Stastistik. Passer uheldsrisikoen ?
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-05-03 07:45

Den famøse stastistik med at der er X gange farligere at køre mc end bil
er baseret på et gammelt interview med et antal motorcyklister der
oplyste hvor langt de kørte. DMC er igang med at lave en ny.
http://www.dmc-org.dk/Skema.html

Til alle Danmarks motorcyklister:

Dette spørgeskema er til brug for at vi kan få et mere præcist billede
af, hvor mange kilometer i gennemsnit de mere end 80.000 danske
motorcykelejere kører om året.
Målet er selvfølgelig et svar fra alle, men vi nøjes også gerne med
langt færre. Det vigtigste er, at skemaerne repræsenterer de virkelige
tal og ikke ønsketænkning.
Brug skemaet og kopier det meget gerne og saml ind hos alle de
motorcyklister du møder de næste par måneder. Husk nu at svare ærligt og
kun én gang pr. MC. Nogle ejer jo mere end én. Følg instruktionerne på
skemaet.

Spørgeskemaet er sat i gang af DMC i samarbejde med Finn Kronborg fra
Motorcykel Sikkerhedsgruppen.

Tak for din hjælp !

/A

Fra : Morten L.

Dato : 06-05-03 08:46

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skemaet.
>
> Spørgeskemaet er sat i gang af DMC i samarbejde med Finn Kronborg fra

Glimrende initiativ!
Var der ikke een eller anden der for nogen tid siden havde nærlæst
statistikkerne og fundet ud af, at MC-tallene er blandet med EU-scooterne,
med deraf følgende lidt usikre resultat?

Men... Kan vi ikke svare pr. mail eller FAX?
- Det der med at finde en kuvert og frimærker, og finde en postkasse
afholder nok mange fra at svare.

Mvh
Morten

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-05-03 08:52

> Men... Kan vi ikke svare pr. mail eller FAX?

Har spurgt Rolf Skovløkke om det samme i en mail imorges.

&A

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-05-03 07:11

> Har spurgt Rolf Skovløkke om det samme i en mail imorges.

Besvarelser kan faxes på 98 37 28 81

/A

Fra : BoS

Dato : 06-05-03 08:49

> Spørgeskemaet er sat i gang af DMC i samarbejde med Finn Kronborg fra
> Motorcykel Sikkerhedsgruppen.
>
> Tak for din hjælp !

Hej Anders

Kanon initiativ.

Men kunne I ikke lave en web form, man kunne udfylde via nettet, så man ikke
skal til at fifle med frimærker og ture til postkassen (der skulle være
demonstration, men så blev det regnvejr...)

Jeg kan godt lave den, hvis det skulle være...

mvh BoS

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 06-05-03 09:41

BoS wrote:

> [...]
> skulle være demonstration, men så blev det regnvejr...)
>
> Jeg kan godt lave den, hvis det skulle være...

Jeps det ville være meget smartere. Jeg kan også tilbyde min hjælp hvis det
skulle være.

Hilsner,

Tony

Fra : Thomas Makro

Dato : 06-05-03 15:31

On Tue, 6 May 2003 09:49:22 +0200, "BoS" <elskak@hotmail.com> wrote:

>Hej Anders
>
>Kanon initiativ.
>
>Men kunne I ikke lave en web form, man kunne udfylde via nettet, så man ikke
Nu er det ikke Anders Majland der står for undersøgelsen, det er DMC
(hvem ellers?). Så det er DMC du skal kontakte.

--
Thomas Makro, DMCN #280 - og sføli' medlem af DMC
Honda VFR 750 F

Fra : Armand

Dato : 06-05-03 16:29

BoS <elskak@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> skal til at fifle med frimærker og ture til postkassen (der skulle være
> demonstration, men så blev det regnvejr...)

Mon ikke at "originalerne" i blæk på papir er tungere dokumentation i sådan
en undersøgelse :-/

--
Armand.

Fra : BoS

Dato : 06-05-03 19:10

> Mon ikke at "originalerne" i blæk på papir er tungere dokumentation i
sådan
> en undersøgelse :-/
>
> --
> Armand.

Det ved jeg såmænd ikke. Men måske hvis der kommer 4-5 gange så mange svar,
så fylder en eller to tumpers besvarelser jo ikke så meget i det samlede
billede.

Bo

Fra : mc-stup

Dato : 06-05-03 22:01

BoS skrev:

> [...]
> så fylder en eller to tumpers besvarelser jo ikke så meget i det samlede

Hej til alle i tråden!

Som jeg har svaret i en anden tråd, så er det noget med troværdigheden at gøre
og registerloven, hvis vi via Web-svar skal forsøge at skille gentagelser ud
fra enkeltsvar med e-mailadresser eller lignende.
Måske kan det delvis klares via cookies, med det ved jeg ikke nok om.
MEN, hvis I vil (ikke kan, for det lyder det til I kan), så kunne vi jo godt
køre en web-baseret parallelt for at krydstjekke det samlede resultat, for at
se om tendensen passer, så måske alligevel.
Mail til Rolf, for det kunne så ske via en "fremmed" hjemmeside, hvor én af
jer kan styre det og lave en samlet opgørelse.
Men som skrevet her og andre steder, så må vi ikke risikere, at vi kan få
skudt i skoene, at undersøgelsen bygger på tonsvis af glade internetbrugere,
der er hurtige på tasterne, og ikke på rigtige mc-ister.
Men mistro ikke, at DMC ikke er glade for interessen.

Mvh

Stup
XS1100S

Fra : BoS

Dato : 06-05-03 22:30

> [...]
> der er hurtige på tasterne, og ikke på rigtige mc-ister.
> Men mistro ikke, at DMC ikke er glade for interessen.

Hej,

Jeg har lavet skemaet.
Det kan ses på min test server: www.marginmedia.dk/skema

Det sender en mail til en e-mail-adresse, I selv vælger.

Jeg vil nu foretrække, at I lægger det på jeres egen server. Jeg kan se, at
den kører php. Det gør spørgeskemaet også, så det burde spille uden nogen
videre programmering.

Jeg kan godt lave en cookie funktion, så man kun kan udfylde een gang, men
så kan folk med to cykler jo ikke udfylde to gange.

Jeg tror nu heller ikke, der er nogen, der gider at spilde deres tid på at
udfylde skemaet flere gange, hvis jeg skal være helt ærlig... :-/

Men jeg kan logge ip adresser. Så kan man i det mindste se, hvilket ip
nummer folk kommer fra. Så skal de virkeligt mene deres snyderi, før det
ikke kan ses... Og sådanne idioter ville nok også gerne ofre et par
frimærker, hvis de så gerne vil snyde...

mvh Bo

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-05-03 23:46

> Jeg har lavet skemaet.
> Det kan ses på min test server: www.marginmedia.dk/skema

2001 i stedet for 2003. Vi er jo ikke synske.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : BoS

Dato : 07-05-03 09:10

> 2001 i stedet for 2003. Vi er jo ikke synske.

Ups

Fra : mc-stup

Dato : 07-05-03 00:06

BoS skrev:
<snip>

> [...]
> ikke kan ses... Og sådanne idioter ville nok også gerne ofre et par
> frimærker, hvis de så gerne vil snyde...

Hej!

Det ser fornuftigt ud, så jeg regner med, at Rolf ser det enten senere i aften
eller i løbet af i morgen, og så kan det praktiske nok klares.
Han vil også sammen med vores "bladsnedker" få lavet en Word-udgave, der kan
hentes, udfyldes og returneres som vedhæftet fil, så nu skulle alle muligheder
nok være dækket.
Tak for den hurtige hjælp, så du vil som sagt høre lidt nærmere om det
praktiske, men hvis ikke det er for bøvlet, så kunne det måske tænkes, at
enten dig eller en anden vil styre web-skemaet, da vores webmaster har et
civilt job ved siden af, og han har nok svært ved at tumle det her også.

Mvh

Stup
XS1100S

Fra : BoS

Dato : 07-05-03 09:13

> [...]
> civilt job ved siden af, og han har nok svært ved at tumle det her også.

Hej

Bare send mig ftp adgangskoderne. Så skal jeg nok installere skemaet på
jeres server. Det tager mig (eller jeres egen webmaster) sådan ca. 2
minutter.

(Min egen server er ret ustabil, så den ville jeg ikke betro noget til
overhovedet)

mvh Bo

Fra : SLP/JM

Dato : 07-05-03 06:47

"BoS" <elskak@hotmail.com> skrev >
> Jeg har lavet skemaet.
> Det kan ses på min test server: www.marginmedia.dk/skema

Fint arbejde, men nogle kan jo godt have skiftet både bopæl og mc mellem
2001 og 2002, som er de nævnte årstal i det originale spørgeskema.

--
Mvh Susanne

Fra : BoS

Dato : 07-05-03 09:19

> Fint arbejde, men nogle kan jo godt have skiftet både bopæl og mc mellem
> 2001 og 2002, som er de nævnte årstal i det originale spørgeskema.

Ja. Jeg var også lidt i tvivl mht. om der skulle være to input boxe ud for
bopæl, mc størrelse og årgang.

Det er ikke noget problem... Jeg afventer lige svar fra en dmc person.

ps. Nogen kunne jo fx. også have skiftet køn... Hmmm.

/b

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-05-03 22:38

On Tue, 6 May 2003 23:30:03 +0200, "BoS" <elskak@hotmail.com> wrote:

Hej Bo

>Jeg kan godt lave en cookie funktion, så man kun kan udfylde een gang, men
>så kan folk med to cykler jo ikke udfylde to gange.

Det ville heller ikke være passende at udfylde for to cykler.
Man kan jo ikke køre på mere end een ad gangen, så hvis der udfyldes
for to maskiner fra den samme person vil det trække antallet af kørte
Km pr. person ned.
Det vil så blive til kørte Km pr. MC, og det vil ikke være
hensigtsmæssigt i den forbindelse.
Når det er kørte Km pr person er det summen af de maskiner du har
rådighed over pr år.
Det er ærligt set med baggrund i den risiko der er for ulykker.
Så bare svat på et skema, så er den hjemme.
Jeg tager Duc'en, den tilbagelægger ca. 6000 km pr. år.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : BoS

Dato : 08-05-03 08:37

> Så bare svat på et skema, så er den hjemme.
> Jeg tager Duc'en, den tilbagelægger ca. 6000 km pr. år.

Hej Steen
Der er vist en tastefejl, der gør, at jeg ikke helt forstår sætningen

ps. Jeg har endnu ikke hørt noget fra DMC.
Halloooooo?!

/b

Fra : mc-stup

Dato : 09-05-03 00:13

BoS skrev:

> Hej Steen
> Der er vist en tastefejl, der gør, at jeg ikke helt forstår sætningen
>
> ps. Jeg har endnu ikke hørt noget fra DMC.
> Halloooooo?!

Ja, det gjorde du så torsdag eftermiddag, og jeg håber du fik kontakt til formanden.

Mvh

Stup
XS1100S

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-05-03 18:20

On Fri, 09 May 2003 01:13:07 +0200, mc-stup <mc-stup@get2net.dk>
wrote:

Hej Bo.

> [...]
Der skulle have stået: Så bare svar på et skema, så er den hjemme.

Undskyld.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : BoS

Dato : 10-05-03 22:38

> Der skulle have stået: Så bare svar på et skema, så er den hjemme.
>
> Undskyld.

Det sgu i orden.

Forresten har de vist alligevel lavet deres eget "skema". Jeg fatter ikke
helt hvad der sker. Jeg har ellers sendt "kildekoden" til deres webmaster.
Det skema, de har liggende på deres server nu, har jeg _intet_ med at
gøre... :-/

Men i forhold til mit skema, så mangler jeg vist også 2 indtasningsfelter på
mit skema. Men det var lidt svært at tyde deres pdf fil, hvormeget man
skulle skrive...

Nå, så længe at folk udfylder dem, er alt jo ok...

mvh Bo

Fra : mc-stup

Dato : 12-05-03 22:34

BoS skrev:

> [...]
> skulle skrive...
>
> Nå, så længe at folk udfylder dem, er alt jo ok...

Det ser ud til, at problemet er løst, så nu ska' vi bare en masse web-svar og papirsvar.....

Tak for hjælpen

Mvh

Stup
XS1100S