting (eller
tilsvarende

-steffen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-05-03 23:34

Steffen Rasmussen wrote:
> Hrmm , hvad med det som du fixede med en eller anden CD skive-ting (eller
> tilsvarende

Den havde jeg glemt .. :)

Det var jo så sideskjoldet i højre side der var gået lidt istykker...

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Tobias Rathje

Dato : 09-05-03 11:39

On Thu, 08 May 2003 22:33:59 +0000, Hans Joergensen wrote:

> Det var jo så sideskjoldet i højre side der var gået lidt istykker...

Og låseringen til kickstarteren der er faldet af...

--
Tobbe (Bandit 600)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=257

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-05-03 19:57

Tobias Rathje wrote:
> Og låseringen til kickstarteren der er faldet af...

sssh .. :)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Tjinca

Dato : 06-05-03 21:58

"Jan Gregersen" <dsl63413@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> høre om der er nogle her i forummet der har efaringer info m. videre om
> denne cykel. Benzin forbrug?, Olieforbrug? Motorstabilitet? Alle info er

Åh, det er nu simpelt nok :)

Den skal ha skiftes mindst 1 reservedel ved hver påtankning af benzin.

Ved olieskift, kan du lige så godt skifte krumtappen, samt nogen nye
stempler + ringe i...

Og så hver weekend, kan du skille den helt ad, rense, og lige skifte de
3-4 ting der nu er slidt, og så er den klar til at køre mandag til onsdag,
hvor du så bestiller dele igen, så de er hjemme til fredag, til du skal
skifte dem igen :)

VH
Lars Molnit
Ja, I now... det er kærstens PC.

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 07-05-03 13:50

Jan Gregersen wrote:
> [...]
> Vile høre om der er nogle her i forummet der har efaringer info m.
> videre om denne cykel. Benzin forbrug?, Olieforbrug? Motorstabilitet?

Hehe, jo du har jo fået et par svar allerede, men jeg kan da lige give mit
med på vejen...
Som Wheeler siger så er de alle nyroverede, hvilket ALDRIG passer.
Start med at få dig et værksted, hvis du ikke har det. Når du har købt din
RD kører du den direkte derhen. Ikke noget med at tage en lille tur først,
det var der en her fra gruppen der gjorde, det kostede en opboring.
Brug 2-3 måneder på at skille dyret helt ad og skift hvad der skal skiftes.
Regn med:
2 stempler + opboring
1 krumtap
YPVS-dele
kobling(Den har sikkert ikke 59KH nu, når den får det glider din
kobling...
forgaffelbøs
baggaffel alt...

Pris ca. 5-10K alt efter hvad du kan lave selv.

Kan du ikke lave tingene ordentligt selv, så hold dig væk.
Har du ikke lyst til at lave tingene ordentligt så hold dig væk.
Tror du ikke tingene skal laves ordentligt så hold dig væk.

Køber du en og får den lavet ordentligt, så finder du ikke mere sjov til
prisen noget andet sted.
Der er ikke meget der kan køre fra den, som stadig er til at forsikre, for
slet ikke at tale om at anskaffe.
Min bror lavede vist en lille købeguide på et tidspunkt. Søg på goggle efter
et lndlæg postet af Peter Blaabjerg.
Har du flere spørgsmål så vend tilbage.

Held og lykke med det
Jens
RD

Fra : wheeler

Dato : 07-05-03 21:19

"Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply)" <xxx@blaabjerg.net>
skrev

[...]

Schhh......

Wheeler
--
Spar 5K køb min RD'er over NG
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-05-03 14:09

wheeler wrote:
> Spar 5K køb min RD'er over NG

Uden garanti pis og papirlort? :)

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-05-03 23:33

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:

> Der er ikke meget der kan køre fra den, som stadig er til at
> forsikre, for slet ikke at tale om at anskaffe.

....hmnnn...går den fra min 1100 - alt andet lige? (0-100 på 4
sek.)
--
Med venlig hilsen Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 08-05-03 02:29

Hans Paulin wrote:

> ...hmnnn...går den fra min 1100 - alt andet lige? (0-100 på 4
> sek.)

Hvis du vil andet en køre ligeud, så må svaret være ja.
RD'en er lidt langsommere fra 0-100, men som sagt der er ikke meget der kan
køre fra den til prisen.
Det var jo for alvor det faktum at RD'en kørte i cirkler om de store 750+
maskiner der skabte dens succes...:)
Jeg gav 12K for min, jeg ved ikke hvad sådan en gammel GSX koster, men er
det ikke 50-100% mere.
Samtidig vil den nok også være dyrere at forsikre. (og så lugter den slet
ikke lige så godt...

Jens
RD

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-05-03 09:55

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:

> Hvis du vil andet en køre ligeud, så må svaret være ja.
> RD'en er lidt langsommere fra 0-100

....okay...

>, men som sagt der er ikke meget
> der kan køre fra den til prisen.

....nej - ikke til 12...

> Det var jo for alvor det faktum at RD'en kørte i cirkler om de
store
> 750+ maskiner der skabte dens succes...:)

....har selv tændt på den, da den kom frem...

> Jeg gav 12K for min, jeg ved ikke hvad sådan en gammel GSX
koster,
> men er det ikke 50-100% mere.

....jeg gav 25 - for 5 år siden...

> Samtidig vil den nok også være dyrere at forsikre.

....peanuts

(kun ansvar gennem 30 år)

> (og så lugter den
> slet ikke lige så godt...

....*dét* er så nok den væsentligste faktor... LOL

(jeg overhaler dig ved næste benzintank)

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 08-05-03 11:57

Hans Paulin wrote:
> ...har selv tændt på den, da den kom frem...

Nu er jeg slet ikke gammel nok til at have tænkt på andet en af få fjernet
støttehjulne fra trædecyklen da den kom frem. En af de fede ting ved en RD
er dog at alle der kørte MC i starten af 80'erne altid vil snakke og har en
god historie. Enten har de selv haft en RD, eller som dig tænkt på at købe
en...

> ...jeg gav 25 - for 5 år siden...

Jaa, det er jo faktisk slet ikke så galt. Der gemmer sig vist lidt optimist
i dem der prøver at sælge i dba...

> ...*dét* er så nok den væsentligste faktor... LOL
> (jeg overhaler dig ved næste benzintank)

En af de historier jeg har fået fortalt er af min brors kammerart. Han kørte
til Italien på en RD for 20 år siden. Han blev overhalet og overhalede selv
de samme mennesker 10-20 gange....
Det skal dog siges at når man først kommer til alperne så er den ret skæg.
Jeg var selv en tur afsted sidste sommer(dog med autotog....

Jens
RD

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-05-03 12:37

> [...]
altid
> vil snakke og har en god historie. Enten har de selv haft en

....da den kom frem herhjemme, blev den testet af - jeg tror det
var af Basse eller Haslund i MC-Revyen...never mind: på forsiden
af bladet var i hvert fald et billede af subjektet stående på
forhjulet i en stoppie - den første jeg nogensinde havde set

> Jaa, det er jo faktisk slet ikke så galt.

....nej - jeg var vældig godt tilfreds...

....den trængte til et nyt sædebetræk - kostede ikke mange
basseører - et bagdæk og et kædekit...

> Der gemmer sig vist lidt
> optimist i dem der prøver at sælge i dba...

....lige da jeg havde købt den, fulgte jeg med i den blå - og dér
lå de mellem 35-38...

> [...]
> Han kørte til Italien på en RD for 20 år siden. Han blev
overhalet og
> overhalede selv de samme mennesker 10-20 gange....

....noget af en jo-jo...

> Det skal dog siges at når man først kommer til alperne så er
den ret
> skæg. Jeg var selv en tur afsted sidste sommer(dog med
autotog....

....stoppede selv min 2-taktskarriere med en Suzuki 3½ i sin tid
(uden sammenligning i øvrigt) - men den var *noget*
trangbrystet...

....havde inden da en Yamaha 125 twin - med fuldkåbe og hele
svineriet - den var herlig

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-05-03 13:49

Jan Gregersen wrote:
> [...]
> høre om der er nogle her i forummet der har efaringer info m. videre om
> denne cykel. Benzin forbrug?, Olieforbrug? Motorstabilitet? Alle info er

Benzinforbrug, mellem 10 og 16 på literen ved normal kørsel, (alt
efter omdrejninger, lave omdrejninger = stort forbrug)

Olieforbrug er ca. 300-400km/l (jeg skal lige have checket det op på
min faktisk;)

Stabiliteten er som på alle totaktere.. hvis motoren er i orden, den
får det olie og benzin den skal have, og man gider varme den op før
man fyrer den af. Så burde der gå ca. 20 til 30000km imellem
stempelskift.

Men, vær på vagt overfor forskruede eksemplarer.. de findes i
overflod.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Jan Gregersen

Dato : 08-05-03 23:08

Jeg har nu læst jeres besvarelser, og kigget tilbage i gruppen.

Mange tak for hjælpen, jeg må sige jeg er stadig varm på ypvs'en,
mangler bare en mulig kandidat :)

Jan G

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 09-05-03 02:12

Jan Gregersen wrote:
> Jeg har nu læst jeres besvarelser, og kigget tilbage i gruppen.
>
> Mange tak for hjælpen, jeg må sige jeg er stadig varm på ypvs'en,
> mangler bare en mulig kandidat :)

Jeg syntes nu ikke dba ser så dum ud på den front. Der er et par 94'ere til
ca. 20K og nogle 8x'ere til ca. 15K.
Hvis du går efter det som udgangspunkt er det ikke helt galt. Lad for alt i
verden være med at betale flere 1000 ekstra fordi du så for en model der er
nyrenoveret...
Få en der kender modellen til at tage med ud, når du har en endelig
kandidat. Hvis alle de svage punkter bliver påpeget er der lige pludselig
gode forhandlingsmuligheder(bor du i KBH tager jeg gerne med).
Hvis du har penge og lyst til det kan du også købe en 94-95 af en forhander
med 100% garenti i 3 el. 6 måneder. Så er prisen nok også 30K+, men hvis du
ikke starter med at skille den helt ad og lave alt, er det eneste mulighed
som jeg ser det.

Held og lykke med det, og lad os endelig høre hvad der sker. Folk bliver så
glade nok de kan grine af RD historier....

Jens
RD

Fra : Jan Gregersen

Dato : 09-05-03 13:01

Jeg har snakket lidt med Wheeler, jeg kunne forestille mig at vi laver en handel :)

Jan G

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 09-05-03 15:07

Jan Gregersen wrote:
> Jeg har snakket lidt med Wheeler, jeg kunne forestille mig at vi
> laver en handel :)

Hehe, "The never ending story". Hvis du har fulgt med i gruppen så ved du
også hvad du får.
Wheeler har allerede lavet en del, og ved også hvad der mangler, så der er
nok mere klarhed over tingene, end hvis du blot købte en tilfældig i dba.
Jeg syntes den står meget flot. Hvis de rusne skruer blev skiftet og stellet
fik en omgang, så ville den være tip top at se på.
Held og lykke med det og spørg endelig hvis du er i tvivl om noget.

Jens
RD