nye parkeringsregler for mc
Fra : Lasse Jeremiassen

Dato : 06-05-03 12:27

Min bror snakkede noget om at der var kommet nye regler for hvor man må
parkere med biken. Jeg har søgt lidt rundt men ikke fundet noget. Er der
nogle af Jer alvidende væsner der ved ngoet mere konkret.

Mvh Lasse

Fra : Rico Hansen

Dato : 06-05-03 12:52

Hej Lasse,

Dette emne har været oppe i denne ng et par gange så du kan finde en del
skriven om det hvis du klikker dig lidt tilbage. Ellers kan du finde
oplysninger på denne side.
http://www.parking.kk.dk/

mvh
Rico Hansen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-05-03 13:11

Det kommer vist an på hvilken politikreds du tilhører. Der er ikke samme
regler i alle byer

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 06-05-03 14:33

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Det kommer vist an på hvilken politikreds du tilhører. Der er ikke samme
> regler i alle byer

Det er ikke politikredsen men kommunegrænserne da det er den enkelte kommune
der selv udarbejder en bekendtgørelse om parkering i deres egen kommune.
Dette kan du læse mere om i bekendtgørelse om kommunal parkeringskontrol 830
af 26. november 1998.

Men det er noget værre rod. Og der er ikke styr på reglerne ret mange steder
i landet. Men man kunne jo tage at bede om en bekendtgørelse fra sin egen
kommune og se om man parkerer som man må. Problemet er så bare når man kører
til en anden kommune, f.eks en weekend hvor du ikke kan få fat i teknisk
forvaltning for at få kommunens regler. Jeg har ved lejligheder været udsat
for at ikke engang politistationen kunne hjælpe. De henviste mig til
kommunen.

--
Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-05-03 15:26

Ok, jeg har ikke sat mig ind i om det er kommunen eller politiet der ved
besked. Men de gange jeg har spurgt politiet har jeg da fået svar.
Tilgengæld har jeg erfaret at P-vagterne ikke altid ved besked... Det synes
jeg er en katastrofe, når nu man har set på TV, hvor svært det er at få
omstødt en P-bøde.

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 08-05-03 10:58

> Ok, jeg har ikke sat mig ind i om det er kommunen eller politiet der ved
> besked. Men de gange jeg har spurgt politiet har jeg da fået svar.
> Tilgengæld har jeg erfaret at P-vagterne ikke altid ved besked...

Der i har du ret. Da jeg rodede lidt med sagen fik jeg en herfra gruppen til
at stoppe en P-vagt i Viborg og spørge ham om hvor han måtte parkere. Der
står nemlig i Viborg´s P-vedtægt at en MC IKKE må parkere i en bilbås. Men
beskeden som fyren herfra gruppen fik var at det var ikke noget P-vagterne
håndhævede!!!!! Og hvor er vi så henne.....

--
Med Venlig Hilsen

Per Milborg Pedersen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-05-03 14:11

Det er da helt umuligt at finde hoved og hale i.

Var for øvrigt i Odense forrige weekend. Der er specielle MC-båse i områder
hvor der kræves P-billet. Men jeg ved ikke om man skal købe P-billet, når
man parkere i MC-båse. Det lykkedes mig desværre ikke at finde en P-vagt.

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 08-05-03 15:20

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" skrev i en meddelelse
> [...]
> man parkere i MC-båse. Det lykkedes mig desværre ikke at finde en P-vagt.

Så vidt jeg husker fra dengang jeg tog kortet, så skal man da på MC _aldrig_
købe p-billet eller stille p-skive. Ligesom man heller ikke skal med åbne
biler. Grunden er, at så kan enhver jo rode med skiven, eller nakke
billetten.....

Hygge...
Daniel

Fra : Lasse Jeremiassen

Dato : 08-05-03 12:29

> [...]

> parkere med biken. Jeg har søgt lidt rundt men ikke fundet noget. Er der
> nogle af Jer alvidende væsner der ved ngoet mere konkret.

Tak for svarene.....det var da en spasset blød paragraf.....hader
gummiparagraffer.

Mvh Lasse

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 09-05-03 10:03

> "Lasse Jeremiassen" <essal@mobilixnet.dk> wrote in message

> Tak for svarene.....det var da en spasset blød paragraf.....hader
> gummiparagraffer.

Ja, du har fuldstændig ret. Og havde DMC bare nogle flere midler så var der
helt sikkert blevet gjort noget ved det. Så meld dig ind i DMC, så gør du
dit til at komme af med de gummiparagraffer som du hader!!

--
Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse og M for medlem af DMC gennem mange år
www.motortosse.dk