Syn
Fra : Tue

Dato : 06-05-03 18:26

Jeg har lidt problemer med at finde ud af det med syn af MC, så jeg håber i
vil hjælpe.

Hvis jeg køber en 10 år gammel MC, skal den så til synes ved ejerskifte??
Hvis den så er 7 år gammel skal den så til syn ved ejerskifte?

Hvor ofte skal den derefter til syn?

--

mvh. Tue

Fra : Pwh

Dato : 06-05-03 18:58

Tue wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg køber en 10 år gammel MC, skal den så til synes ved
> ejerskifte?? Hvis den så er 7 år gammel skal den så til syn ved

Det nemmeste er faktisk at ringe til et motorkontor og spørge.
De kan oplyse dig om de precise regler. De er altid flinke og hjælpsomme når jeg ringer.

Mvh Jens

Fra : Lasse Stub Nielsen

Dato : 06-05-03 19:11

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
når jeg ringer.

> Mvh Jens
>
> motorcykler mellem 5 og 10 år skal synes hvert 2 år ved ejerskifte ,over
10 år hvert år ved ejerskifte men hvis du evt selv ejer en motorcykel
gennem flere år skal den ikke til periodisk syn lige som biler skal

Fra : Asger Steffensen

Dato : 06-05-03 18:57

"Tue" <Mail_me@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lidt problemer med at finde ud af det med syn af MC, så jeg håber
> vil hjælpe.
>
> Hvis jeg køber en 10 år gammel MC, skal den så til synes ved ejerskifte??
Ja

> Hvis den så er 7 år gammel skal den så til syn ved ejerskifte?
Ja

> Hvor ofte skal den derefter til syn?
Ved ejerskifte.

Mvh.
Asger
ZX-10

Fra : Niels Porsbøl Jacobs~

Dato : 07-05-03 10:05

Asger Steffensen skrev
> "Tue" <Mail_me@stofanet.dk> skrev
<snip>
> Ja

> Ved ejerskifte.

<snip>

Jeg kan ikke huske hvor gammel det er mc'en skal være før den skal synes ved
ejerskifte, men synet holder i hele 2 år.

M.v.h.

Niels
GSX600F

Fra : Jake

Dato : 07-05-03 11:32

> Jeg kan ikke huske hvor gammel det er mc'en skal være før den skal synes
ved
> ejerskifte, men synet holder i hele 2 år.

Lad os lige få tingene på plads:
Hvis MC er under 5 år gammel skal den ikke synes ved ejerskifte.
Er den mellem 5 og 10 år gammel skal den synes ved ejerskifte med mindre det
er mindre end 2 år siden den sidst var til syn.
Hvis den er over 10 år gammel skal den synes ved ejerskifte med mindre det
er under et år siden sidst var til syn

/Jake

Fra : PCkurt

Dato : 07-05-03 12:46

"Niels Porsbøl Jacobsen" <mail@porsboel.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ved
> ejerskifte, men synet holder i hele 2 år.
0-5år ikke syn, 5-10år holder syn i 2år, over 10år holder syn 1 år, veteran
holder syn i ca 7år......

Fra : Jake

Dato : 07-05-03 14:34

> veteran holder syn i ca 7år......

Hvor gammel skal den være for at være veteran?

/Jake

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-05-03 22:05

On Wed, 7 May 2003 13:45:32 +0200, "PCkurt" <oz1hdl@hotmailFJERN.com>
wrote:

Hov.

>0-5år ikke syn, 5-10år holder syn i 2år, over 10år holder syn 1 år, veteran
>holder syn i ca 7år......

Den med veteranen kendte jeg ikke.
Hvor gammel skal den være før den regel gælder?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958