BSA Starfire
Fra : emil

Dato : 05-05-03 14:42

Hej.
Er der nogle her på gruppen med gode/dårlige erfaringer med BSA
Starfire 250 fra ´68? Jeg tænker på om den er rimeligt stabil, er den
nem at rep. og er den OK at køre på? Jeg ved den faktisk kan gå som
veteran-maskine men er den ubrugelig til mere jævnlige køreture? Hvad
bør sådan en koste i rimelig stand?
Håber der er nogle der kan hjælpe..
Med venlig hilsen Emil

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 05-05-03 21:00

En så gammel motorcykel er nem at finde ud af, og helvedes svær at holde
gående. Englænderne gik ikke ind for at lave slidstærke motorcykler (En
rigtig motorcyklist holder af at slibe ventiler i week-enden), Lucas
indførte en del forbedringer af mørket, og hele elsystemet er en katastrofe.
Derudover er det ikke altid lige nemt at finde de utallige reservedele du
får brug for.
Jeg ville elske at køre på sådan en en dejlig sommerdag, hvor min
mobiltelefon var med. Til daglig kørsel - Glem det.

Edvard Korsbæk

Fra : Carsten Jensen

Dato : 06-05-03 14:30

Det passer ikke. De er slidstærke nok, men er blevet gamle. En Honda fra 68,
hvor mange af dem kører der endnu? Reservedele er der masser af
www.draganfly.com ). Der er også masser her i landet ved private. Det er
dog en lille motorcykel og lyset var godt i 68, men lever ikke op til
standard idag.

Charlie

Edvard Korsbæk <info@bb-soft.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b96g0q$agq$1@sunsite.dk...

Fra : Hekto

Dato : 06-05-03 14:52

In article <3eb7b865$0$95369$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Nonnebo.slot@mail.dk says...
> Reservedele er der masser af
> www.draganfly.com ).

Hmmmm ... jeg venter spændt på forklaringen om hvordan man køber BSA-
stumper dér??
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah ell. Yamaha SR/SRX
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Carsten Jensen

Dato : 06-05-03 19:26

Det gør man på www.dragonfly.co.uk
Der var fejl i første adr. UNDSKYLD

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1921dc507d804089989868@news.cybercity.dk...

Fra : Hekto

Dato : 06-05-03 19:37

In article <3eb7fdde$0$32059$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Carsten
Jensen says...
> Det gør man på www.dragonfly.co.uk
> Der var fejl i første adr. UNDSKYLD

?????????????????????????????????

.... nydelig lampe; men ... ???
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Carsten Jensen

Dato : 06-05-03 21:08

Jeg undskylder nok engang. prøv www.draganfly.co.uk . Hvis vi siger jeg
skylder 1 øl er det så i orden ?

Carsten

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.19221f2943a9e919896c7@news.tele.dk...

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-05-03 21:58

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> wrote in message
> Jeg undskylder nok engang. prøv www.draganfly.co.uk . Hvis vi siger jeg
> [...]
Hej Carsten
Har du helt alvorligt overvejet hvor mange vi er herude bag skærmen ?
Du slipper vist ikke med bare at købe en kasse...

Jesper
----------
GS500E når når vejret spiller
Volvo når vejret spilder...

Fra : Hekto

Dato : 06-05-03 22:43

In article <3eb815ba$0$50372$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Carsten
Jensen says...
> Jeg undskylder nok engang. prøv www.draganfly.co.uk . Hvis vi siger jeg
> skylder 1 øl er det så i orden ?

*ROFL*

- ja, det er helt OK! ;0)

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 06-05-03 21:22

On 5 May 2003 06:41:51 -0700, emilpaulsen@hotmail.com (emil) wrote:

> [...]
>nem at rep. og er den OK at køre på? Jeg ved den faktisk kan gå som
>veteran-maskine men er den ubrugelig til mere jævnlige køreture? Hvad

En Starfire 250 (B25) er blot lillesøsteren til B40WD, som i årene fra
ca. 1967 til 1980 var ordonnansmotorcykel i det danske forsvar.
Betegnelsen WD står således for "War Department".
Jeg købte min første B40WD i 1987 - min første motorcykel - og nummer
to i 1990, som reservedele - de er fra hhv. 1970 og 1968. I
studieårene, fra 1988 og fremtil jeg købte min Moto Guzzi i 1996,
foregik al min transport på disse to B40'ere - inklusiv den daglige
transport fra København til DTU i Lyngby, hele året rundt i sol, regn,
sne og slud. Først for to år siden fik jeg hus og garage, så i alle
årene forud, er al vedligeholdelse foregået ved kantstenen eller i min
fars værksted - det sidste krævede dog at cyklen skulle kunne klare
turen til Fyn :)

At holde motorcyklen kørende i 9 år, stort set ved hjælp af gaffatape
og tyggegummi, siger vel noget om kvaliteten? Selvfølgelig hjalp det
at have en ekstra man kunne tage reservedele fra (er nummerpladen
egentlig en reservedel? .

Når cyklen er i god stand, alle motorbeslag efterspændte, hjulene
afbalancerede osv., så er cyklen udholdelig, også på en smuttur til
Jylland (man skal jo til Mosten MC's Engelsk Træf i Allingåbro, når
man har en BSA!), men regn ikke med stræk over 100-150km. Min BSA gik
vel omkring 130km/t i sine velmagtsdage, men det klarer B25'eren nok
ikke. Forvent et vist oliespild - de kan gøres tætte, men min blev det
aldrig. Tilgengæld gik den fint på genbrugsolie fra GS450'ere :)

I øjeblikket står min nr. 2 og afventer klargøring til næste vinter,
mens nr. 1 endnu ikke er kommet hjem, efter "flytte-eksil". BSA'en en
nemlig stadig min vintercykel, i det omfang jeg kører om vinteren.

Reservedele bør ikke blive det store problem - som en anden allerede
har skrevet, er der masser af steder i England, men der er også flere
herhjemme - såsom Vagn Jensen og Frode Sørensen.

Og så har vi da også en klub - Dansk BSA Klub. Her kan du få mere
information, via de øvrige medlemmer. BSA-klubben har også en
hjemmeside - <http://www.bsa.dk/> (BSA er nemlig en forkortelse for
Birmingham Small Arms - ikke Business Software Alliance, som pressen
åbenbart tror!!!!).

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-05-03 21:32

> [...]
> nem at rep. og er den OK at køre på? Jeg ved den faktisk kan gå som
> veteran-maskine men er den ubrugelig til mere jævnlige køreture? Hvad

Ifgl. Classic Bike, April 1986:

B25 Starfire:
10:1 compression helped to produce BSAs worst 250.
Price 200-550 £

Mvh
Ole