Min Bandit dør efter en kortere distance..~
Fra : Anders Hedevang

Dato : 05-05-03 13:34

Hej Alle

Håber nogen kan hjælpe mig med mit problem. Min Suzuki GSF600, er begyndt at
sætte ud, når jeg har kørt nogle få kilometer. Den begynder at hakke i
kørslen, og vil ikke tage gassen. På motorvejen kan den finde på at ligge
sig på 80 kilometer i timen, med håndtaget i bund. Skyder engang i mellem ud
af udstødningen kan den også finde på. Forslag tages imod med
kyshånd.......Problemet opstod i regnvejr, men sidst jeg prøvede den var alt
knas tørt!!!

mvh.

Anders

Fra : Morten Mandrupsen

Dato : 05-05-03 15:31

Hej Anders!
Dit problem minder lidt om et problem jeg selv har haft med min gamle Yamaha
xs 400 fra 82.
Jeg var ude for at min mc uden varsel satte ud under kørslen. Det viste sig
dog at være et problem med min lader. Der kunne ikke induceres nok strøm i
generatoren til at holde motoren i gang og den satte derfor ud.
Måske har du et problem med din lader.
Jeg ved ikke om det kan være det samme problem du har, men det er da et bud
på hvad det kan være.

held og lykke
mvh mnm

Fra : Armand

Dato : 05-05-03 15:37

Anders Hedevang <hedevang@mail.dk> skrev i en
> [...]
> af udstødningen kan den også finde på. Forslag tages imod med
> kyshånd.......Problemet opstod i regnvejr, men sidst jeg prøvede den var

Opstod problemet måske også lige efter brug af reservetanken?
I så fald er det sandsynligvist vand der er kommet i karbunaderne fra bunden
af tanken!
En simpel tømning af svømmerhusene og efterfølgende efterfyldning v.h.a. PRI
efter(!) at tankens indhold har fået en fornøden spritkur for restvand!

Alternativt kan problemet skyldes at tanken ikke får suget luft til sig
efterhånden som bensinstanden falder!!
Kan det passe at problemet har været størst med meget bensin i tanken
(fuld-?)? Jo mindre luft der er ovenfor bensinen, desto tidligere vil et
synk i bensinen medføre et givent vacuum og derfor vil problemet opstå
hurtigt efter start med fuld tank og først senere derudaf med halvtom (eller
mindre) tank!

Tag ekstranøglen med i tegnebogen, og næste gang modellen begynder at halte,
så åbn tanken og se om der dels ikke kommer et *svup* ved åbning, og dels om
der ikke kort efter er løbet bensin til karbunaderne således at motoren
atter løber rent hhv. overhovedet kan startes!!

--
Armand.

Fra : Ninja Rider

Dato : 05-05-03 15:37

Hejsa

> kyshånd.......Problemet opstod i regnvejr, men sidst jeg prøvede den var alt
> knas tørt!!!

Prøv at tjecke luft filteret, og skifte tændrør.
Mvh Emil

--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja '03
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk